Phillips 55PFL7606 vs Samsung UE55D6505 spesielt mht innsynsvinkel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Phillips 55PFL7606 vs Samsung UE55D6505 spesielt mht innsynsvinkel

Hei,

Jeg vurderer disse to. Har fått med meg at sortnivået på Phillips ikke er i samme klasse som Samsungen, men er veldig nysgjerrig på IPS panelet til Philips, og hvordan fargene og kontrasten bevares i forhold til Samsung når man har litt skrå synsvinkel. Vi har en UE55D6505 Samsung på jobb og der så jeg veldig tydelig drop i kontrast (sort ble grått) og endring i farger når jeg stod litt skrått mot tv. Jeg skal ha tv i en kjellerstue hvor godkroken i sofaen står ca 20 grader skrått på tv (resten av sofaen er rett på), og hvis IPS panelet til Philips er like bra på innsynsvinkel som IPS er på pc, vil nok det kunne veie opp for sortnivået til Samsungen hvis det uansett blir gråere på vei til "godkroken"

Hadde satt pris på om noen som har 7606 gidder å titte litt fra siden og se om det er merkbar endring i kontrast og farger. Gjerne de som har UE55d6505 også, for å bekrefte/avkrefte mine observasjoner.

Er litt ute etter en unnskyldning til å godta det "dårlige" sortnivået til Phillips 7606 siden jeg liker rammen, ambilight, passiv 3D, prisen og ikke minst faren for clouding bedre, men klarer ikke helt å slippe taket på negative omtaler av sortnivå spesielt i test hos flatpanels.dk. Jeg har imidlertid en mistanke om at tester på flatpanels.dk osv måler sortnivå kun rett mot skjermen forfra. Sikkert mest relevant for de fleste, men det hadde vært interessant å se målinger med skrå vinkel også som er minst like relevant i mitt tilfelle.

Noen som har erfaringer fra skråplanet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei SR-L
    Hvordan tv falt valget på?
    Håper det ble Philips 55PFL7606!
    Det er den jeg venter på at skal komme i posten... Erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philipsen er totalt sett en bedre tv, Samsungen er bedre på smart greiene og pittelitt bedre på sort. Philipsen har en mye mer riktig fargepalett og kan ses fra mer eller mindre død vinkel, 3D oppløsningen på begge tvene er HD ready selv om det er aktive briller på samsungen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •