Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei folkens, har en 55st50 som er nærmere 10 mnd gammel, og jeg synes jeg merker at bevegelseshåndteringen blir verre, at det blir mer og mer etterslep og litt flytende lillafarge i ansiktet på folk ved litt raske panoneringer. Faktisk trenger de ikke være spesielt raske engang. Jeg kjøpte plasma mest pga bildekvalitet og sortnivå, og der levererer TV'en jo noe så satan, men jeg synes nesten bildet må stå stille for at jeg skal kunne nyte det. Jeg trodde at plasma skulle være bedre på slike ting, men jeg synes den er mye verre side ved side enn en Philips LED 2013 modell (en sånn midt på treet modell). Hva er greia, er det innstillinger jeg kan gjøre? Jeg begynner å bli svimmel av å se på den, så om noen kan hjelpe meg her så hadde jeg vært evig takknemlig.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stjeler tråden litt her.calman vs ChromaPure hvilken bør eg velge.og funker dem med i1 Display Pro?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke ColorHCFR som er helt gratis og fungerer helt fint til hjemme/hobbybruk.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Du kan bruke ColorHCFR som er helt gratis og fungerer helt fint til hjemme/hobbybruk.
    Oki.men klarer ikkje å kalibrere st50 min i gain har den alt for mye rødt og i R-cutoff har den for lite,når eg går over +3 på R-cutoff da blir det jo rød i svartnivået og eg klarer ikkje balansere den ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her får nesten Gorm korrigere meg hvis jeg er helt på bærtur, men i ditt tilfelle der du bare har to punkts-justering har jeg inntrykk av at du bør velge en 30 IRE slide for cutoff og 70 IRE for gain, bytte mellom dem inntil du har fått ting så nært du kommer. Bruk Warm som utgangspunkt for fargetemperaturen.

Jeg driver fortsatt og lærer selv, så skal ikke stole altfor mye på meg :-) Jeg fant en guide som forklarer litt rundt de tingene her: http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    70 IRE for gain er ikkje noe problem men når eg skal på 30 IRE da skjærer det seg totalt,enten må eg veldi høyt opp med R-cutoff ellers så må eg ned på minus 20 på G-cutoff og B-cutoff noe som ikkje stemmer vill eg tro,pluss R-gain må ned på minus 18 virker veldi mye og da får eg grønn tint i bildet.har prøvd og lest litt eg og på den guiden og gjort det som står der men nope får det ikkje til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor off er du på 30 IRE da? Jeg opplever at VT50-en min også er litt kranglete på 10-30 IRE, og jeg tror det rett og slett er fordi hele midtre delen av skjermen har et magenta-skjær i seg som er i selve skjermen og ikke noe du kan bli kvitt. Flere jeg vet om har hatt samme problemet med 50-serien etterhvert som tv-ene har begynt å klokke opp en del timer. Hvordan er grayscale-trackinga hvis du måler 10-100 IRE da? Er den stort sett bra frem til du kommer ned til de mørkeste?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir rødt i svart når eg skal kalibrere 30 IRE og 20-10,resten er nokså greit har noen dipper i 40 og 60 IRE.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield Vis post
    Det blir rødt i svart når eg skal kalibrere 30 IRE og 20-10,resten er nokså greit har noen dipper i 40 og 60 IRE.
    Du bruker selvsagt de slidene som bare bruker en del av midten av skjermen, og ikke de som fyller hele? Bare sånn for å dobbeltsjekke... det du også kan gjøre, test med de som dekker hele skjermen med standardinnstillinger, også ser du om noen av dem virker mer rødaktige på midten av skjermen enn resten. Hvis de gjør, så har du svaret på hvorfor rødt blir feil i de mørkeste partiene og da er det rett og slett ikke så mye å gjøre med, men en defekt i skjermen.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp en veldi stor tjukk rød strekk fra 20 IRE,den var faen ikkje liten heller.så da er det ikkje mye eg får gjort da.kjippt.nei bruker bare dem som er en del av mident på skjermen,men fra 20 og opp til 50 IRE så er den røde strekken der.
    Sist endret av shield; 11-25-2013 kl 23:49

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er litt det samme som VT50-en min.. midtre delen av skjermen har et lite rødskjær, så jeg får heller ikke noe nøyaktige gråtoner på laveste delen. Så hvis grayscale-tracking er jevn helt ned til rundt 30 IRE så kan du egentlig anta at den er det derfra og ned også, bare at det ødelegges av defekten i skjermen. I praksis har det ikke så fryktelig mye å si. Så jeg tror nok du i stor grad har fått gjort det du kan med tv-en din nå hva gråskala angår. Er verdt å prøve å korrigere farger også

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er litt det samme som VT50-en min.. midtre delen av skjermen har et lite rødskjær, så jeg får heller ikke noe nøyaktige gråtoner på laveste delen. Så hvis grayscale-tracking er jevn helt ned til rundt 30 IRE så kan du egentlig anta at den er det derfra og ned også, bare at det ødelegges av defekten i skjermen. I praksis har det ikke så fryktelig mye å si. Så jeg tror nok du i stor grad har fått gjort det du kan med tv-en din nå hva gråskala angår. Er verdt å prøve å korrigere farger også
    Så eg skal bare ta den øvre delen av skalan?hva med kontrast og brightness,skal ta dem med avc hd 709?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrast og brightness bør du egentlig sette først. Du vil ikke få helt ønsket effekt med sortnivå/hvitnivå-videoene på avs-discen. Det jeg tok som utgangspunkt var å finne ut hvor lyst jeg ville ha det (jeg brukte 75cd/m2 som target, noe særlig høyere vil kunne gi litt trøbbel ved statisk innhold) så jeg sørget først for at hvit var satt til 75cd/m2, deretter sørget jeg for at de blinkende bar-ene på der du skulle sette brightness var sånn at kun de som skulle blinke etter instruksjonene gjorde. Deretter tok jeg gråskala (først med 2 point, deretter 10 point + gamma-correction for hver enkelt) og til slutt fargekorrigeringen. Jeg aner ikke om jeg gjorde ting på riktig måte, men jeg fikk uansett et resultat jeg ble fornøyd med som virket mer riktig enn noen av de andre presetene.

Edit: og igjen, om Gorm kommer og korrigerer meg på fremgangsmåten er det mer enn velkomment da jeg gjerne vil lære mer om dette, samt at alle mulige tips og triks mottas med takk.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    APL eller Windows du bruker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rødfargen var problematisk på min ST50, iallefall før jeg byttet panel. Hvordan det er nå har jeg ikke hatt anledning til å sjekke, men er nok på tide med kalibrering snart...
    Jeg pleide å justere i bunnen først. Jeg er så heldig at jeg får tatt en kjapp sveip gjennom gråskala med min Lumagen mini, enklere når man ser hele kurven, ikke kun punktmålingene. Som sagt, begynn i bunn for å få vekk rødskjæret i skyggene og øk/senk rødfargen i toppen så mye som det trengs. Ikke vær redd for at tallene blir ekstreme, det viktigste er resultatet, ikke hvordan innstillingene ser ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker forresten små vinduer, de minste som er på minien

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med panasonic servicecenter idag og dem sa at det må vere noe feil på panelet og det som minner om clouding så det var bare å komme inn med tvn.

Ja du bruker APL på avshd 709?problemet er at i den nedre delen blir det for litte rødt selvom eg begynner der skjønner du så derfor må eg opp med R-cutoff går den over 3+ da blir det rødt der det skal vere svart og i R-gain viser den for mye rødt så får ikkje bukkt på den.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrast og brightness bør du egentlig sette først. Du vil ikke få helt ønsket effekt med sortnivå/hvitnivå-videoene på avs-discen. Det jeg tok som utgangspunkt var å finne ut hvor lyst jeg ville ha det (jeg brukte 75cd/m2 som target, noe særlig høyere vil kunne gi litt trøbbel ved statisk innhold) så jeg sørget først for at hvit var satt til 75cd/m2, deretter sørget jeg for at de blinkende bar-ene på der du skulle sette brightness var sånn at kun de som skulle blinke etter instruksjonene gjorde. Deretter tok jeg gråskala (først med 2 point, deretter 10 point + gamma-correction for hver enkelt) og til slutt fargekorrigeringen. Jeg aner ikke om jeg gjorde ting på riktig måte, men jeg fikk uansett et resultat jeg ble fornøyd med som virket mer riktig enn noen av de andre presetene.

Edit: og igjen, om Gorm kommer og korrigerer meg på fremgangsmåten er det mer enn velkomment da jeg gjerne vil lære mer om dette, samt at alle mulige tips og triks mottas med takk.
    Riktig den fremgangsmåten der slc. Iallefall når det gjelder VT60. Bruker den selv når jeg kalibrerer "Tilpasset" innstillingene på min 65VT60 manuellt(Calman støtter bare autocal i Pro-modusene). Jeg liker å kalibrere 2 punkt med 5% og 100% grå/hvit(for nøyaktighet i topp og bunn) og deretter etterjustere resten av gråskalaen med 10 punkt og gamma. I Pro-modusene bruker jeg "autocal" for Panasonic i Calman 5 og finjusterer deretter med DDC(Direct Display Control) hvis det trengs. Samme fremgangsmåte her, men alt går så mye, mye kjappere. Jeg kalibrerer min VT med en C6 som jeg profilerer med en I1 pro 2, Calman 5.2 Enthusiast software og Lumagen Radiance Mini som pattern generator.
    Sist endret av Frøy; 11-26-2013 kl 16:31

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sette kontrast til 75cd/m2 går no greit,da blir den 37,men brightness med med avshd 709 da blir den +2 og da når eg tar en måling så går gamma ned til 2.17.men tar eg brightness til 0 blir gamma 2.21.da har eg satt gamma på tvn til 2.4.setter eg den på 2.6 på tvn og +2 i brightness blir gamma 2.35.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde meg igjen og lot screen washer stå på i helle natt.hva synst dere?

Panasonic 2012 plasma-tv'er.-test-jpg

Panasonic 2012 plasma-tv'er.-test1-jpg

Panasonic 2012 plasma-tv'er.-test2-jpg

Panasonic 2012 plasma-tv'er.-test3-jpg

Panasonic 2012 plasma-tv'er.-test4-jpg

Edit:var litt blå i hvit tekst merket eg.

Panasonic 2012 plasma-tv'er.-test5-jpg
    Sist endret av shield; 11-26-2013 kl 18:15

Side 102 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •