Gode råd for å få bort graderinger på 42PA30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode råd for å få bort graderinger på 42PA30

Hei!

Har en PA30 som jeg foreløpig bare har analogt kabel signal tilkoblet. Ser at det er mye graderinger i bildet, men rekner med at dårlig signal har mye av skylden (håper da ikke at TV'en er så dårlig) Mye mindre graderinger på DVD.

Antenne kabel er kort og av god kvalitet. Er det noe jeg kan gjøre for å bedre bildet (graderinger) til jeg får noe bedre enn analog kabel?

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at noen har fått bedre resultat med antenneforsterker, men skal du ha virkelig godt bilde må du nok investere i digital parabol eller digital kabel tv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung er også litt plaget med graderinger. Det er det eneste jeg har å utsette på 42" modellen vi har på demo (PPM-42S3QX). Jeg testet den med DVD (komponent), WMVHD (DVI), DVB (S-video) og analog kabel (composite). Graderingene var akkurat like fremtredende ved alle signalkildene og kabeltypene, så jeg tror det har lite med det å gjøre.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er det ikke det som er den store forskjellen på GODE plasma tver og DÅRLIGE plasma tver da`? A

De gode har kjempe bra gradering ved god kilde, og passe god eller dårlig ved dårlig kilde, mens de dårlige plasma tvene har dårlig gradering samma F... hva slags kilde man bruker!! :roll:

Marius

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er vel nettopp det som skiller Panasonic, Pioneer og Fujitsu fra resten.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...til sammenligning gir de nye DLP TV-ene (tester nå den nyeste Samsung typen med 10-bits fargedybde osv), tilnærmet null graderinger også på elendig kildemateriale. Det samme var tilfelle på Sagem's HD2+ DLP-TV...

Graderinger er etter min mening mer synlig på plasma grunnet den teknologiske plattformen som sådan. Selv de helt nyeste "14-bits" plasmaene fra Sony (så disse i USA nylig), har langt mer graderinger enn f.eks. Sagems DLP som benytter 8-bits fargedybde...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •