Ryktene fortsetter å svirre rundt Apples mulige TV-produksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ryktene fortsetter å svirre rundt Apples mulige TV-produksjon

Hva tror vi om dette da? Jeg syns ihvertfall at en TV fra Apple hadde vært utrolig spennende, og følger spent med.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God plan, TV distribusjonsnett er en utdatert forse.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lineær-TV har nok en fremtid, men hvor lenge vet jeg ikke. De som er avhengige av dette vil jo være utdødd innen 30-40 års tid, og har sluttet å betale for dyre kanalpakker lenge før dette.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De menneskene ble jo introdusert for TV-mediet. At PSTN telefoni gikk ut var det jo ingen som reagerte over. Vil man være bakstreversk så kan man jo beholde sitt gamle nummer til VoIP. Skal man begynne å krangle på den så er det på tekniske ting, et aspekt som virkelig ikke spiller inn om man setter seg på bakbeina.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svirringen fortsetter. 32"-55" virker da ok?

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes Apple sin satsning kan deles opp i to deler:

Det første er jo mengden tv-serier og filmer som blir tilgjengelig. En god måte å distrubuere dette på ser jeg for meg ikke er alt for vanskelig om man får avtaler med de store selskapene.

Det andre er valget om å lage sin egen tv. Jeg vet at Apple liker å ha kontroll på både hardware og software, men en tv er i folks syn en enhet man sjelden bytter ut. Det kan fort bli for dyrt å bytte ut en tv mer enn en gang hvert femte år.

Hva som fører til at Apple-tv boksen som allerede eksisterer ikke er godt nok for å revolusjonere tv-bransjen er jeg ikke sikker på. Distribusjonen av media må da kunne gjøres ved hjelp av en enhet som Apple-tv. Esset i ermet og grunnen til at Steve Jobs har "løst tv-problemet" tror jeg ligger i hvorfor vi som forbrukere MÅ kjøpe deres kommende fysiske tv. Det er akkurat dette jeg er mest spent på.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på om dette kommer til å slå gjennom da prisen sikkert er stiv (i god, gammel Apple-tradisjon), men jeg er definitivt spent på om den har funksjonaliteter vi ikke har sett på TV'er før. Funksjoner vi faktisk har lyst på vel og merke.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

At apple har feilet stygt på media-bokser tidligere pippin, mini, atv, atv2 er ihvertfall min innfallsvinkel. At de har revolusjonert noe som helst er nærmest objektivt helt på det knusktørre.
    Det er derfor jeg undrer meg over hvorvidt dette skal bli en suksess fordi steve jobs visstnok skal ha hatt noe med det å gjøre.

Å lage noe like forbrukerfiendtlig er en utprøvd metode for å ikke bli tatt seriøst i et stort markedssegment, nemlig hos folk med innsikt i problemstillingen. Dette er en allegori til å aktivt ikke appelere til kjernesegmentet, all den tid vi snakker om teknologi.

God design og enkel bruk holder ikke for meg, får se hvor mange som lar seg lure hvis ikke apple for alvor er inne i en ny fase.

ALAC ble nylig frigitt, de har begynt med filantropi. Gode tanker, men det er henholdsvis problem de selv har skapt og ting som ikke bør være feil i utgangspunktet.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er siste oppdatering.