Loewe; overpriset, teknisk utdatert eller bare glemt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Loewe; overpriset, teknisk utdatert eller bare glemt?

Driver å bygger hus i Stavanger, og tiden er inne for å tenke bilde. Har ikke et vanvittig budsjett, men vil helst ha en skjerm som både er teknisk oppe og går sammen med design.
    Har egentlig lenge tenkt på Samsung sin nye 7-8005 serie, og det er nok den som er nærmest for øyeblikket.

Men så kom jeg over Loewe sine tv`er.. Jeg går gjerne ned en størrelse hvis bilde står litt i stil med prisen, men det er her jeg er usikker og søker litt råd..

Betaler man mye for designet her eller får man det man betaler for?

B&O har rykte på seg for å være overpriset pga "merket", men slik jeg husker loewe fra da de ble solgt hos Hificenter-kjeden så var det den gang noe av det råeste man kunne kjøpe..

Har en kammerat som selger Sony, men det blir jo å snakke med en BMW mann om hva han synes om den nye Audien..

Erlend

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stavangerske
    Driver å bygger hus i Stavanger, og tiden er inne for å tenke bilde. Har ikke et vanvittig budsjett, men vil helst ha en skjerm som både er teknisk oppe og går sammen med design.
    Har egentlig lenge tenkt på Samsung sin nye 7-8005 serie, og det er nok den som er nærmest for øyeblikket.

Men så kom jeg over Loewe sine tv`er.. Jeg går gjerne ned en størrelse hvis bilde står litt i stil med prisen, men det er her jeg er usikker og søker litt råd..

Betaler man mye for designet her eller får man det man betaler for?

B&O har rykte på seg for å være overpriset pga "merket", men slik jeg husker loewe fra da de ble solgt hos Hificenter-kjeden så var det den gang noe av det råeste man kunne kjøpe..

Har en kammerat som selger Sony, men det blir jo å snakke med en BMW mann om hva han synes om den nye Audien..

Erlend
    Mye ligger nok i designet og merket ja. Samme er det jo med Samsung egentlig. Selv om bildet muligens ser ganske bra ut i butikk, får man ikke akkurat det samme bildet når man har TV'en i hus(har tre kamerater som har D8005 fra Samsung). Skal du ha først ha en LED skjerm som koster litt vil jeg fraråde deg å kjøpe en TV med kantbelyst LED.

Hvis du tenker i bildekvalitetsmessig og hvor designen ikke er helt på jordet(er jo smak og behag når det gjelder design da men), ville jeg ha sterkt vurdert Philips' 46" PFL9706T eller en Sony HX920. Forskjellen er større enn du kan forestille deg! Begge disse har bakbelyst LED.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar,

Hvor mye vil dette med kantbelyst LED virke på "mannen i gata" som egentlig ikke har så mye å sammenligne med?

Er det noen som har noe forhold til Loewe, eller kjøper de også skjermen fra andre leverandører, deretter bygger egen kasse rundt den og skrur opp prisen?

Snakket så vidt med kameraten hos Sony, og han henviste også til HX920.. Men til den prisen kan man jo nesten kjøpe 2 samsung tv`er.. Da er jeg mer gira på f.eks den Loewe compose utstillingsmodellen som selges på finn.no..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3 stk 8005, en 40, en 46 og en 55. Kantbelyst led fører til ujevn belysning på disse. Desto større tv, desto mer synelig. Spesielt synelig er dette i mørke scener. Lyse bevegelige scener er problemet forsvinnende lite. Bortsett fra samsungs typiske jalla byggekvalitet, kan jeg uansett anbefale disse tv'ene. Fint design og relativt bra bilde.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loewe mistet forspranget de hadde på "resten av feltet" når de ikke helt hang med på overgangen fra CRT til flatskjerm, men har i dag nådd igjen feltet. De koster jo en del mer enn de mer vanlige merkene, men har en enorm brukervennlighet og strålende bildekvalitet. Der LCD-skjermene har noe å hente er på sortnivå, der plasma jo har et solid overtak. Men så fort du har litt lys på i stua når du ser på TV har jeg selv meget gode erfaringer med Loewe. Spesielt skjermene som har kontrastglass foran (Compose) er helt rå, men koster ditto. Om det er verdt det, vel det er det kun du og dine øyne og lommebok som bestemmer.

Ta en tur innom Oslo HIFI Center om mulig og se...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig klarer jeg ikke å venne meg til LED, jeg foretrekker alltid plasma når jeg ser på det og hadde følgelig utelukkende vurdert plasma.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    Skal du ha først ha en LED skjerm som koster litt vil jeg fraråde deg å kjøpe en TV med kantbelyst LED.
    Sonys siste generasjon kant-LED har gjort et stort skritt framover. Jeg har selv kjøpt Sony KDL-60NX720 med dynamisk kant-LED. Denne er jeg meget godt fornøyd med. Sitter man i sweet-spot er sortnivået helt enormt. Det er ingen clouding å snakke om. Skjermen har også Sonys monolithic design som, i hvertfall i mine øyne, gjør den svært lekker. Den burde i hvertfall sjekkes ut før man utelukker den :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra svar her!

Jeg bor som sagt på vestlandet så blir litt vanskelig å poppe innom hifi centeret sånn i forbifarten, men om jeg skal over drar jeg innom. Usedvanlig rå design, og hvis de også har brukervennlighet i fokus er jo dette noe for kona også..
    Men det er vel som du sier, lommeboken har nok det siste ordet uansett..

Hvis vi ser på kantbelyst LED-tv fra sony kontra samsung, er det da sony som trekker det lengste strået?
    -Eller hvis vi putter samsung-innmaten (8005) i et dantax tv, er det da ingen egentlige fordeler?

Vil det være verdt pengene å kjøpe bakbelyst LED?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste spørsmålet ditt beror jo på hva slags ting du ville irritert deg over i tv-bildet ditt. Begge LED-teknologiene har åpenbare svakheter, og for meg vil begge skape irritasjon så jeg forsøker desperat å finne en plasma-skjerm uten altfor mye problemer (lettere sagt enn gjort i år).

De som ser ut til å klare edge-LED best i år er definitivt Sony. De er ikke 100% perfekt, men det er på et sånt nivå at jeg tror man kun vil se "defektene" i et bekmørkt rom. På tv-veggene til butikkene synes jeg alltid det er Sony-ene som skiller seg ut fra resten, og det samsvarer også med andre meninger jeg har hørt fra de mer kresne.

Nå er det ingen Loewe-forhandlere her i byen lenger så jeg kan ikke svare på hvordan de er i forhold.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •