Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 103 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har lest en del tester nå, og jeg har forstått at ST'en er en veldig bra TV, men fjorårets ST ble prøvd og var for dårlig med tanke på gjenskinn/lysstyrke og jeg var litt skeptisk (flott med Loffen sine erfaringer med ST50)
    At 50-serien er vesentlig bedre enn 30-serien er det ingen tvil om, men har ikke funnet noen som har sammenlignet en av fjorårets beste TV'er med årets "budsjett"-modell, bortsett fra direkte sammenligning av sortnivå.
    "HDTV-selector" på hdtvtest.co.uk anbefaler meg fortsatt GT30, men den er sikkert ikke oppdatert med deres siste tester.
    Du kan ikke sammenligne årets ST50 med fjorårets ST30. Årets ST50 er i en annen liga.

Dersom du kaster et blikk på både avsforum og HDTVs-tester, så ser du at ST50 matcher fjorårets VT30 og vel så det (i tillegg kommer alt trøbbelet med VT30). HDTV-Test med David Mackenzie mener endog at ST50 har fortrinn foran årets toppmodell VT50 (han har testet begge). Det er riktignok noe uenighet mellom ulike testere på det sistnevnte punktet, men prisforskjellen tatt i betraktning, så ser ST50 veldig sterk ut (men det kan jo endre seg om VT50 går mye ned i pris).

Det er mange fornøyde kjøpere av ST50, i motsetning til i fjor da det var mange misfornøyde VT30-eiere (inkl. undertegnede som byttet til Panasonic VT20 og BT-300, og som nå går for ST50 el. VT50).

Kjøp på Elkjøp og bytt skjermen innen 30 dager om du ikke er fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det var planen ja, men da jeg snakket med dem for 14 dager siden, visste de ikke når de fikk inn ST50 og på nettsidene ligger fortsatt bare GT50 og VT50.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett og mpx operer vel også med 30 dagers åpent kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nettbutikkene må du huske på at du får kostnadder med frakt om du skal returnere. Frakten for såpass store TVer når du skal sende tilbake til nettbutikken er vesentlig høyere enn frakten du betalte for å få TVen jem. Men andre ord ender man fort opp med å tape tusen kroner og vel så det.

Mitt inntrykk av ST50 (uten å ha sett den selv) er også at den har tatt et stort sprang fremover. Alle revievs indikerer at den foretrekkes fremfor E8005. Jeg synes ikke E8005 var et stort steg videre. Nå har jeg riktignok kun sammenliknet 64D8005 mot 51E8005, og de større skjermene yter som kjent bedre, men mellom dem var det lite forskjell. Noen velkommne feilrettinger, men det skulle nesten bare mangle.

Det er også mye snakk om ST50 mot VT50. Den store fordelen ST50 har er at den er mer lyssterk (mulig VT50 får høyere lysstyrke i firmware oppdatering). Når det er sagt bør det ikke være noen tvil om at VT50 er den beste av disse skjermene. Problemet er bare om den er verdt prisen - og det må jo bli opp til hver enkelt.

Det jeg er mest spendt på ang ST50 er filteret. Det har jo stort sett vert ankepunktet på "billige" skjermer, slik at de yter dårligere i opplyste rom. Loffen kan kanskje si litt om filteret når det gjelder refleksjoner og kontrast mot D8005 og VT30?

Edit:
    David Mackenzie har i forumtråden til testene skrevet flere ganger at han mener VT50 har høyere bildekvalitet selv om den har lavere lysstyrke. Det stilles også spørsmål ved om den høyere lysstyrken kun gjelder 42" ST50, siden AvForums har andre målinger på 50". Han rangerer modellene slik:

VT50
    ST50
    VT20 or VT30 - tough call
    D8000

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nettbutikkene må du huske på at du får kostnadder med frakt om du skal returnere. Frakten for såpass store TVer når du skal sende tilbake til nettbutikken er vesentlig høyere enn frakten du betalte for å få TVen jem. Men andre ord ender man fort opp med å tape tusen kroner og vel så det.

Mitt inntrykk av ST50 (uten å ha sett den selv) er også at den har tatt et stort sprang fremover. Alle revievs indikerer at den foretrekkes fremfor E8005. Jeg synes ikke E8005 var et stort steg videre. Nå har jeg riktignok kun sammenliknet 64D8005 mot 51E8005, og de større skjermene yter som kjent bedre, men mellom dem var det lite forskjell. Noen velkommne feilrettinger, men det skulle nesten bare mangle.

Det er også mye snakk om ST50 mot VT50. Den store fordelen ST50 har er at den er mer lyssterk (mulig VT50 får høyere lysstyrke i firmware oppdatering). Når det er sagt bør det ikke være noen tvil om at VT50 er den beste av disse skjermene. Problemet er bare om den er verdt prisen - og det må jo bli opp til hver enkelt.

Det jeg er mest spendt på ang ST50 er filteret. Det har jo stort sett vert ankepunktet på "billige" skjermer, slik at de yter dårligere i opplyste rom. Loffen kan kanskje si litt om filteret når det gjelder refleksjoner og kontrast mot D8005 og VT30?

Edit:
    David Mackenzie har i forumtråden til testene skrevet flere ganger at han mener VT50 har høyere bildekvalitet selv om den har lavere lysstyrke. Det stilles også spørsmål ved om den høyere lysstyrken kun gjelder 42" ST50, siden AvForums har andre målinger på 50". Han rangerer modellene slik:

VT50
    ST50
    VT20 or VT30 - tough call
    D8000
    Veldig mange kloke ord her! Jeg vil bare legge til at ST50 trolig også mangler vifter (jeg hørte ikke noe, men glemte å sjekke dette fysisk). Vifter kan som kjent være problematisk, all den tid de kan begynne å støye når de blir eldre ("slitte" lagre).

En annen fordel med ST50 vs. VT50 kan også være at siden ST50 har et noe svakere antirefleksbelegg og/eller kontrastbelegg, så kan lillebror oppnå høyere lysstyrke, lavere strømforbruk og mindre "buzzing" fordi det trengs mindre "power" for å trenge igjennom belegget.

Likevel tyder mye på at VT50 totalt sett gir et bedre bilde enn både ST og GT-serien, slik det har vært på de foregående modellene. Så lommeboka bestemmer (dessverre) her som på de fleste andre samfunnsområder...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Grunnen til at jeg tror lysutbyttet på VT50 kan bli fikset gjennom firmware er at den klarer høyere lysutbytte i andre bildemodus (hvor det desverre er mindre tilgang på innstillingsmuligheter).

Det bør egentlig ikke være tvil om at VT50 er best, men det har aldri vert vanskeligere å forsvare å legge mer penger i toppmodellen enn nå. Spesielt ikke nå som ST finnes i flere størrelser i Norge. Ønsker bare å understreke dette da det virker som mange tolker HDTVtests review mot at ST og VT er likeverdige - men det var ikke budskapet til David !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Helt enig. Grunnen til at jeg tror lysutbyttet på VT50 kan bli fikset gjennom firmware er at den klarer høyere lysutbytte i andre bildemodus (hvor det desverre er mindre tilgang på innstillingsmuligheter).
    Dette var også tilfelle for VT30, men det kom aldri noen firmware-oppdatering som fikset det der heller. Standard mode var MYE lysere enn Professional, og Dynamic/Vivid (husker ikke hva den het) var enda et lite hakk lysere igjen.

Så hva de enn har for grunn til å cappe noen av modene tviler jeg på at de har for hensikt å endre det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilder av min 50" ST50 i direkte og indirekte sollys. Rommet er fullstendig opplyst av sol, med en stor skyvedør i glass til høyre for bildet. Venstre halvdel av skjermen er direkte truffet av sollys. Det første bildet har jeg lagt ved for å illustrere at det fortsatt er mye lys som treffer skjermen på høyre side, selv om det ser ut som denne siden av TV-en er skjermet for solen.

Skjermen er justert til Dynamisk.

De nederste bildene er med noen lett gjennomsiktige gardiner trukket for.

Filteret fungerer mye bedre enn bildene viser, de ble tatt med HTC Desire mobilkamera, som etter endel abuse tar utvaskede og kontrastfattige bilder

Men hvem kjøper plasma for å se på TV i solen?

En time senere

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertellig takk for bilder, det brenner i lommeboka mi nå angående ST50

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Hjertellig takk for bilder, det brenner i lommeboka mi nå angående ST50
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får snart Samsung's nye PS64E8005, og håper jeg blir fornøyd med den, men om ikke er det nok siste tv fra Samsung, da kommer jeg nok til å bytte til Panasonic 65VT50, men da må jeg kjøpe veggfeste, bordfestet til Panasonic er altfor lavt, syns det er for lavt på Samsung, og Samsung bordfestet er høyere enn Panasonic...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg får snart Samsung's nye PS64E8005, og håper jeg blir fornøyd med den, men om ikke er det nok siste tv fra Samsung, da kommer jeg nok til å bytte til Panasonic 65VT50, men da må jeg kjøpe veggfeste, bordfestet til Panasonic er altfor lavt, syns det er for lavt på Samsung, og Samsung bordfestet er høyere enn Panasonic...
    Tror du blir fornøyd, fikk meg en demo på Expert på mandag og fikk styre fjernkontrollen skjøl. Testet mye rart på bildeinst. Kunne vert litt mere lyssterk, men bildekvaliteten er ikke direkte til å klage på, uans om Panasonic har bedre bildekvalitet så har du spart mange tusen. Det første jeg la merke til var att panoreringen har blitt drastisk forbedret på denne kontra 2011 modellen.

Dette er iaf en sterk kandidat ang mitt valg av tv. Om vt50 fremmdeles sliter med grønnskjær problemet blir jeg meget skuffet!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lokalsjappa ikke fikk tak i ST50, fikk jeg ett knakende godt tilbud på GT50. Så nå er det bare å vente på at den skal dukke opp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hadde en hyggelig prat med Expert som sa at de også har "30 dagers åpent kjøp" på lik linje med Elkjøp.

(Sendte mail til Elkjøp vedr. ST50 og fikk til svar at denne ikke er i deres sortiment og sannsynligvis heller ikke kommer til å bli det)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Essential
    Da lokalsjappa ikke fikk tak i ST50, fikk jeg ett knakende godt tilbud på GT50. Så nå er det bare å vente på at den skal dukke opp
    Hvilken pris fikk du?
    GT50 er vel kanskje den jeg begynner å se på som et alternativ om det ikke skulle dukke opp masse piss med Panasonic-ene i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    13000 for 50". Jeg synes dette var ett godt tilbud med tanke på at ST50 går for bare tusenlappen mindre

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om vt50 sliter med grønnskjær problemet? Kjente ikke att jeg årka å lese gjennom tråden for å finne det ut
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    13000 for 50". Jeg synes dette var ett godt tilbud med tanke på at ST50 går for bare tusenlappen mindre
    Ja, det er helt okay. Men jeg sitter nok på gjerdet noen uker til for å se hvordan dette utvikler seg. Etter to VT30-er er jeg litt skeptisk til dem, og jeg har observert noe murring blant folket på avforums.com både i forhold til ST50-en og GT50-en. I motsetning til VT30-en virker det som om det er flere positive opplevelser enn negative, og det er et godt tegn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg så utrolig sensitiv for små uniformitetsproblemer, men til tider synes jeg at avsforum folka er til tider ekstremt kritiske.

Det finnes ikke en perfekt TV, og vil sannsynligvis aldri gjøre det. Derfor jeg synes at noen ganger blir denne murringen litt for mye.

Men igjen, smak og behag

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg så utrolig sensitiv for små uniformitetsproblemer, men til tider synes jeg at avsforum folka er til tider ekstremt kritiske.

Det finnes ikke en perfekt TV, og vil sannsynligvis aldri gjøre det. Derfor jeg synes at noen ganger blir denne murringen litt for mye.

Men igjen, smak og behag
    For de som er fornøyde med sin tv er det sikkert irriterende å høre på andre som syter og klager. Men det er jo viktig at tv-produsentene blir gjort oppmerksomme på eventuelle svakheter og defekter slik at de kan utbedres. Ellers vil de bare fortsette å ta snarveier, og vi sitter igjen med et dårligere produktutvalg.

Men som du sier, ingen tv-er er perfekte. Hvis man er fornøyd skal man bare nyte tv-en.

Side 15 av 103 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •