TV kaputt, trenger ny ca 46 til ca 6-7000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV kaputt, trenger ny ca 46 til ca 6-7000

Vår 5år gamle 37" billige lcd TV røyk i dag, reklamasjonsretten utløpt og vi må ha ny.

Budsjett opp til ca 7000kr.
    Størrelse 43-55"
    Kun LCD og LED er aktuelt da det blir litt ps3 og vi har pausemulighet på getbox'en og det blir mye statiske bilder, hender det står på pause i en time..
    God bildekvalitet er viktigst.
    Kan godt ha et ok utseende da den skal stå i stua.
    Trenger ikke være syltynn..

Vurderer bl.a
    Samsung 46" LED-TV UE46D5005
    Sony Bravia KDL-46EX402
    Sony Bravia KDL-46CX520

Noen som har kjøpt noe i denne prisklassen/størrelse i det siste som har noen meninger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man gå LCD/LED-veien så tror jeg Sony er alternativet man bør sjekke ut. Evt. Samsung sine vanlige LCD (LED-variantene har litt for mye problemer med clouding etter min mening). Jeg kjenner ikke de forskjellige Sony-modellene, men du kan jo se om du finner dem utstilt noe sted. Noe godt inntrykk av bildet får du jo ikke på en utstillingsvegg, men du kan i hvert fall se hvilke modeller som sliter mest med clouding, "halo"-effekter, osv.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony KDL-46EX72x er ikke så verst uten at jeg har sammenlignet med så mye annet, jeg klarte å få prisen ned i 8350 fra 10k på elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde gått for Samsung 46" UE46D5005 uten tvil.

Fikk bra karakter på Samsung UE40D5520/ UE32D5520 LED LCD TV Review (Har ett annet modelnavn I uk.)

Svartnivå på 0.01 på en LED tv til 5999, er veldig bra

Og de skrev dette om HD
    High Definition
    Owing to higher resolution, enhanced detail and richer colours, HD content more often than not looks good on almost any HDTV display, but the Samsung D5520 took it to the next level with its outstanding greyscale and gamma performance, which made watching the Blu-ray version of Inception on the TV an utterly captivating experience. Sun-lit scenes (for example the Paris dream sequence) received a first-rate treatment, with flesh tones and dark-to-bright transitions appearing wonderfully authentic.

Unblemished by no superfluous edge enhancement nor noise smoothing, every last drop of detail in every intricate dream level was presented faithfully with pinpoint sharpness, rewarding viewers with an engrossingly textured feel.

Bra på input lag også med 32ms

Tror den blir min neste tv. Men har akkurat kjøpt en 47" LG Lk530 men til spill. Vil ha Samsungen med det svartnivå til film

Åja glemte link til kalibrerte settings Samsung UE40D5520 Settings | Facebook (ja de ligger på Facebook)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke gått for noen av disse TV'ene hvis du ser noe særlig på sport. 50hz på en TV med den størrelsen blir fort veldig feil, kresen eller ei.

Dette gjelder også samsungen som bruker et lite PR triks med å skrive 100 hz clear motion rate istedet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •