Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke usannsynlig... Akkurat nå står TV'n i esken i forbindelse med flytting. Gidder ikke å pakke den opp og ned hele tiden. Rett før jeg slo den av sist gang så jeg antydninger til røde flekker på begge sider der jeg også så uniformitetsproblemer. Da grønnskjær er noe av det verste man kan oppleve av fargefeil ser jeg fortsatt på panelbyttet som en forbedring, men som sagt:
    Blir artig å se hva som skjer med bildet utover sensommeren/høsten.
    Forstår ikke hvorfor man ikke lager TV'er for entusiaster der selve bildet og ikke utseendet på boksen rundt blir vektlagt. Er vel ikke lønnsomt nok. Sukk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er mest irriterende her er at fyren som designer disse tv-ene faktisk henger på highdefjunkies, men nekter å holde åpent for at det kan være ting i designet som forårsaker problemene. Blir spennende å følge med hvordan 60-serien oppfører seg på det området utover... jeg er sikker på at dette her kunne vært løst på en måte, for det skjer jo ikke på Samsung sine, og de er også ganske tynne.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel smilt om dette før, men jeg må ha fått en særdeles god ST50. Disse grønne flekkene? Hvordan ser de ut? Det eneste jeg ser på min tv er at det finnes litt uregelmessigheter i strukturen under enkelte panoreringer. Noe jeg ikke sliter med. Min nye Sony W80 har clouding som ser langt mindre vakkert ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har vel smilt om dette før, men jeg må ha fått en særdeles god ST50. Disse grønne flekkene? Hvordan ser de ut? Det eneste jeg ser på min tv er at det finnes litt uregelmessigheter i strukturen under enkelte panoreringer. Noe jeg ikke sliter med. Min nye Sony W80 har clouding som ser langt mindre vakkert ut.
    De fremstår ikke så mye grønne som på 30-serien, mer grått (under visse omstendigheter kan de se litt grønnaktige ut), men på de skjermene som er rammet av dette så vil du på høyre og venstre side ut mot kantene se ganske svære flekker som er litt lysere enn resten av skjermen hvis du viser et sort bilde, og akkurat i området der disse flekkene finnes er panelet mitt fem grader varmere også, og det kan bare ikke være en tilfeldighet Jeg vet også at det sitter en del elektronikk bak der.

De lysere flekkene blir faktisk mer og mer merkbare her nå og det må gjerne fortsette å utvikle seg, for da blir det jo lettere å reklamere på :P Kan prøve å få tatt et bilde av dette i kveld hvis du ønsker å se hvordan det ser ut i praksis. Jeg tror ikke alle rammes av dette her, men jeg er likevel ganske sikker på at årsaken har med designet å gjøre.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    De fremstår ikke så mye grønne som på 30-serien, mer grått (under visse omstendigheter kan de se litt grønnaktige ut), men på de skjermene som er rammet av dette så vil du på høyre og venstre side ut mot kantene se ganske svære flekker som er litt lysere enn resten av skjermen hvis du viser et sort bilde, og akkurat i området der disse flekkene finnes er panelet mitt fem grader varmere også, og det kan bare ikke være en tilfeldighet Jeg vet også at det sitter en del elektronikk bak der.

De lysere flekkene blir faktisk mer og mer merkbare her nå og det må gjerne fortsette å utvikle seg, for da blir det jo lettere å reklamere på :P Kan prøve å få tatt et bilde av dette i kveld hvis du ønsker å se hvordan det ser ut i praksis. Jeg tror ikke alle rammes av dette her, men jeg er likevel ganske sikker på at årsaken har med designet å gjøre.
    Det er tenkelig at designet er noe av problemet. Folk vil ha så flate tv-er som mulig. Det byr på problemer vil jeg tro. Plasmaene hadde nok hatt godt av litt mer plass i ryggen. På min VT/GT30 var det veldig lett å se feilen ved å gå på oppdateringsskjermen. Der gikk det en stor sort grop igjennom hele den grå flaten. I denne groppen brant bildet seg også fast med en gang. Til og med undertekster. På min ST er skjermen helt grå og jevn. Det er heller ingen soner som brenner seg lettere fast en andre. Skjermen min har trolig vært i bruk et sted rundt 1500 timer. Jeg har sett noe retention i forbindelse med spilling, men dette er av typen som kun kan sees om man skrur lyset av og går helt tett på skjermen. Med andre ord finnes det håp. Spørsmålet er bare hvor mange bomturer man skal ta... Plasmateknologi er vel trolig på vei ut også...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg begynte å se så mye til dette problemet her før jeg passerte rundt 1500 timer... jeg begynte så smått å legge merke til det på Professional mode etter 1000, og nå kan jeg egentlig se det i alle modusene. Bilder kommer etterhvert, skal sjekke hvor mange timer skjermen har gått i samme slengen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at minnet mitt feilet meg litt på antall timer... skjermen har vært i bruk i ca. 1200 timer og her er bilder (dog noe uskarpe) som viser hvordan dette arter seg... det ene bildet ser verre ut enn det er i realiteten pga litt lenger lukkertid, mens det andre er litt mindre ille enn hvordan jeg oppfatter det, så en mellomting mellom de to. Bildene er tatt på Professional 1.

Edit: når øynene mine nå først har vendt seg til PC-skjermen igjen så synes jeg nok bilde nr. 2 kanskje gir en ganske korrekt opplevelse av fenomenet likevel.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow...
    Det minner veldig om clouding på en LCD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow...
    Det minner veldig om clouding på en LCD.
    Ja, og det er nettopp sånn det fremstår også... riktignok ikke like ille, men det er uansett litt kjipt at det skal være sånn da dette liksom skal være en av fordelene med plasma. Men jeg er som sagt ikke overrasket og gidder nok ikke ta opp en massiv kamp med Panasonic eller forhandler om dette. Jeg har sendt avgårde en mail med bildene til verkstedet og bedt dem gi en vurdering på det hvorvidt man kan få et panelbytte på det, og hvis man ikke kan så får det bare være.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ja, og det er nettopp sånn det fremstår også... riktignok ikke like ille, men det er uansett litt kjipt at det skal være sånn da dette liksom skal være en av fordelene med plasma. Men jeg er som sagt ikke overrasket og gidder nok ikke ta opp en massiv kamp med Panasonic eller forhandler om dette. Jeg har sendt avgårde en mail med bildene til verkstedet og bedt dem gi en vurdering på det hvorvidt man kan få et panelbytte på det, og hvis man ikke kan så får det bare være.
    Hvor mye har det å si i praksis. Når du eksempelvis ser film eller tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye har det å si i praksis. Når du eksempelvis ser film eller tv?
    Hvis det er veldig lyse scener så kan man skimte noe grønnaktig i de områdene, og hvis det er veldig mørke scener så ser man litt det samme som man ser på LCD-er, så det er faktisk synlig. Hadde det kun vært synlig på en svart skjerm hadde jeg ikke brydd meg overhodet.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det egentlig noen her inne som har en feilfri vt50? :P

Jeg har iaf ikke lakt merke til noe grønnskjær enda, la merke til noe små artifacts i The art of flight der det meste er hvit hele tiden.
    Ikke noe som bryr meg spesielt, å man må virkelig se etter feil om man skal legge merke til det, å ser man etter det så er det ikke alltid det er der heller.

Å jeg er ganske kresen på ting med "feil" på, spess i denne prisklassen her.

Ellers er jeg faktisk strålende fornøyd, å skal til å snurre Cloud Atlas as we speak
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke problemet oppstår på alle skjermer, men jeg vet at det jeg opplever ikke er et isolert tilfelle. Sett eksempler som er mye verre enn min også. Tror som sagt det er et varmeproblem, men å få gehør for at noe kan være feil i konstruksjonen er vel rimelig lite sannsynlig gitt holdningen Panasonic som nevnt har til feil. De har en ganske høy toleransegrense for hva som går innunder "akseptabelt avvik", og dette er nok glatt ett av dem :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering på dette problemet... som vanlig klarer ikke folkene på avsforum å holde fingrene unna produktene når de oppdager problemer, og det virker som om en av forumbrukerne der har en del peil og har kommet med en liten fiks for de som er villige til å gamble med flikking i service-menyene. Som alltid når jeg refererer til sånne artikler, så understreker jeg at alt slikt gjøres på eget ansvar, du risikerer å miste alle rettigheter i forhold til reklamasjon osvosv. Og sist men ikke minst; går du med planer om å forsøke tweaks som krever manuell justering, IKKE gjør det uten kompetent servicepersonell tilgjengelig, da det er høye spenninger som går igjennom skjermen som potensielt kan drepe deg....

Så, til tråden... VT50 yellow-ish blob on display

Det er mye interessant lesning der, og det kan virke som om det dreier seg om en feiljustering av spenning fra fabrikken, og det skulle kanskje ikke helt forbause meg om dette faktisk er noe av problemet med "green blobs" på 2011-serien også. Har foreløpig ikke prøvd dette selv, men kjenner jeg meg rett blir det ikke lenge om å gjøre før jeg faller for fristelsen til å prøve, avhengig av hva jeg får for respons fra serviceverksted. Hvis noen i mellomtida bestemmer seg for at de vil forsøke å følge noen av rådene så kom gjerne med oppdateringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som irriterer meg over min 65"vt50, er buzzingen ved hvite og lyse bilder.
    Har søkt litt og fant denne videoen, er det noen som har prøvd dette?

Panasonic Plasma Buzzing Whining Sound 2011, 2012 Permanent Repair Fix - YouTube

Kan høres ut som en sannsynlig årsak?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er underlig er at løsningen er såpass enkel. Jeg tenker at Panasonic burde vite dette. Ellers er buzzing og plasma noe som har co-eksistert siden systemets fødsel. Enkelte paneler er riktig ille. Andre ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er underlig er at løsningen er såpass enkel. Jeg tenker at Panasonic burde vite dette. Ellers er buzzing og plasma noe som har co-eksistert siden systemets fødsel. Enkelte paneler er riktig ille. Andre ikke.
    Det er ikke sikkert det er en permanent løsning, men de fant jo ut at noen av tv-ene med problemet kjører med for lav spenning på VSUS i forhold til spec. Jeg tror vel problemet er at ingeniørene og resten av Panasonic er så adskilt og ikke egentlig kommuniserer, så da blir det stort sett folk uten peil som sitter og besvarer henvendelser.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjøres nok en rekke kjappe og billige løsninger vil jeg tro. I tillegg er det ikke til å skyve under en stol at forbrukerne selv har en viss skyld i problemene siden ikke mange nok slår i bordet. De aller fleste klager ikke. De spør produsenten pent og undrende. Når produsenten da svarer at slik skal det være slår de seg til ro med det.

Bare tenk på den gamle boksen, eller crt-en som den kalles. Helt frem til det siste sukket var det problemer med blant annet geometrien i bildet. Særlig ut til kantene. På enkelte tv-er boblet det i sidene også. Philips var konger på denne sidevoblingen.

Forbrukerne er opptatt av hvor flat tv-en er. Noe som er helt latterlig siden men må ut på siden for å se hvor flat den faktisk er. Ser den bedre ut på veggen? Kanskje det. Hva så? Den største flaten utgjør faktisk billedflaten og den bør da for svingende være bra. Tv-en er et møbel? Fuck den dritten der!

Hadde jeg kunnet få tak i en 50" super tv som var feit som et vondt år og vekten var på 300kg hadde jeg kjøpt den med et endeløst smell!!!

Neste ut er selvsagt Oled! Et system som skal være overlegent alt annet vi har sett. Blir det perfekt. Neppe. Nå ser det til og med ut som det har et lignende innbrenningsproblem som plasmaen.

Nei det er bare å lene seg tilbake og forvente flere normale avvik og tv-er så tynne at man kan brette dem sammen og putte dem i matboksen. Hurra!

Ikke glem 4K. Det er flott. Viktig er det også siden man i disse dager, og sikkert de neste fem årene har skikkelig nytte av det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg liker hvordan du tenker.

Det hjelper heller ikke akkurat at de som forsøker å opplyse om problemer bare blir avfeid med at man er for kresen, osv. Men jeg har i alle fall gjort min del av jobben med å opplyse om kritikkverdige feil jeg har funnet, og som jeg er 101% sikker på at ikke er isolerte tilfeller. For all del, bildet er fortsatt bra, men jeg synes likevel ikke det er tilgivelig at det finnes sånne graverende feil i toppmodeller.

Men det virker i alle fall som om man kan overvinne de flekkene her hvis de blir for ille, og jeg kommer nok til å prøve hvis verkstedet avviser klagen min. Bildebevisene for at det har en effekt var overbevisende nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge varte det... fikk ikke tak i verkstedet :P
    Jeg har nå satt VSUS til high, og selv om det ikke ble perfekt så er uniformiteten på lyse bilder synlig forbedret, så jeg tror jeg skal prøve å ha det slik en stund så får vi bare se hva som skjer.

Jeg hadde for det meste ikke noe problemer med uniformiteten i praksis slik det var heller, men er det rom for forbedring så er jeg av typen som ikke klarer å la være å prøve det ut, ser det ut til. Kommer dog ikke til å gå så drastisk til verks at jeg tar av bakpanelet for å skru på potmeterne, men hvis jeg en gang skulle ha en tekniker her til å gjøre noe annet vil jeg nevne det for vedkommende.

Side 100 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •