Tåler nye plasmaskjermer kulde godt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tåler nye plasmaskjermer kulde godt?

Jeg må visst krype i det sure eplet over bekken etter vann (eller noe sånt) og kjøpe flatskjerm til hytta før OLED-en har kommet. Tragisk, men jeg har ikke plass til å ha en 36" Panasonic CRT der, fordi det skal ominnredes og bygges litt om. Den har stått i et hjørne, men nå blir tv-plassen midt på en vegg, og den greia krever så mye plass bak ut at det blir upraktisk. Så da var jeg og tittet på tv-er rundt diverse steder, og det eneste som ikke ga meg brekningsfornemmelser (husk at jeg er en veldig innbitt CRT-kar, med Barco 3-rørsprosjektør i kjelleren) var Panasonics VT30. Det må vel bli en 50- eller 55-tommer, tenker jeg. Sortnivået var fremdeles et godt stykke unna det jeg ville vært fornøyd med i hjemmekinoen, men får vel klare seg til nyhetskanalen og dagsrevyen, og en runde med NRKS gullrekke iblant.

Men problemet er at hyta der den skal stå, ikke brukes konstant om vinteren. Det er riktignok på Sørlandet, men det kan jo bli kaldt her også. I fjor på denne tiden var det -20 i tre uker i trekk! Inni hytta blir det jo da omtrent like kaldt som ute. Men det er tørt der, når det varmes opp blir det aldri dogg på vinduene. Og da lurer jeg på om disse skjermene tåler sånt, eller om det er et problem med selve kulden for en plasmaskjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står som oftest lagringstemperatur, og brukstemperatur på produkter. Så er vel bare litt kjapp googling.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoler ikke på sånt. Har hatt LCD-dataskjermer der ute som skulle tåle ned til 50 kuldegrader, men som tok kvelden etter noen ukers kuldeperiode. Det var en forholdsvis ny skjerm som fungerte ypperlig da jeg brukte den siste gang før kuldeperioden og som var fullstendig på trynet da det hadde vært kaldt og blitt oppvarmet ett døgn før den ble koblet til. 15-20 døde piksler... Kan ikke tenke meg at det skyldtes noe annet enn kulden, for den hadde vært frakoblet strøm hele tiden.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Stoler ikke på sånt. Har hatt LCD-dataskjermer der ute som skulle tåle ned til 50 kuldegrader, men som tok kvelden etter noen ukers kuldeperiode. Det var en forholdsvis ny skjerm som fungerte ypperlig da jeg brukte den siste gang før kuldeperioden og som var fullstendig på trynet da det hadde vært kaldt og blitt oppvarmet ett døgn før den ble koblet til. 15-20 døde piksler... Kan ikke tenke meg at det skyldtes noe annet enn kulden, for den hadde vært frakoblet strøm hele tiden.

Tja jeg har en 42" panasonic plasma på hytta.Den fungerer ypperlig enda.4År.
    Med varierende temperatur.Hadde før dette en 32" lcd i mange år den fungerete også helt fint.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart, tror du de har varme på trailere som frakter skjermer over fjellet. Ofte overnatter de på steder der det er på 10 tals med kuldegrader. Når jeg fikk min Pioneer hadde den stått ute over natten i bilen til han som leverte - spurte for det var nærmer 15 kalde når han leverte. Klarte å vente over natten, slik at den ble gjennomvarm, før jeg tente på den 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoler ikke på sånt.
    Men stole på tilfeldige folk du ikke kjenner på et forum på internet derimot... DET gjør du? =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •