Striper i skjermen (HDMI sortnivå: normal)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Striper i skjermen (HDMI sortnivå: normal)

Heisann. Jeg har nettopp fått min nye Samsung UE46D6505 i hus. I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

1) Det første spm er kanskje litt dumt; men... Ved bruk av dekoder og BluRay-spiller, er det vanlig å bruke henholdsvis hdmi 1 (dvi) og hdmi 2 (arc), eller skal jeg bruke en av de øvrige utgangene (hdmi 3 og 4)?

2) Mitt andre spm gjelder bruken av "motion plus". På min forrige TV (Samsung LE40a656) valgte jeg å slå av denne funksjonen for å unngå disse "artefaktene" i bildet, noe mange kalibreringseksperter også anbefaler (særlig for film og TV-serier). Men når jeg gjorde dette på denne TV`n opplever jeg at bildet hakker med jevne mellomrom.

3) Så til mitt siste og viktigste spm. Ifm med kalibreringen (DVE-Joe Kane) har jeg satt Hdmi sortnivå til "normal" (på bakgrunn av at en nettside anbefalte dette). Når jeg gjorde dette resulterte dette i at skjermen får lysegråe vertikale striper på de mørke partiene. Dette forsvinner når jeg setter den til "lav". Hva kan dette skyldes? Jeg er således inneforstått med at jeg må ha den på "lav", men problemet er at ved DVD-avspilling står denne på default "normal" (kan ikke endre den).

Dersom noen kan svare på èt eller flere av punktene, takker jeg så meget!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende stripene så er de mer som vertikale skygger. Jeg ser nå at de er der uavhengig av hvordan jeg setter sortnivået (lav eller normal). De er derimot lettere å oppdage på normal, siden de da vises godt når man skifter kanal og skjermen blir mørk. Nå ser jeg Wales-Norge, og man merker godt skyggene på den grønne gressmatta. Særlig når kameraet beveger seg fort. Mulig TV`n er defekt. Har aldri vært borti noe sånt før.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at noen på et forum nevner samme problemet med en MAC (horisontale skygger på skjerm).

I et svar sies følgende: "dette får du på garantien. lys røret ligger der nede. det er noe feil i overgangen fra lyset fra lampen å til glassplaten. det ligger forskjellige filtre bak glassplaten for å reflektere lyset fram igjenom lcd sellene".

Mulig jeg har samme problem. Skal kontakte Samsung support tenker jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •