Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 103 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DVD DVE: HD Basics Blu-ray kalibrerings-disk | Hi-Fi Klubben

Vil denne dvden være til hjelp til enkel kalibrering av ST50? Det er noe jeg aldri har gjort før, så føler jeg må starte et sted.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Tull, ta en titt på nyeste PS64E8005, tviler på den har noe spesielt merkbart dårligere HD bilde enn Panasonic om det er dårligere i det hele tatt, og etter tester så er den vel bedre enn Panasonic på både 3D og SD.
    Håper HDTVtest kommer med en test av E8000/8005. Inntil David Mackenzie har testet den er det veldig åpent for meg om det blir Panny eller Sammy i år.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosenberg
    DVD DVE: HD Basics Blu-ray kalibrerings-disk | Hi-Fi Klubben

Vil denne dvden være til hjelp til enkel kalibrering av ST50? Det er noe jeg aldri har gjort før, så føler jeg må starte et sted.

Ja, hjelper på bildekvaliteten.

Stiv pris på den. Om prisen teller så er DVE rimeligere i england.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV Dinnah, Rosenberg:
    Jeg vil ikke skremme noen fra å kjøpe ST50 for det er en bra skjerm uansett. Men jeg kan nesten garantere at dere ikke når i mål med kalibrering med øyet. At man har testbilder som DVE er en selvfølge for kalibrering (testbilder er også tilgjengelig på nettet, avsforum har vel et image tiljengelig for nedlasting). Skal testene man leser av ST50 mot de dyrere modellene være representative må man påkoste en proffkalibrering!

THX modusene skal ut i fra tester så langt være vesentlig bedre i år enn tidligere år. HDTVtest's VT50 var såpass bra ut av esken at en proffkalibrering ikke gav særlig synlig resultat. Hvorvidt dette gjelder alle modeller må man nesten se når det dukker opp mer brukererfaringer. GT50 er nok et bra kjøp i år siden den gir dobbelt så mange graderinger som ST50 og har THX-modus (som også er rimelig bra). Minuset med GT50 er at den er tiljengelig i færre størrelser enn ST og VT.

Tede:
    Grønnskjær er absolutt ikke bare noe tull. Men man må jo ha et litt kritisk øye for å se det. Som nevnt tidligere i tråden er grønnskjær rimelig enkelt å oppdage, og flere har påvist dette. Samsungs toppmodell plasma er langt fra bare design, og hevder seg helt i toppen. Jeg kan nesten garantere at VT50 (og muligens andre Pana) vil bli rangert over. Tidligere tester tyder på dette, noe jeg også er enig i etter å ha sett de selv. Men Samsung er ikke langt bak, så det er nok litt smak og behag hva man velger - i tillegg til at Samsungen er mer aggresivt priset.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panna er referansen...

I praksis ere vel bare dere på formet her
    Som merker dette- LG/samsumgs tver er hakket under
    Og altså ingen referanse - sammenlignet hver gang og panna
    Er best på bilde- nå er jo designet ok og så da ere
    Liten tvil, st blire next nå går man vel opp til
    64 og - man må lese test fra flere også testene
    har sine favoritter!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har vel (etter Pioneer) stort sett blitt foretrukket som referanse over Samsung, ja. Men frem til i år har det kun vert VT som er over Samsungs 8-serie. Den har vert betydelig dyrere, og det har ikke vert mer som skiller enn hva som kan påvirkes av preferanse. I år er saken noe forskjellig, da jeg synes Pansonic har tatt ett større steg fremover. E8005 er svært sammenliknbar med ST50 både prismessig og ytelsesmessig - samtidig som den har vesentlig mer innstillingsmuligheter og heller ikke er plaget av grønnstikk. ST50 har nok noe bedre sortnivå, og av tester jeg har sett så langt foretrekkes den når den er proffkalibrert. Uten kalibrering er nok saken noe mer uklar, og begge har sine styrker. VT50 er i mine øyne vinneren i år - men den koster jo også deretter.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fornøyd med bildene ST50 viser! Men mindre fornøyd med den blanke grå ramma rundt. Planlegger å finne frem maskering og sort matt spraylakk:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 2012 - TV lineup
    Panasonic 2012 - TV lineup - Elkjøp

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Panasonic 2012 - TV lineup
    Panasonic 2012 - TV lineup - Elkjøp
    Har dem virkelig ikke ST serien i sitt sortiment

Vurdere 55 tommeren i ST utgave!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ann og spørre elkjip om og skaffe ST...

Ellers er det mange andre som har ST :-D

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha ny TV og pengene brenner på konto! Jeg lurer på om jeg skal gå for ST, GT eller VT.

VT50 er en av de få TV-ene som har fått referanse status på AVforums.com, men ST50 og GT50 imponerte også. Problemet er å velge én.
    http://gyazo.com/aed480c91e2d4681e07...png?1336944437

En i familien selger TV-er, så jeg får en god deal gjennom han. De tre jeg vipper mest mellom nå er:
    50" ST50 for 9.000,- med to briller
    50" VT50 til 13.500 med to briller

Det viktigste for meg er bildekvaliteten og bang for buck, jeg har ikke bruk for smart TV og fancy fjernkontroller. Siden jeg har planer om ny projektor når 4K blir allemannseie, tenker jeg at 50" er den rimeligste og mest plasseringsvennlige størrelsen. Jeg ser noen timer med serier/film i HD hver dag i et rom med varierende belysning. Er ST50 et så godt kjøp at de 4.500,- ekstra det koster for VT50 ikke er verdt det? Når jeg først skal ha ny TV siden den gamle ikke var god nok føler jeg meg litt forpliktet til å kjøpe det beste jeg finner.

EDIT: Ble en 50" VT50

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo

EDIT: Ble en 50" VT50
    Hadde vært for dumt å ikke gå for toppmodellen når du får den for latterlige 13500...

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Hadde vært for dumt å ikke gå for toppmodellen når du får den for latterlige 13500...
    Eneste som er drit er at leveringstiden er lang, ser ikke ut som jeg får den før i slutten av juni. Ekstra surt når Lefdal har over 100 på lager.

Når jeg har såpass lang ventetid blir jeg nysgjerrig på Samsungs E8005, finner ikke så mange tester eller sammenligninger. Eneste stedet som har testet begge er vel trustedreviews, håper AVforums.com kommer med en test snart...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser MPX har satt ned prisene litt:
    50" ST50: 11200,-
    55" ST50: 16500,-

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at Hi-Fi klubben har redusert prisen på 55ST50Y med NOK 1.000,- i etterkant av min bestilling, som forøvrig enda ikke er levert (3 virkedager over annonsert leveringstid). Det er vel lite jeg kan gjøre med dette nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0ya
    Ser også at Hi-Fi klubben har redusert prisen på 55ST50Y med NOK 1.000,- i etterkant av min bestilling, som forøvrig enda ikke er levert (3 virkedager over annonsert leveringstid). Det er vel lite jeg kan gjøre med dette nå?
    Si du bruker angreretten din du, så setter de nok ned prisen med 1000,- til deg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoregutt
    Si du bruker angreretten din du, så setter de nok ned prisen med 1000,- til deg
    Ja, det er jo uansett verdt et forsøk

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kikket litt på DT50 LED i går. Det jeg leser av tester av skjermen, står ikke i stil til hva jeg opplevde!? Jeg syntes bildet (Transformers BD) var noe av det bedre jeg har sett av hva gjelder LED. Sjøl liker jeg plasma best, men Panasonic DT50 syntes jeg minnet mer om plasma enn de tradisjonelle LED-bildene, som jeg ikke er så veldig glad i. Så leser jeg testen både hos Cnet og hos Flatpanels.dk, som nær slakter skjermen!?

Fikk også se VT50 i et alt for opplyst rom. Og til og med med SÅ mye lys, leverte VT50 fantastisk sortnivå. Kan tenke meg at Plasmaskjermene VT og ST er fantastiske i en dus belyst stue8)

Er det flere som deler opplevelsene jeg fikk av DT50 eller blir DT50 så ekstremt mye dårligere i en stue med lite lys. Da jeg så den i butikk, så var det ikke ekstremt mye lys i taket heller. Den sto ved siden av en Sony LED til rundt 10k, og DT50 var i en helt annen divisjon hva gjelder sortnivå, fargemetning og panoreringer.

Kan ikke huske at opplevd bildekvalitet stå i så grell kontrast ift tester på nettet:-?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å fordype meg noe voldsomt i dette, du blir rundlurt av LED i butikk. De fleste ser ut som en potte med gull i butikk hvis du ikkje er vant med å stirre på de i timesvis hver dag. For den gjennomsnittlige forbruker så vil man aldri ligge merke til feil i bildet når man får opp i stuen uansett, men det gjør måleapparatene til Flatpanels, derfor blir den slaktet.

Et triks man kan bruke når man glor på tver er å se de fra en vinkel, de som ikkje er blå eller har lilla sort fra siden er vanligvis de som er best. Case in point Samsung sammenlignet med LG sine modeller sett fra siden.

Side 19 av 103 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •