Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 103 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 2052
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Neida, skjønner det. Nå er jeg ikke helt grønn hva gjelder lyd og bilde heller, og har sett mye opp gjennom tiden. Og LED sine svakheter kjenner jeg godt. Derfor valgte jeg Samsung sin plasma topp modell. Den eneste LED som har imponert er Philips sin 9000-serie.

Jeg justerte og optimaliserte bildet på DT50 så optimalt som jeg fikk det. I mørke sener med mye sort så jeg etter halo effekter og lysujevnheter. Jeg så på panoreringer og slarphet under panoreringer. Fargemetning og dybde i bildet. Kikket på innsynsvinkel. Altså så kritisk jeg fikk til i butikk. Og jeg vet hva jeg skal se etter når det gjelder feil i bilder. Slo pgså av alt av kretser som dynamisk kontrast etc. Alikevel ble jeg kjempe imponert av det jeg så.

Hmm, må få en ny demo... Men er det andre som har sett DT50?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 5 dager tok min 50ST50 kvelden. Slo seg plutselig av, og etter noen minutter begynte den med noen klikkelyder. Samme klikkelyden som når panelet blir skrudd på. Får ringe Hifiklubben i morgen og be dem komme bort med en ny. Godt jeg ikke har modifisert ramma rundt skjermen!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Etter 5 dager tok min 50ST50 kvelden. Slo seg plutselig av, og etter noen minutter begynte den med noen klikkelyder. Samme klikkelyden som når panelet blir skrudd på. Får ringe Hifiklubben i morgen og be dem komme bort med en ny. Godt jeg ikke har modifisert ramma rundt skjermen!
    Det var jo synd. Hvordan opplevde du skjermen mens den virket sammenlignet med annet du har sett? Etter hva jeg har lest skal ST ha samme sortnivå som VT, men at ST er mer lysster; og dermed høyere kontrast. Kan du si noe om sortnivå og trøkk i bildet?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke veldig mye å sammenligne med, men den er hvertfall mye bedre enn en kompis sin G30. På HD er den vanvittig bra, og har naturlige farger og skikkelig sort. Sony hx823 som jeg leverte i retur til elkjøp slet med unaturlige hudfarger og dårlig sortnivå i forhold til ST50. Har og en gammel PV70 som jeg mener er bedre enn fjorårets G og S serie.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok...

Da har jeg skaffet meg en 50" ST50 fra Panasonic. Det er litt tidelig å komme med en skikkelig tilbakemelding, men noen ting har jeg sjekket.

For de som er opptatt av "buzzing" så har Panasonic gjort noe riktig i år. Det er en svak surrelyd, men den kan ikke høres når det er litt volum på tv. Min gamle PX80 hadde mer eller mindre samme lyd.

Med andre ord blir ikke jeg plaget av dette.

Vanlige tv sendinger ser veldig fine ut. I det hele tatt er tv-en veldig bra på SD signaler. Jeg sjekket Back To The Future på både DVD og BD. Nå skal det sies BTTF dvd-ene er ekstremt bra, men i forhold til GT30 som jeg hadde i fjor er dette bra.

Bildet splitter seg heller ikke opp i raske bevegelser slik som på fjorårets modeller.

Ut av boksen var selvsagt alt av farger, dynamikk og lys helt på jordet. Bildet ser best ut i cinema modus. Etter litt fikling ble det veldig fint. Stort sett har jeg dempet det meste. Jeg er ikke noen stor elsker av disse "power" bildene som enkelte søker. For meg handler det om å finne noe som minner om det jeg finner i kinomørket. Noe som selvsagt betyr at jeg har satt IFC til minimum.

Husk at dette er et førsteinntrykk!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært på Elkjip i dag, og de tar ikke inn ST modellene nei.

Så da må en nøye seg med GT modellene

Hmm... ST50 vs GT50. Heller litt mot GT egentlig

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vært på Elkjip i dag, og de tar ikke inn ST modellene nei.

Så da må en nøye seg med GT modellene

Hmm... ST50 vs GT50. Heller litt mot GT egentlig
    ST50 har en fin pris, da.

Sikler på en 55" VT50 sjøl. Endelig en skjerm som kan overta stafettpinnen etter Pioneer Kuro.

Pioneer LX5090 black level ANSI 0.015 CD/m2 (sjakkmønster)
    Panasonic VT50 black level ANSI 0.012 CD/m2 (sjakkmønster)

Pioneer LX5090 black level MLL: 0,0031 CD/m2 (0 IRE)
    Panasonic VT50 black level MLL: 0,009 CD/m2 (0 iRE)

Tallene er hentet fra HDtvtest.co.uk og Avsforum.com

Tar vi i betraktning at VT50 er litt mer lyssterk, bedre bildeprosessering og høyere oppløsning under panoreringer, 3D, design, strømforbruk og tilkobling til nett og Apps så er det vel liten tvil om at den nå 3 år gamle Kuro endelig må se seg slått RIP

HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP- modellene er fremdeles svartere men ellers er de jo helt lik VT50 på fargegjengivelse osv + alt det du nevner. Skal hvertfall ha meg en VT50 så win win for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonics nye skjermer har også vesentlig mindre ditheringsstøy enn Pioneer. Det er fort gjort å glemme, etter alle disse årene, at Pioneer heller ikke var perfekt. Jeg synes absolutt det kan forsvares at VT50 rangeres over LX/KRP.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Menere at avforum uk skrev i vt50 omtalen at pioneer kuro var blitt overhypet for mye i forhold hva den faktisk var.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steve Withers skriver så mye rart han. At det tok 4 år før LX5090 ble slått og at VT50 har helt andre issues som kan være mye mer irriterende er tydeligvis synonymt med overvurdert i hans øyne.

Og hvis noen er sykelig opptatt av beste tv så langt i 2012 så har amerikanerne og David Mckenzie testet alt av tilgjengelige toppmodeller hittil i 2012.

Flat panel shootout. - AVS Forum

Kjapt oppsummert

VT50 er på topp
    E8000 på andre osv osv osv

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    KRP- modellene er fremdeles svartere men ellers er de jo helt lik VT50 på fargegjengivelse osv + alt det du nevner. Skal hvertfall ha meg en VT50 så win win for meg.
    Det er sant. KRP-modellene klarte å skvise ut enda litt bedre sortnivå. Men slik jeg har forstått det, så er det vel knapt merbare forskjeller mellom Kuro og VT50 hva gjelder sortnivå. Endelig en skjerm med ekte sort uten halo og andre ujevnheter i det sorte8)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tipper sortnivået på kurone har falmet litt med tiden pluss muligens bedre måle utstyr nå enn for 3,4 år tilbake i tid

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir gøy å teste de ved siden av hverandre.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Blir gøy å teste de ved siden av hverandre.
    Den testen venter i hvertfall jeg på:-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 dagers tid antar eg før det er i havn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Den testen venter i hvertfall jeg på:-D
    Synsing sier ikke så mye bestandig...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vanligvis imot synsing siden folk knapt ser forskjell på grønt og rødt men dette vil faktisk være så enkelt å kunne vurdere at det nesten er litt morsomt. En Kuro i Pure mode skal ha nøyaktig samme fargegjengivelse som i VT50s THX modus og pittelitt bedre sort. VT50 skal ha bedre bevegelse og høyere skarphet ved panorering + bedre lysstyrke, så får vi se om det er andre ting som vil vise seg etter en 100 timer i bruk.

Hadde dette vært en ka som helst annen tv så hadde ikkje eg giddet å prøve engang men dette her skal testes med 2x blu-ray av samme film på 2 forskjellige blu-ray maskiner samtidig så skal det pauses og glo nøye etter forskjeller.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige gang jeg kjøpte tv endte det med at jeg byttet min Kuro i en PX80. Grunnen var at Kuroen ikke var særlig god på bevegelse. Måleinstrumenter og tester er helt greit å lese, men avgjørende for et endelig valg er det ikke. Nå har jeg igjen landet på en "budget" modell fra Panasonic og er svært fornøyd. Har jeg fått en perfekt tv? Nix, nei og nope. Den sliter bare ikke med noe jeg finner irriterrende.

ST50 er ekstremt bra når det er riktig lys i rommet. Den har ikke like store kallibreringsmuligheter som GT og VT. Noe som passer bra for da blir det ikke så mye fikling. Kommer det mye lys inn i rommet. Da snakker jeg om det som kommer fra vinduet så blasser skjermen seg veldig fort. Noe man bør tenke på om man ikke skaffer gode rullgardiner til en stue med mange vinduer.

Vanlig tv signaler er etter forholdene meget bra. Langt bedre enn på fjorårets modeller. Det er ikke kanter eller ruter som kan rive deg ut av opplevelsen.

Det meste negative med tv-en er at spill for noen av de samme kantproblemene som en LCD. Bildet føles litt skarpt.

Et av de største plussene er at tv-en ikke "buzzer" på samme måte som fjorårets. Det skaper ro i stuen. Sist, men ikke minst. Grønnstikket folk nevner er ikke noe problem.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var også noe som mine øyne reagerte på den gang Kuro var i salg. Panoreringer var ikke helt slik jeg likte.

Fikk kikket litt på VT50 på Elkjøp i Fredrikstad, men hele utstillingen er så amatørmessig. Flombelysning gjør ikke akkurat at man ser hva markedets beste tv er god for. Synd at butikken ikke lærer!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 20 av 103 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •