Støy fra Samsung PS59D535

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra Samsung PS59D535

Nettopp fått denne i hus, fornøyd med bildet og tv'en ellers. Men den støyer/freser/buzzer såpass høyt at det er irriterende når man sitter i sofaen (ca 3 m borte) og har volumet på normalt lyttevolum.

Vet at plasma har noe egenstøy, men dette kan da ikke være normalt?

Andre som har erfaringer med denne tv'en/dette problemet?

Tenkte å ta den ned fra veggfestet og legge en gummiforing mellom veggfeste/tv for å se om dette hjelper. Høres ut som frsing fra en dårlig strømforsyning e.l.

Innspill mottaes med takk...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt vanlig. Samsung er også kjent for å ha litt mer buzz enn Panasonic. Jeg har det og registrerer det på min PS43D455 også, men det fremstår ikke som irriterende for meg. Hvor irriterende man oppfatter det er ganske individuelt. Det kan også være noe variasjoner mellom tv-ene i tillegg til at enkelte rett og slett lar seg plage mindre av det.

Veldig omdiskutert tema andre steder, men i bunn og grunn er det vel å anse som normalt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs vel hvilket nivå buzzingen har om du kan kalle det normalt eller ikke. Men noe buzz virker det være på mange av de store plasmaskjermene. Jeg prøvde meg på en Samsung PS59D555 som gikk i retur pga plagsom høyfrekvent buzzing. Se infor i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi hører jo alle forskjellig som sagt, men jeg synes din beskrivelse av hvordan du oppfattet buzzingen stemmer bra med hvordan jeg oppfatter det på D455-en. Jeg kan høre det når lyden er mutet eller med lavt volum fra tv-en (dersom jeg bruker tv-lyden). Jeg registrerer det, men jeg oppfatter det ikke som plagsomt. Så dette er nok veldig individuelt. Jeg ville irritert meg langt mer over brightness-pops dersom jeg hadde kjøpt en dyr tv

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update:

Tok kontakt med samsung, fikk link til en firmware upgrade som de mente skulle hjelpe. Har nå installert denne, men ikke særlig endring...

Likevel; mulig at fresingen har dempet seg noe de siste dagene, eller så er det frekvensresponsen til ørene mine som er begynt å tilpasse seg

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme tv på spill rommet til guttene og hadde samme problemet til jeg tok den ned fra veggen og brukte foten isteden, ble bedre lufting bak da. Lyden ble merkbart lavere hos meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •