Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 103 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok vel optimistisk, ja. LG har stipulert 2016 som året OLED fåes til dagens priser for LCD/plasma. Sannsynligvis blir heller ikke OLED perfekt, og det vil nok fortsatt være noe som heter en god og en dårlig OLED. Det er altså ikke slik at OLED automatisk gir en perfekt TV. Men tiden vil vise..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, for det første er de for liten, for det andre kan de rote til fargegjengivelsen, bevegelse, 3D, crosstalk, input lag osv osv.

Hver eneste gang siden 2009 har produsentene gitt meg forhåpninger over kor bra noe nytt skal være, og hver eneste gang har det vist seg at Kuroen er bedre hver eneste gang. De sitter de som kalibrerer tver både på hdtvtest,AVforums, avsforums osv og tenker falluker i den nye teknologien. At de skal få alt som teoretisk sett skal revolusjonære tvbildet riktig på første forsøk er tvilsomt. Teori er bra helt til det skal brukes.

Når det er halve prisen for en 65 Panasonic som har ett kanonsortnivå blandet med god lysstyrke, så spiller det ingen rolle om OLED til 60-70000 kroner er 10-20% bedre siden den er mindre i utgangspunktet for min del. Betaler ikkje ut nesen for en uprøvd teknologi som kan ha svakheter som ikkje er kommet frem endå.

Demo videoer fra CES messen med papergøyer og en haug med farger imponerer meg null niks til eg har det foran meg i cinema mode. Alt ser bra ut i demo modus med demo materiale.

Historikken fra Samsung og LG gir ikkje meg noen som helst forhåpning om at de skal ut av det blå perfeksonert teknologien i først omgang.

Og når eg slår på en VT50 og etter å ha stilt den inn på THX modus cinema og eg ser gode gamle Kuro bilder blir slynget i trynet på meg som eg gjenkjenner på null niks så får 50hz bug og alt det andre våset bare være der.
    LX5090 i butikk var ikkje i nærheten av VT50en eg hadde der idag pga VT50 er så mye mer lyssterk enn Kuroen, at det hadde blitt knockout i første runde over Kuroen.

Hjemme vil nok KRPen være bedre pga sorten er bedre og bedre kontrastnivå med detaljer i bildet, men dette vil ende på nyanser som eg tror eg skal leve med.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Larzen, eg støtter ditt valg om du skal vente. Eg vil bare at du ikkje blir skuffet over noe som skulle bli så sinnsykt mye bedre også ender det me en haug med bildefeil i forhold til REC709 standard også venter man ett år til og ett år til for at de skal få kontroll på alle bugsene som sikkert vil dukke opp.

Eg vet ka eg kommer til å få så eg er allerede happy med mitt valg, spesielt etter eg har sett den i levende live sammenlignet med LM760, UE46ES8005, LE40B535, LM670 Plasma, HX820. Riktige farger, ingen blåstikk, bedre detaljnivå, et rolig behagelig bilde med ett sortnivå som viser mange nyanser istedenfor flekker av svart.

Hvis det er en 50hz bug på denne så skal de jammen meg ha gjemt den godt. Har egentlig aldri vært så optimistisk siden eg blindbuyet Kuroen. Hadde en svak buzzing...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Ok, da venter jeg fortsatt på en bekreftelse på at st50 er vifteløs
    Den har ingen vifter med mindre den er gjemt utrolig godt. Mener også at jeg leste en plass der de som kan dette sa at kun gt og vt kom med vifte. Hvis det er støy som bekymrer deg så burde det være plasma brummingen du er obs på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Litt rart spm kansje (mest som motivasjon for ny tv )

Har en PIONEER PDP 506 XDE, hvor stor /mye forskjell vil det bli å kjøpe en
    PANASONIC TX-P65VT50Y Plasma TV ? Er det stor forskjell på ST modellen og VT

Takk for svar

God Helg!

Piranah

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordet stor er det første som falt meg inn, har du en Pioneer før 508 så vil VT50 være mye mye bedre. ST50 bør kalibreres for å få riktig fargegjengivelse ut av eske iforhold til VT50. ST50 kan stilles lysere dog.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Ok, da venter jeg fortsatt på en bekreftelse på at st50 er vifteløs
    Hentet min igår. Lette etter vifter både med hånd, øyne og ører, men fant ingen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett ST, GT og VT50 opp mot hverandre og som kan konkret forklare forskjellen som vil være merkbar mtp ren bildekvalitet? Thx eller ikke, 3 eller 4 hdmi innganger osv bryr jeg meg lite om så lenge bilde kan stilles inn så og si like bra.

Ser VT50 har litt bedre sortnivå på papiret, men vil dette være merkbart så lenge man ikke sitter i et helt mørkt rom!?

Sikler på 65" av ST eller VT (eventuelt Sammy Ps64E8005) når de begynner å falle i pris, men er jo så sinnsykt stor prisforskjell mtp ST og VT så det skal være MERKBAR forksjell dersom VT skal kunne forsvare prisen syns jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare at med THX modus så er fargene og sorten mer eller mindre fiks ferdig ut ifra eske. Tror nok at de aller fleste klarer seg fett med ST50+ en liten kalibrering hvis man ønsker det.

Bare søk på hdtvtest, de har vel snart testet alle 3.. Eller sjekk avforums sine tester.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Noen som har sett ST, GT og VT50 opp mot hverandre og som kan konkret forklare forskjellen som vil være merkbar mtp ren bildekvalitet? Thx eller ikke, 3 eller 4 hdmi innganger osv bryr jeg meg lite om så lenge bilde kan stilles inn så og si like bra.

Ser VT50 har litt bedre sortnivå på papiret, men vil dette være merkbart så lenge man ikke sitter i et helt mørkt rom!?

Sikler på 65" av ST eller VT (eventuelt Sammy Ps64E8005) når de begynner å falle i pris, men er jo så sinnsykt stor prisforskjell mtp ST og VT så det skal være MERKBAR forksjell dersom VT skal kunne forsvare prisen syns jeg!
    Forskjellen ligger hovedsaklig i kalibreringsinnstillinger og antirefleks-filteret på skjermene mellom ST, GT og VT sånn rent bildemessig.

VT-en vil derfor klare seg bedre i lyse rom enn f.eks. ST-en. I et mørkt rom skal de være forholdsvis like. Panelet er det samme, og mesteparten av innmaten ellers. Men for stålkontroll på innstillinger og sånt vil ikke ST-en være god nok.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen i sortnivå mellom VT50 og ST50 er så minimal at jeg tror ikke det er verd å bry seg om. Derimot tror jeg at forskjellen i lysstyrke er helt klart den mest vesentlige forskjellen. Det fikk jeg intrykk av etter å ha lest testene til HDTVtest.

På VT50 er lysstyrken desverre sperret i de beste bildemodusene - omtrent på samme nivå som fjorårets VT30. Ifølge testen, hadde ST50 betydelig bedre lysstyrke, og resultatet var mer "trøkk" i bildet. Forstå det den som kan!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett VT50 kontra kuroen som er mye mørkere i utgangspunktet så skjønner eg hvertfall null niks om den trenger mer lysstyrke enn det som den har i THX bright room... Må isåfall være på høyfjellet under midnattsol uten tak :-P Uansett er det helt tilbakestående at den ikkje har muligheten som på ST50

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Forskjellen i sortnivå mellom VT50 og ST50 er så minimal at jeg tror ikke det er verd å bry seg om. Derimot tror jeg at forskjellen i lysstyrke er helt klart den mest vesentlige forskjellen. Det fikk jeg intrykk av etter å ha lest testene til HDTVtest.

På VT50 er lysstyrken desverre sperret i de beste bildemodusene - omtrent på samme nivå som fjorårets VT30. Ifølge testen, hadde ST50 betydelig bedre lysstyrke, og resultatet var mer "trøkk" i bildet. Forstå det den som kan!
    Dette her med at de capper professional-modene er ganske håpløst, ja. Standard og Dynamic er vel de eneste modusene på VT-en som ikke har en cap på lys. Jeg brukte nesten bare Standard den perioden jeg hadde VT30-en pga det, for alle de andre modusene ble akkurat litt for mørke for meg. Nå har jeg ikke sett VT50 så vet ikke hvordan den er i forhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50 er ganske mye mer lyssterk enn VT30. Det jeg har sett av VT50 i THX bright room i opplyst lokale gav absolutt ikke assosiasjoner til dårlig lysstyrke. Faktisk hadde den god lysstyrke sammenliknet med LED-modeller.
    Dog er jeg enig i at den ikke burde være sperret. Endring av lysstyrken endrer muligens fargeprofil, så det er godt mulig det er derfor den er sperret. En annen mulighet kan være at (sort)filteret på VT stjeler mere lys enn ST?

VT klarer seg mye bedre i opplyste rom enn ST. Dessuten vil nok forskjellen mellom modellene være større enn det som fremgår i testene for de som ikke proffkalibrerer skjermen - som jeg desverre tror er de aller fleste.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som og er fantastisk er at hvis man lurer på kor feil fargegjengivelse LED tvene har, så kikk bort på VT50 i THX mode så ser du kor feil alt er med lysgjengivelse, fargegjengivelsen og innsynsvinkelen. Spesielt i dynamisk som det meste er på i butikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    VT50 er ganske mye mer lyssterk enn VT30. Det jeg har sett av VT50 i THX bright room i opplyst lokale gav absolutt ikke assosiasjoner til dårlig lysstyrke. Faktisk hadde den god lysstyrke sammenliknet med LED-modeller.
    Dog er jeg enig i at den ikke burde være sperret. Endring av lysstyrken endrer muligens fargeprofil, så det er godt mulig det er derfor den er sperret. En annen mulighet kan være at (sort)filteret på VT stjeler mere lys enn ST?

VT klarer seg mye bedre i opplyste rom enn ST. Dessuten vil nok forskjellen mellom modellene være større enn det som fremgår i testene for de som ikke proffkalibrerer skjermen - som jeg desverre tror er de aller fleste.
    Dette med at Pro-modene skal være låst pga fargeprofil gir ikke noe mening. Hele poenget der er jo at man skal kunne kalibrere skjermen og få en 100% tilpasset fargeprofil.

Nå hadde ikke VT30 noen THX Bright room (jeg likte dog ikke den vanlige THX-moden heller, altfor gulgrønn) så jeg vet ikke hvor lys den er i forhold, men navnet tilsier jo at den muligens ikke er cappet, eller i hvert fall ikke like brutalt cappet som Pro-modene. Det skal etter hva jeg har hørt være lite forskjell mellom VT30 og VT50 på akkurat Pro/ISF.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ser nå dere refererte til Pro modusene. Ikke logisk at disse er begrenset, nei. Forhåpentligvis løses det i nyere firmware.

Jeg har sett mye på VT30, og kan bekrefte at grønnskjæret er borte på VT50. Det er jo også bekreftet av hdtvtest at årets THX-moduser ligger såpass nær en proffkalibrert utgave at det er vanskelig å se forskjell. Det er svært positivt med tanke på utstyret David sitter på!! Bright room modusen er vesentlig lysere enn den vanlige THX-modusen, men fortsatt ikke like lys som DYN/STD modus, så den virker å være noe begrenset. (Mulig jeg bare blir lurt av høyere fargetemp) Som nevnt ser ikke jeg det som noe problem (uten å ha testet 3D som jo krever mere lys).

Edit:
    Jeg ble faktisk så begeistret av VT50 at jeg går med tanker om å bytte ut min D8005 som jeg trodde jeg var godt fornøyd med.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifjor var Samsungen og Vt30 omtrent jevngode, spesielt i forhold til pris og irriterende latterlige bugs. Men kvantespranget i bildekvalitet fra VT30 til VT50 og det forsåvidt og D8000 til E8000 er enormt og dette ser man lett i butikk. Sort er endelig skikkelig sort istedenfor variasjoner av gråtoner og nestensort.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX Bright Room-modusen er kanskje lyssterk nok, men den vil uansett ikke være ideell i en stue på kveldstid eller i et lyskontrollert rom siden gammakurven i denne modusen vil være annerledes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og derfor har man vanlig THX modus. Jeg kan aldri tenke meg at lysstyrke er noen case på VT50 i et lyskontrollert rom.

JernetTZ:
    Helt enig. Jeg har dog ikke sett E8005 enda, så kan ikke uttale meg om den. Har faktisk ikke hørt noe særlig om den heller? Men det kan vi kanskje ta i Samsung-tråden. Jeg er dog villig til å gi Pana en sjangse i år da jeg synes VT50 har et penere design enn E8005, og sannsynligvis bedre byggekvalitet.

Side 13 av 103 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •