Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 103 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Merkelig er at jeg sitter med en Panasonic plasma TV fra 2006, og merker ikke de nevnte problemer.
    Det som er også interesant er at min Panasonic plasma TH42PA50 fra 2006 veier nelsten like mye som Samsung PS63 7005,....som jeg eide i 1.5 år.
    Jeg synes faktisk at dagens problemer kommer pga billig teknologi.
    Kostnadskutt er nok en veldig viktig del av problemene som dukker opp, samt målet om å presse ned strømforbruk i størst mulig grad. Det er bare synd det må gå på bekostning av feilretting på feil som er innrapportert. Men det er sånn det har blitt i dag... kvantitet over kvalitet, etc.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Kostnadskutt er nok en veldig viktig del av problemene som dukker opp, samt målet om å presse ned strømforbruk i størst mulig grad. Det er bare synd det må gå på bekostning av feilretting på feil som er innrapportert. Men det er sånn det har blitt i dag... kvantitet over kvalitet, etc.
    Det blir gjerne sånn når folk flest er mest interessert i grelle farger og lavest mulig pris per tomme. Virker dessverre å være veldig få som er villige til å betale litt ekstra for bildekvalitet.

Ja ja, håper min LX5090 holder koken i enda noen år, for som det er nå frister det ikke og bytte den ut :-D

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spenende å se disse nye modellene, men min 65"VT30 blir stående her i stuen i lang tid fremover!!
    Trodde jeg ble nødt til å selge den for å hjelpe på finansieringen av kinorom, men det ser ut som den blir stående.
    En fantastisk tv!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå ser det ut til at CalMAN endelig virker også. Godt er det, for "gudene skal vite" at VT-serien desperat trenger gråskala kalibrering. Her fra presentasjon av nyeste softwareversjon fra SpectraCal (lastet opp 23.mars):
    [YOUTUBE]TgZTU4sbMY0[/YOUTUBE]
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Blir spenende å se disse nye modellene, men min 65"VT30 blir stående her i stuen i lang tid fremover!!
    Trodde jeg ble nødt til å selge den for å hjelpe på finansieringen av kinorom, men det ser ut som den blir stående.
    En fantastisk tv!
    Jaggu godt å se noen som faktisk koser seg med tven, istedenfor å lete med forstørrelsesglass for å finne noe å klage på uansett.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen på forumet som sitter med en Panasonic 42PV500 HD-redy tv, som kan si få ord om hvordan er den i forhold til dagens modeler?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke med referanse ditt og referanse datt, når den kvaliteten ikke holder lenge. Nei, boikoitt Panasonic, ikke la de lure dere igjen, for denne tv'en kommer garantert til å ha de samme problemene som VT30, om ikke de, så dukker det sikkert opp noen andre problemer.

Hvis dere fortsatt vurderer Vt50 så får dere skylde dere selv. 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Det hjelper ikke med referanse ditt og referanse datt, når den kvaliteten ikke holder lenge. Nei, boikoitt Panasonic, ikke la de lure dere igjen, for denne tv'en kommer garantert til å ha de samme problemene som VT30, om ikke de, så dukker det sikkert opp noen andre problemer.

Jeg går ikke så langt som å boikotte, men jeg kommer ikke til å kjøpe noe derfra igjen uten at "resten av verden" har vært forsøkskaniner i 7-8 måneder først

Foreløpig holder jeg åpent for at det kan gå begge veier, men jeg er litt skeptisk når to GT-eiere og to ST-eiere allerede har rapportert litt issues som ligner fjorårets. Bare å vente og se. Blir dette knallbra så er jeg åpen for å bytte D8000-en når VT50-ene fases ut neste år. Ellers blir det ett år til på gjerdet :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønnflekkene er jo piss i havet iforhold til clouding som er på mer eller mindre alt av tynne LCDer også feilaktig kalt LED tver. Skal uansett se alt an før eg bytter ut Kuroen med noe annet i større format. Bytter ikkje ut med noe eg med det blotte øyet kan se er ræva.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt

Jeg vurderer ikke lenger VT50, men kanskje heller ST50. Vet ikke hvor stor prisforskjell det blir, men det blir sikkert lettere å leve med eventuelle problemer hvis man ikke kjøper den dyreste modellen. Og problemer, det får man uansett hva man kjøper.

Men jeg må si jeg er veldig skuffet over Panasonic. Jeg trodde i det minste at 2012-modellene skulle bli fullstendig kvitt det problemet med fargeskjær på deler av skjermen, men det høres visst ikke sånn ut. Tiden vil vise om de er like utsatt for dette som fjorårets modeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up gt 50

grønn flekker på komisens gt50

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Grønnflekkene er jo piss i havet iforhold til clouding som er på mer eller mindre alt av tynne LCDer også feilaktig kalt LED tver. Skal uansett se alt an før eg bytter ut Kuroen med noe annet i større format. Bytter ikkje ut med noe eg med det blotte øyet kan se er ræva.
    Sant nok, det. Men dette er jo også en prinsippsak. Plasma skal jo normalt ikke ha problemer med skjermuniformitet. Hvis man er så uheldig å få en VT50 med disse ujevnhetene, så er det tungt å svelge at LG og Samsung klarer å levere plasma bunnmodeller til 3-4000 som er helt fri for dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    grønn flekker på komisens gt50
    Det er jo bedritent. Tredje GT50-en jeg hører om på to dager nå i tillegg til de to ST50-ene. Siden dette er helt i startfasen er jeg redd historien vil gjenta seg

Er de så fremtredende at de merkbart ødelegger innhold?

Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Sant nok, det. Men dette er jo også en prinsippsak. Plasma skal jo normalt ikke ha problemer med skjermuniformitet. Hvis man er så uheldig å få en VT50 med disse ujevnhetene, så er det tungt å svelge at LG og Samsung klarer å levere bunnmodeller til 3-4000 som er helt fri for dette.
    Agreed. Dette burde være helt unødvendig. Det er ganske tydelig at Panasonic ikke har tatt de klagene som har nådd frem til dem om dette her på alvor, for da ville ikke dette skjedd igjen. Men det er vel sånn at 99% av kjøperne verken bryr seg eller ser det og derfor er det neppe lønnsomt for dem å utbedre noe slikt.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Helt enig med deg :-D

Jeg har selv en 4 år gammel kalibrert LX5090, og det er skuffende at utviklingen ikke har gått videre siden jeg kjøpte den.

Javel, den har ikke en masse blings, som jeg ikke trenger, men den fremviser fremdeles det beste bildet jeg har sett på en TV.

Som det ser ut nå kommer jeg ikke å skifte den ut de nærmeste årene, og etter det har vel miljø eller så kalte klimakrav drept enhver mulighet for og lage et skikkelig panel

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen på forumet som sitter med en Panasonic 42PV500 HD-redy tv, som kan si få ord om hvordan er den i forhold til dagens modeler?
    Det kommer ann på hva du skal bruke den til. men jeg synes i hvert fall at SD-bildene på disse gamle skjermene er bedre enn på de nye skjermene. De har heller ikke de nevnte problemene som har preget de to-tre siste generasjonene til Pana. Men skal du bruke skjermen mye til PC og multimedia, så er en gammel skjerm som PV500 eller PA50 IKKE veien å gå.

Husk også på at fosforet eldes på alle plasma-skjermer og blir blassere med tiden. En skjerm med mange tusen timer på telleren er det grunn til å være skeptisk til.

Newcomer RoleX sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er vel også forskjell på det amerikanske og europeiske markedet. Selv om 50" blir minste VT i USA er det ikke sikkert det blir minste i Europa.

Det som også blir nytt neste år er at strømforbruket vil skjæres ned til rundt 1/3 av dagens strømforbruk (dette er jeg personlig veldig skeptisk til), i tillegg til at det blir en helt nyutviklet paneltype, så det er vel duket for en ny runde barnesykdommer? Blir uansett spennende å se, men jeg kommer trolig til å beholde VT30-en jeg kjøpte nå selv om den også har en svak grønn sky i midten, men noe feil vil det vel være uansett *sukke*. Det er i alle fall levelig nå, så derfor satser jeg på at det ikke blir noe nytt tv-kjøp de nærmeste årene. Jeg har uansett mistet troen på dette selskapet.
    Men husk at i USA har de en annen formel for utregning av effektforbuket for elektriske apparater!!

I Norge benytter vi P=UxI, men det er basert på 50 Hz som vi har i vegguttaket.
    I USA har de 60 Hz, og da har de en litt annen formel;
    P/60=UxI , og da får vi et helt annet resultat. De Amerikanske beregningene er bare tåkelegging for oss her på berget. De vil jo selvfølgelig komme lang under våre krav med sin utregning.
    Men med ett vi kobler til våre 50 Hz uttak, så kan du gange effektuttaket med 1,4. Da får vi det egentlige effektforbruket i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic og Sony kommer med OLED neste år. LG og Samsung i år. Så i 2014/13 kan man vel bytte ut den gamle Kuroen med OLED.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Panasonic og Sony kommer med OLED neste år. LG og Samsung i år. Så i 2014/13 kan man vel bytte ut den gamle Kuroen med OLED.
    Er nok lurt å vente på at det at største prisfallet unnagjøres og eventuelle svakheter forbedres. Jeg er veldig spent på om OLED virkelig kommer til å bli "den hellige gralen" alle skal ha det til. Levetiden til panelet har tidligere blitt nevnt som en svakhet, så vi får se.

Kanskje prisen på plasma går enda mer ned når OLED begynner å etablere seg på markedet. Men prisen er vel allerede under smertegrensen, og det er vel mye av grunnen til den manglende kvalitetssikringen av panelene.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål angående flekker på årets modeller. 30 serien hadde et spor i midten av skjermen som var synlig når skjermen var helt grå. Her var de grønne flekkene, men i dette feltet brant også bildet seg fast nesten med en gang. Er det slik på årets modeller? Eller er det snakk om rene flekker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Et spørsmål angående flekker på årets modeller. 30 serien hadde et spor i midten av skjermen som var synlig når skjermen var helt grå. Her var de grønne flekkene, men i dette feltet brant også bildet seg fast nesten med en gang. Er det slik på årets modeller? Eller er det snakk om rene flekker?
    Tipper dette er spørsmål vi får svar på om ikke så veldig lenge. Nå er det vel fire stk. som har rapportert dette på sine GT50-er på avforums + en som har nevnt det her.

Side 10 av 103 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •