Praktisk problem; Hvordan SENDE en 50" flatskjerm tv?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bestilling av transport over 35 kg - Bestill - bring.no <- har ikkje peiling på prisen men du kan jo prøve blir nok dyrere en 500 men kor mykje er uvist :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan både sende FRA bedrift TIL en bedrift i nord, så det er ikke det største problemet. Problemet mitt blir vel prisen på selve frakten... Under 1000kr ser vel ikke ut til å gå, nei.. Kjedelige greier. :/

Skal dog sjekke med DHL, Nor-cargo og Nor Lines for å høre hva de har å tilby..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp! Det virker som de ikke har helt styr på hva deres tjnester er. Selv fikk jeg sendt min Denon AVC- A1XVA til Bergen. Og den veier 45 kg!
    Men før det spørte jeg om pris 3 ganger (ringte 3 ganger med 3 ulike personer) Og de ga meg først pris på rundt 1500, så 2000 og 3.gang så ble det 1200 (tror det, 3.gangen var billigst i alle fall)

Skjønner ikke helt hvordan de legger opp logistikken sin. :neutral:

Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Bring er så artig...

De har prisnivåer som går over 35 kr. "Videre kr pr kg frakt-beregnet vekt"

Men så står det i margen: "Pakkens reelle vekt kan ikke overstige 35 kilo."

Årsaken til dette er nok: "Volumberegning er transportbransjens måte å regne om et volum til en vekt. "

Så, selv om pakken veier 10 kg, men volumet tilsvarer 50 kg, så må du betale for 50 kg, selv om maks reelle vekt bare kan være på maks 35 kg.

Tror nok du burde satse på andre alternativer.

Hvor skal denne tv'n fra, og hvor skal den til?

Leste nå at det var fra bergen til finnmark.... Da ble det knapt værre :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan garantere deg det koster mer enn 1000kr.
    Sendte min forsterker med posten, 25kg? tror jeg betalte 4-500kr.
    En så stor tv som dertil tar mye plass og de skal levere på døren...
    Spar deg jobben og selg tv`en.
    Sett det litt i spissen: Min erfaring med DHL, sendte et A4 konvolutt med dokumenter litt under 100g til Fillippinene og de skulle ha 1200kr!!! Greit avtanden er lang men 1200?? Fly billett pr. pers dit ville da kostet 960.000kr regnet ut i pris i vekt.

Så DHL Blir dyrt. Bra service, men det betaler du for og de tjener grovt på det.

Sitat Opprinnelig postet av goodiegood
    Kan både sende FRA bedrift TIL en bedrift i nord, så det er ikke det største problemet. Problemet mitt blir vel prisen på selve frakten... Under 1000kr ser vel ikke ut til å gå, nei.. Kjedelige greier. :/

Skal dog sjekke med DHL, Nor-cargo og Nor Lines for å høre hva de har å tilby..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, skjønner.

Og det er vel ikke noe billigere å sende via bedriftsløsning heller, hva?

Det kjennes surt å måtte selge tv'en, meeen det ser ut til at det er det som er løsningen, dessverre.

Hva vil jeg få for en slik tv nå i det hele tatt? :/

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk 3500 for en 50" Panasonic 2010-modell da den var et halvt år gammel. Jeg betalte vel 8000 for den ny. Gir vel sånn noenlunde en pekepinn selv om det ikke er samme tv-en det er snakk om. (Skal sies at jeg kjøpte den i februar i år, solgte i september)

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt med hurtigruta? Går ann å sende bil osv med dei, så dei tar kanskje ein tv som er godt pakket? må vell kanskje belage deg på å kjøre litt får å hente på havna men...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at Bring skal være SÅ vanskelig...

Jeg har nå funnet frem til at med Hurtigruten koster det 1100kr å frakte TV'en, med DHL koster det "ca. 1000kr", pluss minus. Og det er de alternativene jeg har. Pall på Døren hos Bring har jeg enda ikke fått noe konkret svar på såh..

Men ja, akkurat nå ser det ut til at jeg MÅ selge TV'en....dessverre og beklagelig. Men siden det koster SÅ mye å sende fra Bergen til Alta så er vel det beste å selge også kjøpe en ny tv istedenfor.

Men hvorfor har det seg til at bedrifter som f.eks netonnet.no får sendt ut tv'er og sånt for bare 500kr? Jeg har også muligheten til å sende ut via bedrift, men hvordan får jeg sendt det for 500kr da..? Noen som vet? Må jeg kanskje ha en slags avtale da, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at Bring skal være SÅ vanskelig...

Jeg har nå funnet frem til at med Hurtigruten koster det 1100kr å frakte TV'en, med DHL koster det "ca. 1000kr", pluss minus. Og det er de alternativene jeg har. Pall på Døren hos Bring har jeg enda ikke fått noe konkret svar på såh..

Men ja, akkurat nå ser det ut til at jeg MÅ selge TV'en....dessverre og beklagelig. Men siden det koster SÅ mye å sende fra Bergen til Alta så er vel det beste å selge også kjøpe en ny tv istedenfor.

Men hvorfor har det seg til at bedrifter som f.eks netonnet.no får sendt ut tv'er og sånt for bare 500kr? Jeg har også muligheten til å sende ut via bedrift, men hvordan får jeg sendt det for 500kr da..? Noen som vet? Må jeg kanskje ha en slags avtale da, eller?

Bedrifter som netonnet.no og komplett.no har nok veldig gode avtaler med posten/bring og andre transportører så det er ikke sammenlignbart.
    Den bedriften jeg er ansatt i har f.eks 70% hos norlines og gode priser hos posten/bring...så det har nok noe med hvor mye man sender i løpet av året8)

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår. Takk for svar.

Har du by any chance noen ganger sendt en tv ellerno slikt fra nord-norge til tr.heim, bergen, oslo o.l? Og om du har, så har du vel brukt firmanummeret til å sende det, hva?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er sakset fra en annen tråd. Akkurat den jeg linket til på første side. I disse qoutene så er det noen som bare tar bedrift, men som faktisk gir alternativer i privat sektor.

Sitat Opprinnelig postet av bring
    Hei- og takk for deres henvendelse.
    For å kunne gi en pris på dette så trenger jeg å vite antall kolli, mål og vekt på disse kolliene samt postnummer der dette skal leveres.
    Så lenge det er en privatperson som skal betale frakten så må godset leveres inn på vår terminal i Trondheim hvor frakten betales på forhånd, så kjører vi dette helt hjem til mottaker.

Det er veldig viktig at dette er forsvarlig emballert da det skal fraktes i en 25 fots container med mye annet gods hvor det er fort gjort at det kan skrape bort i hverandre.

Med vennlig hilsen
    Bring Cargo
    Kundeservice
    Tlf: 04055
    kundeservice@bringlogistics.no
    Forside - Hele Bring - bring.no

---------------- Originalmelding -----------------

Firma:
    Organisasjonsnummer:
    Adresse:
    Postnummer:
    Poststed:
    Telefonnummer:

Hvordan foretrekker du å bli kontaktet?: E-post

Flere opplysninger:
    Hei.
    Jeg lurer på hva mine muligheter for frakt er når jeg skal frakte høyttalere over 35kg/stk (privat til privat)? Hva er det billigste og beste alternativet?
    Har et par Polk Audio RTI A9 stående i Trondheim som jeg gjerne skulle hatt fraktet til Tønsberg eller Oslo.

Har noen av dere noen tips kanskje?

Sitat Opprinnelig postet av Nor Lines
    Vi kan kjøre dette fra terminal Trondheim til terminal Oslo for. Kr 500,-

Dvs. mottaker må selv hente varene på vår terminal, Kneppeskjærsutstikkeren i Oslo.

Frakten må betales på vårt kontor ved innlevering.

Med vennlig hilsen

NOR LINES AS avd. Trondheim

Lisbeth K. Jensen

Transportkonsulent

73 50 62 40 / 91 57 70 55

Klart, det tar vi oss av

Sendt: 23. juni 2011 19:31
    Til: Lisbeth Jensen
    Emne: Transport av pakke

Hei.
    Jeg lurer på hva mine muligheter for frakt er når jeg skal frakte høyttalere over 35kg/stk (privat til privat)? Hva er det billigste og beste alternativet?
    Har et par Polk Audio RTI A9 stående i Trondheim som jeg gjerne skulle hatt fraktet til Tønsberg eller Oslo.

Sitat Opprinnelig postet av Posten.no
    Hei

Takk for din henvendelse den 23.06.2011
    For pakker over 35 kg, kan du kontakte Bring Cargo på tlf 04055.

Med hilsen
    Posten Norge AS
    Anne Berit
    Kundeservice

Tlf: 810 00 710
    Faks: 52 73 96 05
    Forside - posten.no
    ref:00D2BwOI.5002Ghk4h:ref

Sitat Opprinnelig postet av TNT
    Hei

For å sende med TNT må du ha ett norsk organisasjonsnummer.
    Hvis du skal sende som privat person kan du sjekke med Mailboxes på tlf 22402960. Si du ble henvist av TNT.

With kind regards

Frontline & Support Service
    Sitat Opprinnelig postet av DHL
    Hei,

Til info : DHL frakter dessverre ikke privat gods. Ta gjerne kontakt med Ontime Logistics på 24 13 40 60

Med vennlig hilsen/Best regards

Monika Hart
    Customer Care Center

DHL Freight Norge
    Gneisveien 3, 2020 Skedsmokorset

Telefon: +47 66928962
    Telefax: +47 64007194

kundeservice.freight@dhl.com
    DHL | Global | English
    Sitat Opprinnelig postet av Tollpost
    Hei

Takk for din forespørsel på transport men vi selger bare til bedrifter.

Håper du finner annen transportør som kan hjelpe deg.

Ha en hyggelig dag videre.

Med vennlig hilsen

For Tollpost Globe AS

Jessica Blåfjell

Salgskoordinator
    Sitat Opprinnelig postet av halsatransport
    Hei.
    Takk for henvendelsen. Dette kan vi ordne. Pris kr 750,- til Oslo/Drammen.

Mvh.
    Halsa Transport.

-----Original Melding-----
    Sendt: 23.06.2011, 19:30
    To: halsatransport@online.no
    Emne: Transport av pakke

Hei.

Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår. Takk for svar.

Har du by any chance noen ganger sendt en tv ellerno slikt fra nord-norge til tr.heim, bergen, oslo o.l? Og om du har, så har du vel brukt firmanummeret til å sende det, hva?

Jeg kan sende ganske store ting så lenge jeg sender det via bedriften, det beste hadde vært om du kjenner til noen med god fraktavtale som kunne sendt den for deg. eller forsåvidt noen i Nord-Norge som kan sende en sendelapp nedover til deg med riktig mål og vekt:-D

Vi bruker mest norlines og med en pakke på din størrelse ville vi vel betalt 335.- eks mva kan jeg tenke meg til.

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør denne tråden her??? Det presiseres stadig at dette er for teknisk diskusjon om tv. Så fort det kommer inn et spørsmål om pris, flyttes tråder. Og da lurer jeg virkelig på hva denne har her å gjøre!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Via min bedrift så sender jeg flere pakker mellom Trondheim og oslo, flere på denne størrelsen. Vår bedrift har jo en god ordning siden det store antallet pakker som sendes ila året.

Som privatperson så synes jeg ikke 1000kr i frak er mye for en 50" TV, på en slik avstand. Du vil ikke få det billigere med mindre du får noen med en bedriftavtale til å sende deg for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et "problem" som jeg ikke tenkte på før..

Jeg skal flytte om et par dager og vil gjerne SENDE tv'en min til mitt nye hjem. Problemet her er jo at tv'en er 50" (LG PS8000), noe som gjør at Posten tar seg ikke av dette.

HVEM og HVORDAN skal jeg få fraktet/sendt tv'en min fra Bergen til Finnmark?! Hvem er det som tar seg av slike store frakt da..?
    Jeg vet ikke om du har funnet en løsning , så langt leste jeg ikke. Bare undrer litt på om du ikke kunne sendt den på vannet? Har hørt om de som kjører riksvei 1 , Hurtigruten , de må jo ha plass..og går fra havn til ett og annet sted oppi der;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •