Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 2052
    Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er vel også forskjell på det amerikanske og europeiske markedet. Selv om 50" blir minste VT i USA er det ikke sikkert det blir minste i Europa.

Det som også blir nytt neste år er at strømforbruket vil skjæres ned til rundt 1/3 av dagens strømforbruk (dette er jeg personlig veldig skeptisk til), i tillegg til at det blir en helt nyutviklet paneltype, så det er vel duket for en ny runde barnesykdommer? Blir uansett spennende å se, men jeg kommer trolig til å beholde VT30-en jeg kjøpte nå selv om den også har en svak grønn sky i midten, men noe feil vil det vel være uansett *sukke*. Det er i alle fall levelig nå, så derfor satser jeg på at det ikke blir noe nytt tv-kjøp de nærmeste årene. Jeg har uansett mistet troen på dette selskapet.
    Er du sikker på at dette ikke bare er rykter? Synes det høres litt for utrolig ut at strømforbruket skal reduseres så dramatisk på bare ett år. Hvis det viser seg at dette stemmer, så kan jeg ikke tenke meg noe annet enn at Panasonic må ha jobbet med å utvikle disse panelene i mange år. Det virker iallfall usannsynlig at neste års toppmodell blir et betydelig steg bakover når det gjelder bildekvalitet. Enten må utviklingen gå fremover eller så må de bare gi opp hele greia. Men som du sier, en ny paneltype vil sikkert ha nye problemer. Det er vel det som er det store spørsmålstegnet.

Det blir iallfall spennende å se hva de får til. Har lyst på en high-end tv, men jeg orker iallfall ikke å spinne VT30-lykkehjulet. Frister heller ikke så mye å være prøvekanin for 2012-modellene. Har et lite håp om at Samsungs toppmodell neste år blir så å si problemfri. Når det gjelder LCD så har de grunnleggende bildeegenskaper jeg ikke liker, men innser at LCD har kommet for å bli, og tviler på de kommende OLED-skjermene kommer til å danke ut LCD med det første.

Utrolig at det skal være så vanskelig å finne en tv man kan være fornøyd med. Livet er jo egentlig for kort til å gå rundt å vente på neste års modeller, men jeg har ikke råd til å kjøpe en dyr tv som ikke tilfredsstiller, for så å bytte den ut om kort tid.

Hvis Panasonic lykkes med disse nye og effektive panelene, får vel det også konsekvenser for plasmaproduksjonen til Samsung og LG. De blir vel nødt til å gjøre noe tilsvarende rimelig kjapt for at deres plasmaskjermer skal være konkurransedyktige med tanke på strømforbruk, eller eventuelt droppe plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye Energy Star-kravene ligger åpent for hvem som helst å se.

I følge en ansatt i Panasonic USA så skal bildekvaliteten være bedre på neste generasjons paneler samt inneholde en "world's first" som vil bli avslørt på CES i 2012. Men det hjelper jo lite hvis teknologien er full av irriterende feil. Historikken for NeoPlasma er i hvert fall ikke imponerende:

2009 - sortnivå forverres dramatisk etter få hundre timer
    2010 - sortnivå-degraderingen utsettes noen tusen timer, men sliter med "floating blacks"
    2011 - floating blacks-problematikken løst, og sortnivå-degraderingen skal være ubetydelig, men mye problemer med grønne flekker i panelet

Så egentlig på høy tid at de kvitter seg med NeoPlasma i hvert fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en liten kuriositet kan man vel nevne at det ikke blir noen VT40, men at de går rett på VT50.

Dette fordi 4 er ulykkestall for japanerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det også kommet uttalelser (riktignok internt fra Panasonic) om at 2012-panelene skal ha et filter som ikke gjør skjermene så mørk, generelt bedre lysutbytte og bildet skal angivelig være klarere enn noensinne. Om de ikke klarer å tabbe seg ut igjen så lover dette bra, men for de fleste var det vel kanskje en forventet retning å bevege seg... men akkurat lysstyrken har vært et ankepunkt på 2011-ene i forhold til f.eks. 2010, så det er bra de har tatt delen seriøst.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo lovende ut. Lurer på om disse panelene er resultatet av Pioneer-ingeniørenes ekspertise, som Panasonic kjøpte opp. Har forstått det slik at teknikken i Pioneer-skjermene har hittil vært for dyr til å implementeres i Panasonics tv-er. Kanskje de har jobbet med å finne billigere og mer effektive løsninger - eller funnet på noe helt nytt. for den saks skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Høres jo lovende ut. Lurer på om disse panelene er resultatet av Pioneer-ingeniørenes ekspertise, som Panasonic kjøpte opp. Har forstått det slik at teknikken i Pioneer-skjermene har hittil vært for dyr til å implementeres i Panasonics tv-er. Kanskje de har jobbet med å finne billigere og mer effektive løsninger - eller funnet på noe helt nytt. for den saks skyld.
    De skal ha kommet med noe helt nytt. Kuro-teknologien vil aldri bli tatt i bruk, for den er både for dyr og som du sier ikke effektiv nok. Det er lovet en "verdens første" i plasma-paneler neste år fra Panasonic, og det skal visstnok forbedre bildet betydelig. Noe kjempehopp opp fra VT30 (eller hva VT30 burde vært) blir det nok ikke, men det er litt progresjon hvert år.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønskeliste: En TV med 0.00 noe i sortnivå, gammaverdier rundt 2.2/2.4. Kelvin på ca 6500, ingen rising blacks, ingen buzzing, 3D, 65 eller 70 tommer til maks 40K og ingen image retention i det hele tatt. Mer eller mindre en Kuro i stor størrelse som er litt mer lyssterk kanskje.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Ønskeliste: En TV med 0.00 noe i sortnivå, gammaverdier rundt 2.2/2.4. Kelvin på ca 6500, ingen rising blacks, ingen buzzing, 3D, 65 eller 70 tommer til maks 40K og ingen image retention i det hele tatt. Mer eller mindre en Kuro i stor størrelse som er litt mer lyssterk kanskje.
    Alt dette her og heller ingen brightness pops, det hadde vært noe det.

Jeg skulle ønske hele tv-bransjen hadde brukt like mye ressurser på å utvikle plasmateknologien som de i dag bruker på å utvikle LCD. Da kunne vi kanskje allerede nå velge mellom toppmodeller som var bedre på alle punkter enn selv de aller beste CRT var.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oi oi, det var lekre saker det gitt:-D

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow!!! lekkert!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye Energy Star-kravene ligger åpent for hvem som helst å se.
    Jeg har forstått det slik at det er frivillig å "melde seg inn" i Energy Star-systemet?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Frivillig". Produsentene føler seg tvunget, fordi de vil gjerne ha Energy Star-merket fordi det fremmer salg. Panasonic er blant de som selvpålagt har valgt å følge dette, men det har i ettertid kommet frem at det bare vil være standard-innstillingen som følger kravene og at det skal være godt nok for å få godkjenningen. Det presses dessverre uansett på for å redusere strømforbruket generelt, og jeg mistenker at det ofte går på bekostning av kvalitet. Se bare på en Panasonic VT30 sammenlignet med PX80 fra noen år tilbake. Sistnevnte er ganske mye lysere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem kjøper TV'en PGA energimarkering?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Osamede
    Hvem kjøper TV'en PGA energimarkering?
    De som ikke er like interessert i bildekvalitet...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    De som ikke er like interessert i bildekvalitet...
    De som bor i deler av verden hvor 300W ekstra varme på stua er en utfordring for komforten.

De som antar at ineffektiv teknikk leder til støyende kjølevifter eller dårlig holdbarhet.

De som mener at en 46" på 300W umulig kan være så mye bedre enn en 46" på 80W.

De som tror at dette er måten å redde verden på (og alle verdens sel-unger klapper med luffene i pur glede).

Selv synes jeg at frivillig "energy star" øko-modus er helt greit, men jeg vil gjerne vurdere kvaliteten i "god-modusen". For film innebærer vel ofte dette uansett redusert lysstyrke og dermed redusert energi-behov.

-k

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer info om årets modeller her: Panasonic VT50, GT50 & ST50 plasma-TV officielle - FlatpanelsDK

Dette lover bra! Jeg hadde planlagt å kjøpe ny tv nå, men ser ut til at det lønner seg å vente...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    De som bor i deler av verden hvor 300W ekstra varme på stua er en utfordring for komforten.

De som antar at ineffektiv teknikk leder til støyende kjølevifter eller dårlig holdbarhet.

De som mener at en 46" på 300W umulig kan være så mye bedre enn en 46" på 80W.

De som tror at dette er måten å redde verden på (og alle verdens sel-unger klapper med luffene i pur glede).

Selv synes jeg at frivillig "energy star" øko-modus er helt greit, men jeg vil gjerne vurdere kvaliteten i "god-modusen". For film innebærer vel ofte dette uansett redusert lysstyrke og dermed redusert energi-behov.

-k
    Det ser da ut til at å både lage noe støyfritt og med lite strømforbruk er langt vanskeligere enn motsatt.

Personlig er jeg skeptisk. Jeg ville tro at skjermene tar et skritt tilbake på et par punkter. Det spørs om vi nå ikke har begynt å se døden på plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pen tv vt50, gleder meg til tester og bruker erfaringer
    Virkelig glad jeg "kvittet" meg med min fjorårets tv med 2012 lineupen Bare å kose seg med ces 2012 nå å drømme

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det ser da ut til at å både lage noe støyfritt og med lite strømforbruk er langt vanskeligere enn motsatt.
    Gitt en masse forutsetninger så er det vanligvis lettere å få en dings på 50W til å bli støyfri enn en dings på 300W.

Det er imidlertid også vanskelig å få en dings på 50W til å gjøre samme jobben som en dings på 300W...
    ...Det spørs om vi nå ikke har begynt å se døden på plasma.
    Det tror jeg også, men jeg tror ærlig talt ikke det er energy-star systemets feil. Verden ser ikke ut til å verdsette plasmaens egenskaper like mye som det testere og videofile gjør.

Mens vi venter på OLED/CLED/<sett inn ny opphauset teknologi> så ser det ut som om VT50 kan være noe for meg...

-k

Side 2 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •