"Banding" på min Samsung LED UE55D8005 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes det er bra at folk leverer tilbake skjermene når man opplever slike problemer og svakheter. Da sier man ifra som kunde at slikt godtar man ikke og TV produsentene blir i større grad nødt til å gjøre noe med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om den vertikale bandingen på den tv-en der også samsvarer med støttestrukturen på innsida sånn som det gjør på VT30-en. Jeg hadde tydelig tendenser til banding på min, og det var 100% match på den bandingen fra støttestrukturen på innsida av tv-en. Så spørsmålet er om panelet kanskje rett og slett er for tynt at man ser tvers igjennom, eller om det hadde fått en støtskade eller er montert for stramt?

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok et par bilder som viser mitt panel til Samsung 55D8005 før jeg bytter det. Hva syntes dere? Noe jeg bare burde levd med, eller enige om at det bør være bedre enn dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig ut som strukturen som panelet er festet i, ja. Jeg så dette på en VT30 også, uten at jeg aner hvorfor. Jeg gjetter på at enten er panelet for tynt og man ser igjennom det, eller så er det for mye spenn/press i det.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... akkurat hentet den nye tven. På denne var det VÆRRE ved første øyekast! Jeg skal justere litt slik at brightness og slikt er satt ned, Kanskje den blir lik som det forrige panelet. Men jeg må si at nå begynner jeg å bli irritert...

Edit: *******s dritt.... Nei denne tven er definitivt værre. Jeg ser nå at det kommer enda bedre frem når jeg ikke zoomer så mye inn på tven, så her er min nye tv....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok bare å returnere om du ikke kan leve med det. Kanskje vente på 2012 og se om de skjerper seg... jeg er fremdeles i tvil om jeg skal forsøke en tv til eller ikke i år. Jeg har grådig lyst på en ordentlig tv nå og jeg er av den utålmodige sorten, men litt redd det blir et forsøk som er forgjeves... 2011 har vært et særdeles dårlig tv-år

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Dette er jeg faktisk ikke helt sikker på. Panasonic-teknikeren jeg snakket med i Sverige gikk langt i å antyde at dette rammer inntil 95% av 2011-modellene. Jeg tror nok ikke det er fullt så ille, men at det er veldig utbredt er jeg ikke i tvil om. Grunnen til at jeg tror det er fordi at stort sett alle som har klaget på dette har byttet tv inntil tre ganger og likevel fått en som har dette problemet hver gang. Men det er absolutt verdt å prøve en Panasonic og heller returnere om den har dette eller har det i for stor grad, men usikker på om jeg ville gått for 55".

Den har i tillegg til at den buzzer mer enn både 50" og 65" et problem lignende det 2010-Samsungene har med at den etter relativt kort tids bruk begynner å utvikle "rosa støy" på en god del enheter. Ikke hørt om dette på noen andre av modellene enn 55". En soleklar reklamasjonssak selvfølgelig, men man må nok være forberedt på å krangle litt for på avforums er det et par som rapporterer at Panasonic har uttalt at dette er en naturlig del av panelets aldringsprosess og ikke en feil. De rammede enhetene utvikler dette etter ca. 500 timer.

Jeg tror det er litt "benekt alt"-holdning der for tida. Akkurat der skal Samsung ha skryt, for de har jo byttet paneler umiddelbart ved sånne feil, eller gitt et nytt produkt i erstatning. Utover det så ville jeg anbefale å vurdere Samsung sine plasmaer også, de er faktisk ikke ille og de er mye mer lyssterke enn VT30-en til Panasonic og flere kalibratører har til og med uttalt at de er mye mer nøyaktig på fargegjengivning. Sortnivået er marginalt dårligere, men dette er neppe synlig med mindre man sammenligner dem i mørket.

VT30 har også et litt kjipere filter som er litt mindre egnet dersom man ønsker å henge tv-en på veggen over øyehøyde, for om man ikke har tv-en i øyehøyde så skal det ikke så mye høydeforskjell til før den begynner å se blassere ut litt på samme måten som når du kommer ut på sidene på LCD.

Samsung sine plasmaer lider heller ikke av det såkalte 50Hz-problemet, og kan vel også være et argument for å sjekke ut f.eks. D8005. Sett bort fra brightness pops, sortnivå og 3D tror jeg faktisk jeg ville driste meg til å påstå at D8005 gjør det skarpere enn Panasonic i år
    Jeg bytta ut Samsung 6050 pga lysutslipp langs rammene. Gikk for en panasonic plasma G20 istede og bortsett fra at panel er byttet (halve bildet gikk i svart etter ett par mnd) så er jeg meget fornøyd. Det største ankepunktet for min del er graderinger, men i HD så er bildet så nydelig at jeg klarer å overse det. Ellers kan hvit, spesielt himmel få en antydning til grønnskjær, men jeg vil ikke kalle det ett problem.

Kjøpte akkurat en Philips 9605 til kjellerstua, og dette er en 100 ganger bedre LED skjerm enn alt jeg har sett av samsung. Null lysutslipp og veldig bra sortnivå i tillegg til nydelig bilde. Imidlertid er det mer detaljer/nivåer av sort på plasmaen. Mørke bilder blir gjerne helt sorte på philipsen, mens på panasonicen vil du se mer detaljer, men denne skjermen klarer ikke å matche sortnivået på philipsen. Helt svart er mer mørkegrått enn svart.

Jeg tror uansett at en blir fornøyd om en kjøper toppmodell fra Philips eller en G30 fra panasonic, eller enda bedre, en VT 30, hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool clouding-problematikken.

Etter å ha lett litt rundt og lest på nettet sitter jeg igjen med et stort spm.
    Alle tv'er som selges nå er så og si flate. Det er ikke tusenvis som har skrevet inn på dette forumet men jeg sitter alikevel igjen med et inntrykk av at clouding og tilsvarende er et rimelig stort problem på tv'er i dag..Eller er det bare noen få og kresne som rammes ?;-)

Jeg har reservert en 40" og 55" av den nye 8005-serien til Samsung men er skikkelig i tvil om jeg i det hele tatt skal tørre/gidde å ta sjansen på å bruke så mye penger på tv'er som ikke holder mål i det hele tatt....det være seg plasma eller i særdeleshet led.

Synspunkter anyone?
    Hvorfor nevnes ikke problemene i testene?
    Hvorfor får man selge disse produktene hvis det er så vanlig med feil? Regner med at det er bytterett under normal garantiordning men dog..

Takknemlig for seriøse svar :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clouding er hovedsaklig en svakhet med edge-LED-teknologien og sånn sett ikke en feil. Noen er kresne på det og mener det ikke er bra nok mens andre ikke plages nevneverdig. Svakhetene med LED-teknologiene er nok i all hovedsak det som fremdeles holder plasma i live. Det har også sine svakheter, men det er enklere å få et bilde som er jevnt med plasma-teknologien.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clouding er hovedsaklig en svakhet med edge-LED-teknologien og sånn sett ikke en feil. Noen er kresne på det og mener det ikke er bra nok mens andre ikke plages nevneverdig. Svakhetene med LED-teknologiene er nok i all hovedsak det som fremdeles holder plasma i live. Det har også sine svakheter, men det er enklere å få et bilde som er jevnt med plasma-teknologien.
    Så det er såpass normalt at det bare må påregnes? Litt snodig at det ikke nevnes i testene da men det har kanskje med at det ikke er serie-feil men enkelt produkter ?!
    Har også lest at Samsung er noe over snittet "uheldige" i år ...uff.

Rådvill ..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det regnes ikke som en feil i det hele tatt. Det er mer en sånn greie som bare er sånn, men noen modeller sliter mer enn andre med det og i noen tilfeller kan det også være individuelle forskjeller fra skjerm til skjerm men normalt skal ikke det forekomme. Om man ikke liker dette fenomenet gjør man lurt i å holde seg unna edge-LED.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det regnes ikke som en feil i det hele tatt. Det er mer en sånn greie som bare er sånn, men noen modeller sliter mer enn andre med det og i noen tilfeller kan det også være individuelle forskjeller fra skjerm til skjerm men normalt skal ikke det forekomme. Om man ikke liker dette fenomenet gjør man lurt i å holde seg unna edge-LED.

Hehe...tror vel ikke noen direkte liker at det bare er sånn selv om det normalt ikke skal forekomme;-)
    Ingen erfaring med årets -8005 serie fra Korea?

Uansett , tusen takk for svar :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett årets D8005 Led LCD i mørkt rom og alle av disse har ujevnt baklys i større eller mindre grad. Har enda til gode å se en side led lcd uansett merke som er 100% perferkt i mørkt rom....
    Det skal sies at Sony virker og være bedre på jevnhe(clouding)t i lyset-men også de har ujevnt baklys! Dette er en "produktstandard" desverre.

Er en kresen på 100% jevnt baklys så vil en aldri bli helt fornyd med side led er min mening. Jeg ville ihvertfall ikke blitt det selv-men ser all film med alt lys avslått.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har sett årets D8005 Led LCD i mørkt rom og alle av disse har ujevnt baklys i større eller mindre grad. Har enda til gode å se en side led lcd uansett merke som er 100% perferkt i mørkt rom....
    Det skal sies at Sony virker og være bedre på jevnhe(clouding)t i lyset-men også de har ujevnt baklys! Dette er en "produktstandard" desverre.

Er en kresen på 100% jevnt baklys så vil en aldri bli helt fornyd med side led er min mening. Jeg ville ihvertfall ikke blitt det selv-men ser all film med alt lys avslått.

Hmm..skjønner at det er en "standard" gitt;-)
    Ser film med projector så jeg vet ikke hvor skuffet jeg vil kunne komme til å bli..men uansett så vil det altså være noe , slik jeg forstår. Og siden det er helt normalt er det kanskje ikke nevneverdig forskjell etter pris heller? Hadde det vært mer fornuftig med billigere produkter ? Trenger jo strengt tatt ikke all stæsjen hvis skjermen ikke er helt 100 uansett...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om lysforholdene tillater det gir plasma generelt bedre bilde OG er billigere

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo vært i kontakt med komplett etter hver retur, og de sier at jeg fremdeles har vært ekstremt uheldig. Men jeg leser at det er flere andre på forumet her, som har problemer med det samme på samsung sine tver i år. Da begynner jeg selvsagt å bli utrolig skeptisk. Har egentlig avtalt med komplett at de skulle få lov til å ta den inn igjen og reparere eller bytte den i en som er perfekt, men jeg begynner å tro at det mulighens ikke finnes en slik edge-led tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsåvidt en riktig antagelse. Det er bare å ta turen til nærmeste Elkjøp, Expert, Lefdal osv. og bruke litt tid på å studere tv-veggene i butikkene. Du vil se at det på det aller meste av tv-er kan sees defekter i forbindelse med edge-LED. Noen er bedre enn andre, og Sony er blant de som skiller seg ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsåvidt en riktig antagelse. Det er bare å ta turen til nærmeste Elkjøp, Expert, Lefdal osv. og bruke litt tid på å studere tv-veggene i butikkene. Du vil se at det på det aller meste av tv-er kan sees defekter i forbindelse med edge-LED. Noen er bedre enn andre, og Sony er blant de som skiller seg ut.
    Kansellerte reservasjonen på de to d8005-tv'ene mine pga usikkerheten rundt kvaliteten ang. disse skyene og lyslekasje.. dessuten sliter jo Samsung med levering. Fornøyd med å ikke ha lagt ut 30k på noe jeg ikke trengte ;-)

Du nevner Sony..kanskje også Phillips ? Fordi de bruker bakgrunnsled ?
    Kastet mine øyne på disse , men tenkte jeg skulle gå for en bedre modell uten 3d stæsj og nødvendigvis nett-tilgang. Dette trenger man vel strengt tatt ikke.. Noen som har en idé ang modell ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppe1974
    Kansellerte reservasjonen på de to d8005-tv'ene mine pga usikkerheten rundt kvaliteten ang. disse skyene og lyslekasje.. dessuten sliter jo Samsung med levering. Fornøyd med å ikke ha lagt ut 30k på noe jeg ikke trengte ;-)

Du nevner Sony..kanskje også Phillips ? Fordi de bruker bakgrunnsled ?
    Kastet mine øyne på disse , men tenkte jeg skulle gå for en bedre modell uten 3d stæsj og nødvendigvis nett-tilgang. Dette trenger man vel strengt tatt ikke.. Noen som har en idé ang modell ??
    De fleste Sony-ene (og jeg tror også Philips) bruker faktisk også edge-LED, men de har en mye mindre grad av clouding enn sine konkurrenter kan det se ut som. På Sony sine edge-LED så kan det knapt sees noe clouding med mindre det er i et mørkt rom f.eks. Men som sagt, ta turen i en butikk og se litt Selv om det ikke er optimale omgivelser kan man i hvert fall få et overblikk over hvilke tv-er som sliter med clouding og dårlig innsynsvinkel. Det er da noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste Sony-ene (og jeg tror også Philips) bruker faktisk også edge-LED, men de har en mye mindre grad av clouding enn sine konkurrenter kan det se ut som. På Sony sine edge-LED så kan det knapt sees noe clouding med mindre det er i et mørkt rom f.eks. Men som sagt, ta turen i en butikk og se litt Selv om det ikke er optimale omgivelser kan man i hvert fall få et overblikk over hvilke tv-er som sliter med clouding og dårlig innsynsvinkel. Det er da noe.
    Leser ut fra Sony's informasjon at de bruker 3 typer bakgrunnsbelysning hvorav to er kant (oppe og nede) og den siste er direkte bak. Sikkert noe a la det sammen hos Phillips da. Regner med at de litt tykkere tv'ene er direkte bak-belyst..
    I og med at Samsung har så mye dårligere resultat på edge-led'n sin , bruker de da en annen teknologi eller er lampene plassert på siden (lenger avstand inn mot center) i stedet for oppe og nede mon tro ? Jaja..de om det
    Var innom Lefdal på lørdag og kikket. Utrolig mye bra..har vanskelig for å se forskjell på de nevnte tv'er jeg..selv d8005 ser jo flott ut..hehe , nei det skal visst ikke være enkelt

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •