Samsung PS51D535 - Lyd ut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS51D535 - Lyd ut

Hei!

Har bestilt meg en ny soveroms tv i dag (Komplett.no - Samsung 51" Plasma-TV PS51D535. Til den hadde jeg planer om å koble til en Samsung HW-D350 soundbar (Komplett.no - Samsung HW-D350 soundbar.

Problemet, som jeg oppdaget etter bestillingen, er at tv'en ikke ser ut til å han noe audio ut tilkoblinger. Kun 2 stk. HDMI inn, samt en scart tilkobling(!).
    Lydplanken jeg vurderer har kun 2 stk. optiske innganger samt èn analog inngang.
    MEN, tv'en har en headphone utgang. Har noen erfaring med hvordan lyden ut ivaretas gjennom den utgangen? Får jeg i beste fall kun ren stereo ut?

Hvordan stiller det seg evt. med en scart overgang? Er scart inngangen på tv'en kun for inn signaler eller klarer den i tillegg å levere lyd ut? Slik at jeg kunne benyttet noe slik som dette: : Stor bild

Mvh
    Jørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I beste fall stereo på alt som er analogt, og det inkluderer headphone-utgangen.

Du skal også være obs på at også når du bruker optisk ut vil du ofte kun få stereo, litt avhengig av hvor lyden kommer fra. Kjører du lyd inn til TV-en med HDMI så kommer den som oftest ut i stereo i den optiske utgangen grunnet avtaler innad i bransjen. (Hollywood som furter litt som vanlig, og får viljen sin)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •