Samsung tv som støyer forferdelig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung tv som støyer forferdelig

Jeg kjøpte en slik en for ett par uker siden :Komplett.no - Samsung 59" Plasma-TV PS59D535

og har ikke koblet den opp og testet den før nå. Det jeg legger merke til med en gang er en forferdelig støyende lyd som kommer så fort tvn viser bilde....Så lenge den ikke har signal inn og forholder seg mørk er den stille men det er nok at det kommer opp den firkanten som sier at den ikke har signal før denne gjennomtrengene lyden kommer tilbake...Er dette en tv med produksjonsfeil eller skal den være slik? Hører ikke lyden hvis man har på litt volum men man må over vanlig volum for ikke å høre den. Finnes det en enkel måte å bli kvitt denne lyden på?Eller må tvn sendes inn igjen for rep? Lyden kommer ikke fra høyttalerne men er "mekanisk" fra selve panelet når det viser bilder.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt vanlig på plasma i det store og hele. Lyden du hører er trafostøy, men det virker som om den er mer fremtredende på Samsung enn de andre merkene. Jeg hører dette på min 43D455 også med lavt volum på tv-en, men jeg plages ikke. Det kan være individuelle variasjoner på tv-ene, men tror ikke det regnes som feil med mindre det er helt ekstremt. Vanskelig å få noe inntrykk av hvordan det er uten å faktisk høre den tv-en det er snakk om.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om dette fenomenet og det virker som om det bare er samsung osm sliter med dette. Elendig kvalitetskontroll?? Jeg skal vente med å gjøre noe med det itl elektrikkeren har vært her, akurat nå bruker jeg en skjøteledning bare for å teste den, kansje det blir bedre uten den.(håpehåpehåpe Denne lyden er ihvertfall såpass høy at man må faktisk skru opp til over vanlig volum for å ikke høre den. Og under stille sekvenser i film da?skal man likssom sitte og høre på denne jævla ulyden da? Kan ikke si at samsung imponerte meg veldig med dette.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel det Samsung har fått mest kritikk for de siste årene. Og ja, det kan virke som om Samsung er verst av produsentene, men alle plasmaskjermene har dette til en viss grad.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de støyer litt kan jeg godta men når jeg sitter 3m unna og lyden er irriterende høy så må det da være noe ekstra galt med den? Lyden på tvn (har ikke koblet itl noe anlegg enda) må være på minst 20 for at jeg ikke skal høre buzzinga og hvis lydnivået endrer seg i det hele tatt så hører jeg buzzinga i bakgrunnen med en gang. Nå er jeg sikkert ekstra følsom for denne lyden siden den irriterer meg såpass... Jeg får prøve å se om det forandrer seg etter litt bruk hvis ikke skal samsung få reparere den. Greit med litt støy men det finnes grenser...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette den retningsbestemte buzzingen som høres best om man sitter ca. midt foran TVen, eller er det den mer generelle buzzingen som er mer retningsuavhengig?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjent problem med Samsung sine plasmaer. Hev kjøpet.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buzzingen er like ille egentlig uansett hvor du befinner deg syns jeg.
    Har kontaktet samsung og de mente jeg skulle oppgradere firmware før jeg bestilte service på den så jeg får prøve det nå etterpå.

Problemet er jo at skal jeg ha en annen tv i samme str må jeg dobble prisen omtrent og det har jeg ikke råd til. Og tvn skal brukes primært til fiml og spill så jeg skal ha tv i denne størrelsen så heving av kjøp frister ikke. Men slik som denne tvn bråker så må det være noe galt med den, så høyt kan umulig samsung mene at folk skal godta.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ville bli overrasket om du visste hva produsentene mener man må godta... :P Jeg har hatt en del runder med Panasonic ang. andre problemer, som du muligens har fått med deg. De mener for øvrig også at man må tåle en del støy.. 55"-eren dems sliter med det samme.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du ville bli overrasket om du visste hva produsentene mener man må godta... :P Jeg har hatt en del runder med Panasonic ang. andre problemer, som du muligens har fått med deg. De mener for øvrig også at man må tåle en del støy.. 55"-eren dems sliter med det samme.
    +1
    Det er svært lite sansynlig at Samsung klarer eller er villig til å løse dette med tilfredstillende resultat. Og da er det for sent og hevet kjøpet og du må leve med en betydelig svakhet.

Kanskje en 55" plasma fra LG kan være noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror iallfall sjansen for å få fikset dette er større om det er den retningsubestemte buzzingen du har.

Jeg har lest om flere som har fått fikset dette enten gjennom en reparasjon gjort av tekniker, eller ting som å bytte strømuttak eller sette på de jerndingsene på strømledningen.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 42" panasonic som er 6 år gammel og den er stille som graven. Jeg har faktisk ikke hørt andre tvr som bråker heller.

Jeg skal ringe service mannen på mandag og snakke med ham om hva han tror og hva som lønner seg å gjøre. Det eneste som er sikkert er at je gihvertfall ikke orker å ha en tv som bråker slik!! Den oppdaterer seg heller ikke faktisk når jeg setter i USB pennen. Har fulgt alle anvisninger jeg har fått om hvordan det skal gjøres, enda så finner den bare mapper på den og ikke de filene den skal ha.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt på begge kjernene på strømledningen uten at de thjalp i det hele tatt.
    Og med en gang man slår på tvn er det ikke så ille, men det kommer fort. Har hørt litt rundt tvn nå og det kan faktisk virke som om det kan komme ifra området der strømkabelen går inn....

Fant en 60" LG hos komplett, kansje den heller hadde vært noe å satse på?Noen som har erfaring med den? Komplett.no - LG 60" Plasma-TV 60PV250N

Er bare en 500 lapp dyrere og hvis den i tillegg er stille sammenlignet med denne så er det jo bra. Ser flere har skrevet bra om den her inne så kansje jeg rett og slett skal ringe komplett og heve kjøpet og heller kjøpe denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan vente til neste år ville jeg kanskje vurdert å gjøre det for å se hva som måtte dukke opp da. Nå er det allerede to stk. her inne som har rapportert en dramatisk forverring av sortnivået på LG sine tv-er etter en stund, og de har ikke et totalt overbevisende sortnivå til å begynne med heller.

Om du ikke kan vente kanskje det er på tide å begynne å vurdere prosjektør i stedet? Jeg vet at dersom jeg hadde hatt plass til sånt her så hadde jeg begynt å se i den retningen nå. Er slettes ikke sikkert ting blir noe bedre til neste år, men det går jo an å håpe...

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektør og lerret har jeg ikke plass til dessverre. Har allerde vært inne på den muligheten men fant ut at det ikke vil gå.

Ok, så LG er da heller ikke noe å satse på skjønner jeg...Jeg skal innom elkjip butikken her i morgen og se om de har en slik Samsung hengende som jeg kan høre på, før jeg gjør noe mer. Kansje jeg rett og slett må pense meg over på en Panasonic i høvelig størrelse. Litt synd å måtte redusere fra 59" til kansje 50", kan ikke si jeg liker tanken på det....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si gjerne i fra hvis du ender med å kjøpe en GT, VT eller ST fra elkjøp, for jeg er veldig interessert i å vite hvilke serienummer som er på de som er på lager der nå.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk fått oppgradert den nå men det hjalp selvsagt ikke. Men har funnet ut at støyen kommer fra trafoen. Hører klart og tydelig at det er fra luftingen til den at støyen kommer. Og så lenge støyen kommer fra trafoen må det da gå ann å få skiftet ut denne og de kan da umulig lage slik støy alle sammen?
    Trafoen som sitter i den gamle 42" min har ett større strømforbruk enn denne og den er da helt stille...Tror dere det lønner seg å prøve å få dette reparert eller rett og slett bare sende inn igjen dritten med en gang?

Målte opp på veggen nå hvor stor/liten en 50" blir og sammenlignet med 59" så er det egentlig latterlig lite....Må si at det frister ikke i det hele tatt å gå ned til en slik størrelse. Og SLC, har du en link til trådene som omhandler de LG tv`ene? Kunne vært artig å ha lest litt om det problemet og hva som har skjedd for at det skal løses. Frister å kjøpe en slik 60" LG men hvis sortnivået blir betydelig dårligere etter ikke all for lang tid så suger jo det balle da....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Trafoen som sitter i den gamle 42" min har ett større strømforbruk enn denne og den er da helt stille...
    Dette er etter hva jeg skjønner et av problemene. Grunnen til at trafoene støyer er fordi de blir strupet på forbruket har jeg lest flere steder. Som igjen er tiltak som er gjort grunnet nye miljøkrav.

Link til tråden der dette med sortnivået til LG ble tatt opp: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-ren-scan.html

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du beskriver der høres jo faktisk ganske fornuftig ut. Hva hvis man kunne få satt inn en trafo som ikke er "strypt"? Da ville sikkert lyden ha blitt borte også men da mister man sikkert alt som er av garanti...

Satt og så på mpx sine sider da jeg kom over denne: MPX.no - Philips 55" LED Smart TV 55PFL6606H

Har du noen erfaring med Philips? Har en 32" lcd fra philips og bilde på den er i grunn greit nok.Denne koster riktignok 2k mer enn jeg har budsjettert med så dette er i smertegrensen...Hva hadde du kjøpt til max 10k og størst mulig? Og størst mulig vil egentlig si min 55"...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er så lett. Det er trolig veldig mye av dette som er softwarestyrt, så å bytte PSU hadde neppe gjort ting noe enklere.

Hva ville jeg kjøpt i stedet... vel, jeg har ikke klart å finne noe der ute jeg har lyst på i år grunnet seriøse problemer med alle plasma-produsentene, og LCD er stort sett ikke et alternativ for meg. Jeg har tenkt å gi Panasonic en ny sjanse, men til ditt budsjett får du ikke noe større enn 50" ved å gå den veien er jeg redd.

(Det er 50" jeg tenker på selv, for meg er det stort nok selv om jeg ikke hadde hatt noe i mot større)

Får man en tv uten problemer er VT30 ganske mye tv for pengene, men jeg begynner å bli redd det er ganske vanskelig å finne og samtalene med Panasonic har ikke gjort meg mer optimistisk når de faktisk selv sier at de er fullstendig klar over dette men mener bildet er bra nok og ikke er en feil...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •