Praktisk problem; Hvordan SENDE en 50" flatskjerm tv?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Praktisk problem; Hvordan SENDE en 50" flatskjerm tv?!

Jeg har et "problem" som jeg ikke tenkte på før..

Jeg skal flytte om et par dager og vil gjerne SENDE tv'en min til mitt nye hjem. Problemet her er jo at tv'en er 50" (LG PS8000), noe som gjør at Posten tar seg ikke av dette.

HVEM og HVORDAN skal jeg få fraktet/sendt tv'en min fra Bergen til Finnmark?! Hvem er det som tar seg av slike store frakt da..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Palltransport med bring?

Kjør innom Elkjøp eller liknende og hør om de har en eske for ca 50". Med litt kreativitat lager du lett plass til den i isoporen. Det skal være god nok forpakning om Bring får stroppen den oppreist på en palle.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta konatkt med Bring. Men det vil koste. Dessuten virker det som det er veldig varirende hvem man prater med. Noe sier at de ikke tar privat kunder, men andre syns det er i orden. Veldig rotete opplegg de har.
    Hvorfor tar ikke posten den? Man får vel bestilt tv på nett i den størrelsen og man kan hente den ved posten eller? Netthandel bruker jo et frakt firma som tar av seg store varer slik at kundene selv kan hente varen i fraktselskapet terminal nærmest dem. Sjekk nett nettsiden dems.

Generelt store pakker hvor frakt selskap må brukes blir dyrt.
    Men siden du flytter, antar jeg du har endel ting som skal fraktes helt opp ditt. Møbler, hvitevarer etc... hvorfor ikke der?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bring ser ikke ut til å være løsningen. De tillater bare pakker opp til 35kg, og jeg er sikker på tv'en min veier over 40kg, selv uten stativet men MED embalasjen (har pakket stativet ned i en annen pakke). Har forøvrig pakket tv'en i original embalasjen, så den er igrunnen klar til å bli sendt.

Var innom posten i går og de kunne ikke hjelpe meg da pakken var FOR stor, både i vekt- og størrelsesammenheng.

Men om frakten blir over 1000kr så anser jeg det som poengløst å frakte tv'en. Da selger jeg tv'en istedenfor, og det vil jeg iallefall ikke gjøre.

Jeg er en slags backpacker, så når jeg flytter på meg, så har jeg ikke alt av hvitevarer o.l med meg. Bare et par bager og sånt.

Så ja, hva med andre fraktmetoder ala DB Schenker, Tollpost, Linjegods etc.? Noen som vet? Må da være NOEN der ute som har SENDT sin tv til en annen adresse..? Eller?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg jobber i posten, og jeg leverer tv'er rett som det er i alle str.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    jeg jobber i posten, og jeg leverer tv'er rett som det er i alle str.
    Er det nå jeg skal si inkompetente jenter som jobber i Posten? Men, hvis det er slik som du sier, så er det jo bare teit at jeg ble nektet å sende tv'en min i går, selv etter at hun snakket med en rådgive i Posten.... Foreslår du at jeg tar med tv'en tilbake dit å prøver på nytt, eller? Har du tilfeldigvis peiling på ca. pris på det å sende en sådan stor tv? 500kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost. Sorry. Slett denne.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goodiegood
    Er det nå jeg skal si inkompetente jenter som jobber i Posten? Men, hvis det er slik som du sier, så er det jo bare teit at jeg ble nektet å sende tv'en min i går, selv etter at hun snakket med en rådgive i Posten.... Foreslår du at jeg tar med tv'en tilbake dit å prøver på nytt, eller? Har du tilfeldigvis peiling på ca. pris på det å sende en sådan stor tv? 500kr?

Det går på vekt, vet ikke hva din tv veier men har levert mange 46" men dette er led, så de er ikke så tunge. veier den over 30-35 kilo så får du nok ikke sendt den..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er nettopp det den gjør... Den veier såvidt over 40kg MED emballasjen... :/

Har dog funnet ut at jeg KAN faktisk sende pakken min via bedrift da jeg er selvstendig næringsdrivende. Hvilken alternativer er det jeg har da, mon tro?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er nettopp det den gjør... Den veier såvidt over 40kg MED emballasjen... :/

Har dog funnet ut at jeg KAN faktisk sende pakken min via bedrift da jeg er selvstendig næringsdrivende. Hvilken alternativer er det jeg har da, mon tro?
    ok det er surt!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bring er så artig...

De har prisnivåer som går over 35 kr. "Videre kr pr kg frakt-beregnet vekt"

Men så står det i margen: "Pakkens reelle vekt kan ikke overstige 35 kilo."

Årsaken til dette er nok: "Volumberegning er transportbransjens måte å regne om et volum til en vekt. "

Så, selv om pakken veier 10 kg, men volumet tilsvarer 50 kg, så må du betale for 50 kg, selv om maks reelle vekt bare kan være på maks 35 kg.

Tror nok du burde satse på andre alternativer.

Hvor skal denne tv'n fra, og hvor skal den til?

Leste nå at det var fra bergen til finnmark.... Da ble det knapt værre :P

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk denne linken: Prisgrunnlag - Hele Bring - bring.no

også har du tollpost, dem har vell om eg ikkje hugser feil så har dem ein max på:
    "Maks 1000 kg virkelig vekt per kollo" pris variere pr kolli osv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så.. Jeg har altså bare Tollpost som eneste alternativ da..? Men det blir igjen å koste flesk, hva?

Ingen andre alternativer for privatpersoner, altså?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å rett og slett selge den. Kjøp en ny i Finnmark! Får vel Panasonic Full-HD til 5 lapper nå for tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500, for en 50" i posten? Optimist!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nordic: For en usaklig post, men ja, jeg vet vel ikke hva de vil ha... Var bare et forslag anyway.

Selge tv'en, ja... vel.. jeg får se. Hva hadde en LG 50PS7000 gått for nå om dagen da, hø?

Men herre... så utrolig surt at det ikke finnes fraktmåter... Ikke engang for en bedrift? Er jo selvstendig næringsdrivende, så jeg kunne jo sendt den med bedriften isåfall... men HVEM er det jeg kan/bør bruke da?!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes jo alternativer, men de koster jo. Det er jo ikke akkurat en lokaltur dette her. Det måtte bli tollpost, schenker, etc. men du bør nok forberede deg på at det kan komme opp i samme prisen som det tv-en er verdt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjenner ikke noen som kjører langtransport da? Så kunne de hørt om det er noen som kjører opp til finnmark? =)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å google litt og undersøke hvilke selskaper som finnes. Dersom du finner transportselskaper så kan de jo levere pakker. :P Enten som bedrift eller privat.

Tråden under handler i grunn om frakt over 35kg, og det er bare å kontakte de selskapene jeg har lenket til i den tråden.
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...heim-oslo.html
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med kjell hansen skipping? kanskje verdt å sjekke ut?

Det er flere transport bedrifter som ikke henter hos privat og leveres hos privat på samme sending.

Skal sendingen sendes fra en bedrift eller til en bedrift der en privat er innblandet så er det ok.

Eventuelt låne en bedrifts adresse der oppi nord?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •