Samsung tv som støyer forferdelig - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er det som er feil med Panasonic sine modeller i år?
    Og hva er det egentlig som skiller disse 3 fra hverandre? De spriker jo ganske mye i pris...

Komplett.no

Og U30 koster 4995,- hos mpx.no nå ser jeg.
    Klarer meg helt sikkert med en 50" siden jeg ikke kommer til å sitte mer enn 2,7m unna tvn...Og den skal kun bli brukt til film og spill så det vil stort sett være HD materiale den skal vise.

EDIT: *Jeg klarer ikke helt å slippe den LG`en enda...Rommet den skal brukes i kommer til å være helt mørklagt under bruk og for en som er vant med og storfornøyd med en 6 år gammel panasonic pv60, vil denne tvn skuffe meg på sortnivå da tror du? Ikke helt klar for å¨synke ned på 50" nivået altså....
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok sortnivået vil skuffe deg i forhold til hva du er vant med. LG-en er allerede marginalt lysere enn low-end Panasonic-skjermene, og i tillegg vil de øke ganske mye. Dette er mer synlig i mørke rom enn litt opplyste.

Det som er feil med Panasonic i år er at de har klart å feile med å få panelene sine helt jevne, noe som har ført til at en vesentlig andel av skjermene sliter med flekker på skjermen som sliter med et grønnskjær. Flekkene er vanligvis synlige fra starten av hvis man har dem, men de sprer seg ettersom man bruker skjermen og det vil også ofte utvikle seg flekker som er magenta-farget på sidene. Hvor de grønne flekkene er varierer, men en Panasonic-representant i Hong Kong har forklart for noen at dette skyldes et ujevnt fosforbelegg, og selv om de er klar over dette anser de det som det de mener er innenfor toleransegrensen og derfor ikke en feil. Folk har byttet tv-ene sine så mye som fire ganger, og likevel fått en med dette problemet.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det hørtes jo heller ikke bra ut... Jeg må nok gå i tenkeboksen i helga og ta en tur på elkjip og expert for å se på litt diverse tv`er. Kansje en av de har noen av de jeg vurderer. Takk for gode og forklarende svar
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Ok, det hørtes jo heller ikke bra ut... Jeg må nok gå i tenkeboksen i helga og ta en tur på elkjip og expert for å se på litt diverse tv`er. Kansje en av de har noen av de jeg vurderer. Takk for gode og forklarende svar
    Hei. Har selv plasma, min støyet mye når den stod i strøm mod 1. Satte den i mod 2 å ble helt stille. Kjenner ikke samsung, prøv å se om det er strømsparer på den.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett etter nå og det er ingen forandring hvis jeg justerer strømsparemoduser. Bare en toneforandring men lyden er like intens og høy.
    Satt og fiklet med menyen litt og fant en diagnose med en bildetest og herregud hvor mye mer den støyer når den får ett litt lyst bilde å jobbe med...

Denne skal ned i esken sin igjen i morgen og returneres komplett. Jeg vil ikke sende denne på service og risikere å bli sittende med en slik støykilde etterpå uten å få brukt angreretten min...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •