Vil Canal Digitals CAM-løsning fungere med denne TV-en?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Vil Canal Digitals CAM-løsning fungere med denne TV-en?

Hei.

Jeg har en Philips 42PFL7403D, og prøver å finne ut av om denne vil fungere med Canal Digitals IDTV-løsning, ettersom Canal Digital har et ganske greit webtilbud gående for tiden (kortleser til kr. 490 og en ytterligere webrabatt på kr. 150).

Canal Digitals kundeservice kunne ikke hjelpe meg. Vet noen om CAM-løsningen vil fungere min TV? Det er snakk om kabelnettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindres
    Hei.

Jeg har en Philips 42PFL7403D, og prøver å finne ut av om denne vil fungere med Canal Digitals IDTV-løsning, ettersom Canal Digital har et ganske greit webtilbud gående for tiden (kortleser til kr. 490 og en ytterligere webrabatt på kr. 150).

Canal Digitals kundeservice kunne ikke hjelpe meg. Vet noen om CAM-løsningen vil fungere min TV? Det er snakk om kabelnettet.
    Ser ut som den har kun DVB-T Tuner som er kun for riks tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For bruk i Canal Digitals kabelnett med CAM, tror jeg du trenger en modell med H-betegnelse på slutten.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første steg er å finne ut om TV'en din støtter DVB-C. Produktspesifikasjonene du har linket til sier at den ikke støtter dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så for at en TV skal fungere med CDs CAM-løsning, er det en forutsetning at TV-en støtter DVB-C?

Det ser ikke ut som min TV-støtter DVB-C, nei - hvor ergerlig.

Takk for svarene!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ikke ut som min TV-støtter DVB-C, nei - hvor ergerlig.
    Det er dog forundelig at DVB-C nevnes flere ganger i release notene til firmware-oppdateringene til TV-en. Men det kan kanskje tenkes at firmwaren er felles for 42PFL7403D og 42PFL7403H, sistnevnte støtter DVB-C også?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så for at en TV skal fungere med CDs CAM-løsning, er det en forutsetning at TV-en støtter DVB-C?
    Mnja... Det kommer vel litt an på hvordan du ser på det.

DVB-C er en forutsetning for at du skal klare å tune inn kanalene, uansett om de er krypterte eller ikke. Når du først har funnet kanalene, så forutsetter CDs CAM-løsning at TVen har et moderne Common Interface av typen CI+.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Mnja... Det kommer vel litt an på hvordan du ser på det.

DVB-C er en forutsetning for at du skal klare å tune inn kanalene, uansett om de er krypterte eller ikke. Når du først har funnet kanalene, så forutsetter CDs CAM-løsning at TVen har et moderne Common Interface av typen CI+.
    Takk for svar, da må jeg nok legge IDTV på hyllen for nå. At de to forutsetningene for IDTV er CI+ og DVB-C kunne godt kommet klarere frem på CDs nettsider.

Det ser ut for øvrig som om H- og D-modellene har samme firmware. Jeg antar imidlertid at disse DVB-tunerne er fysisk forskjellige, slik at D-modellen mangler en fysisk DVB-C-tuner? Man kunne jo tenkt seg at modellene var fysisk like, men at D-modellen ble markedsført som en simplere modell med lavere pris, fordi at produksjon en rekke forskjellige fysiske modeller ikke lønte seg. Men det tviler jeg på er tilfelle her.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, da må jeg nok legge IDTV på hyllen for nå. At de to forutsetningene for IDTV er CI+ og DVB-C kunne godt kommet klarere frem på CDs nettsider.

Det ser ut for øvrig som om H- og D-modellene har samme firmware. Jeg antar imidlertid at disse DVB-tunerne er fysisk forskjellige, slik at D-modellen mangler en fysisk DVB-C-tuner? Man kunne jo tenkt seg at modellene var fysisk like, men at D-modellen ble markedsført som en simplere modell med lavere pris, fordi at produksjon en rekke forskjellige fysiske modeller ikke lønte seg. Men det tviler jeg på er tilfelle her.
    Om de rent hardwaremessig er så forskjellig tør jeg ikke å uttale meg om, men softwaremessig er de definitivt forskjellig. Er snakk om forskjellige modulasjonstyper som krever forskjellig teknologi. Hva som er grunnen til at noen har 1, andre 2, og noen alle 3, aner jeg ikke. Man skulle jo tro at det hadde med pris å gjøre. Kanskje rettigheter osv?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •