"Banding" på min Samsung LED UE55D8005 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av poppe1974
    Leser ut fra Sony's informasjon at de bruker 3 typer bakgrunnsbelysning hvorav to er kant (oppe og nede) og den siste er direkte bak. Sikkert noe a la det sammen hos Phillips da. Regner med at de litt tykkere tv'ene er direkte bak-belyst..
    I og med at Samsung har så mye dårligere resultat på edge-led'n sin , bruker de da en annen teknologi eller er lampene plassert på siden (lenger avstand inn mot center) i stedet for oppe og nede mon tro ? Jaja..de om det
    Var innom Lefdal på lørdag og kikket. Utrolig mye bra..har vanskelig for å se forskjell på de nevnte tv'er jeg..selv d8005 ser jo flott ut..hehe , nei det skal visst ikke være enkelt
    Tell me about it. Jeg har akkurat bestemt meg for å gi Panasonic VT30 en ny sjanse til tross for at jeg hadde dårlige erfaringer med den første jeg kjøpte for noen måneder siden, men etter rapporter om at det er færre problemer med de nyeste nå så har jeg bare lyst til å forsøke. Regner med å kjøpe i morgen om de har fått den inn på expert xl her da. Hvis den er fri for de samme problemene som den første er det en knall tv og en jeg da regner med å beholde i mange år.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Samsung D8000 55" nr 3 i hus. Denne tror jeg at jeg kommer til å klare å leve med Som dere ser har den minimalt med fargeforstyrrelser som banding og lignende. I hvertfall hvis jeg sammenligner med de 2 andre jeg har fått.

Desverre har den alikevel en del lyslekkasje ut i hjørnene. Dette bildet er tatt etter kalibrering:

Men dette er ikke på langt nær så irriterende som bandingen var. Og det syntes selvsagt ikke så bra i en film som på en komplett sort skjerm.

Hva syntes folket? Er dette en keeper?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva "folket" synes er vel ganske likegyldig, siden det er du som skal ha denne tv-en Jeg vet at for meg ville det ikke vært akseptabelt (derfor valgte jeg ikke LED i utgangspunktet), men om du synes det er det så er det liten vits å spørre oss. Noe defekter av den typen der må du bare regne med på LED-belyste tv-er.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Joda sant nok det. Men alltid interesant å få andres meninger om ting. Egentlig er det jo for ille at det skal være "defekter" på en tv i den prisklassen i første omgang....

Jeg har forresten merket at lyslekkasjen kommer og går litt?? Sjekket en gang til, en stund etter å ha tatt bildene og da var den ikke så ille som bildet ovenfor viste. Lurer på hva det kan komme av?

Men takk for at du deler synspunktene dine slc Mulig jeg er mere "fornøyd" med denne tven bare fordi jeg har hatt 2 stk som har vært ekstremt irriterende. Hadde dette vært min første d8000 hadde jeg kanskje vært klar for å bytte den inn allerede?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse defektene skyldes i all hovedsak teknologien og folks jag etter at tv-ene skal bli så tynne. Det gjøres derfor kompromisser, som ofte favoriserer design foran bildekvalitet. De dyrere LCD-ene med CCFL-baklys har jo mye mindre problemer med sånt. Hvor synlig dette er avhenger nok av dimmingen på LED-ene. Jeg ville i hvert fall bare prøvd å bruke tv-en normalt en stund, og er du fornøyd er jo ingenting bedre. I motsatt fall; returnér.

Har akkurat fått i hus D8005-plasmaversjonen selv, og jeg angrer nå litt i ettertid på at jeg så meg blind på VT30-ens sortnivå og ikke gikk for D8005-en med en gang. Med unntak av et menysystem fra ******* og sortnivået så banker den VT30-en lett (Se Samsung 2011-plasmatråden for utfyllende sammenligning mellom de to)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •