TV eller prosjector? Hva har best bildekvalitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV eller prosjector? Hva har best bildekvalitet?

Jeg har i dag en benq W500 som jeg betalte ca. 6000kr. for en del år tilbake. Jeg ser at denne prosjektoren er meget underlegen ovenfor nyere LCD og plasma tv-er (da tenker jeg på både oppløsning og generell bildekvalitet). Jeg har lenge festet blikket mot benq W10000 og har sett at denne har fått meget bra kritikk, men har denne like god bildekvalitet som en 55" LCD eller plasma tv til samme prisen? Vi kan anta her at størrelsen til bildet til prosjektoren er ca. 55".

Jeg har prøvd å finne et svar på dette, men det eneste jeg leser er om plassering, tilkoblinger, varighet på lamper, lysforhold i rommet etc. Jeg vil vite hvilke av de to som har den beste bildekvaliteten i et tilnærmet mørkt rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo selvfølgelig noe på hvilken tv projektor man sammenligner, men tv er enklere. Tror under optimale forhold for projektor kan den være like bra bedre enn tven. Tar du med andre faktorer som pris kontra størrelse og kvalitet vinner projektoren glatt. Men igjen er tv mye enklere da rommets innvirkning ikke er like åpenbare, kontrast er enklere å få brukebare resultater på. W10000 var en god pj men den begynner jo å dra på årene den også og nye arvtakere er nok hakket hvassere igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet dette skal være i er en kjellerstue som er mer eller mindre bekmørk konstant. Rommet er ca. 4.5x5m stort hvor da maks avstand fra bilde til seer er ca. 4.5m. Lerretet jeg har nå er 1.44m x 2.56m og består av en malt MDF plate. Hva ville dere gått for hvis tven/prosjektoren for det meste bare brukes til film? Hvilken prosjektor til ca. 10000kr. bør jeg gå for?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en av epsons modeller? tw4400 f.eks litt over 10k men i en helt mørk kjeller vil vel denne kunne gjøre det godt.Nå kommer det jo nye modeller så da faller kanskje prisene også?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart PJ. Side Matteus ( min mening)...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Size matters (autokorrektur er noe herk..)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •