Sharp 60" LED-TV LC60LE636S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp 60" LED-TV LC60LE636S

Hei

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe meg en ny TV og var inne på elkjøp og så såvidt på denne.

Noen som vet om dette er en bra TV eventuelt andre som er bedre.

Denne kostet 14.995 men ligger nå på 17.995

Mvh Rbfalt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rbfalt
    Hei

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe meg en ny TV og var inne på elkjøp og så såvidt på denne.

Noen som vet om dette er en bra TV eventuelt andre som er bedre.

Denne kostet 14.995 men ligger nå på 17.995

Mvh Rbfalt
    Hvis jeg skulle ha betalt noe sånt, ville jeg ha valgt noe annet for å være helt ærlig. Den er ikke i nærheten av 831 serien til Sharp. Hvis du tenker pris ville jeg heller ha gått ned i størrelse og betalt 1000kr mer for denne LC52LE831S Sharp 52" 3D LED-TV LC52LE831S - Elkjøp

En av de bedre 60 tommere jeg har prøvd er KDL60HX720 som var nede i latterlige 20 000 på søndagstilbudet i nettbutikken til elkjøp.

Edit: 831 TV'en fra Sharp ble spesielt anbefalt på flatpanels.dk. Det bør vel si sitt egentlig. Sharp LE831 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takker for råd :-D

Jeg er jo en anelse grønn så lurer litt på hva som gjør LC52LE831S så mye bedre?

I utgangspunkte så er det lettere og gå ned i størrelse enn opp i pris, men dog over 50". Hadde håpet og holde meg innenfor 15.000. men er egentlig helt åpen for andre merker.

Har i dag en gammel billig HD-ready tv fra Phillips så det meste vil jo bli bedre :-)

Edit: leste igjennom testen på 831 TV'en fra Sharp og forstod at det var en meget bra TV, bare lurte på hva som er bedre på denne fremfor den jeg opprinnelig spurte etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takker for råd :-D

Jeg er jo en anelse grønn så lurer litt på hva som gjør LC52LE831S så mye bedre?

I utgangspunkte så er det lettere og gå ned i størrelse enn opp i pris, men dog over 50". Hadde håpet og holde meg innenfor 15.000. men er egentlig helt åpen for andre merker.

Har i dag en gammel billig HD-ready tv fra Phillips så det meste vil jo bli bedre :-)

Edit: leste igjennom testen på 831 TV'en fra Sharp og forstod at det var en meget bra TV, bare lurte på hva som er bedre på denne fremfor den jeg opprinnelig spurte etter.
    Det finnes mye jeg kunne ha nevnt, men dette er hovedgreia:

1.) For det første har den en bildefrekvens på 200 istedet for 100 som gjør at TV'en er dobbelt så bra på sport, filmer, osv hvor det er mye panorering og bevegelser. Dette gjør også at du kommer opp på kategorien 3D TV. Se på dette som en bonus, men jeg har latt meg imponere av Sharp sin 3D på denne modellen i forhold til de fleste andre 3D TV'er jeg har sett.

2.) Dette punktet er hva som gjør TV'en unik. Alle andre TV'er på markedet får bilder gjennom en standard fargemodell bestående av noe som heter RGB(rød, grønn, blå). Det Sharp kaller Quattron er rett og slett bare å legge på en farge oppå dette igjen med i miksen. Gul

Jeg tror det er unødvendig å gå inn på mer detaljer om dette, men kort og godt får du et fargespekter som putter 636 til skamme! Dette gjør den til en av de mest fleksible TV'ene jeg har sett på en lang lang stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Takker for hjelpen :-)

Da går jeg for en slik, da den skal brukes mye til og se på sport

Vet du og da hvor jeg får tak i en 831 billigst når jeg bor i Stavanger?

Mvh Rbfalt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Takker for hjelpen :-)

Da går jeg for en slik, da den skal brukes mye til og se på sport

Vet du og da hvor jeg får tak i en 831 billigst når jeg bor i Stavanger?

Mvh Rbfalt
    Hmm, ser den er 1000kr billigere på nettsiden til Lefdal enn hos Elkjøp for øyeblikket. Finnes det noen av de i nærheten av der du bor? Kan jo tenkes at de kjører ut hvis du bestiller fra nettsiden deres uansett.

Ut fra et kort google-søk med ulike varianter av varenummeret kan jeg ikke finne noen andre norske butikker som selger den ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hiver meg på denne.

er svært misfornøyd med min nye samsung 6205 når det gjelder gjenskinn. var på elkjøp i dag og såg at 60" som nevnes her fra sharp var veldig mye bedre på dette pkt. men at jeg ser at LC-52LE831S blir anbefalt istedet.

Det jeg lurer på er om denne har samme panel som 60"? eller er den blank?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svaindog
    hiver meg på denne.

er svært misfornøyd med min nye samsung 6205 når det gjelder gjenskinn. var på elkjøp i dag og såg at 60" som nevnes her fra sharp var veldig mye bedre på dette pkt. men at jeg ser at LC-52LE831S blir anbefalt istedet.

Det jeg lurer på er om denne har samme panel som 60"? eller er den blank?
    Ingen??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen??
    Panelet er ikke blankt.
    Virker for meg som en god tv, og
    tenker på å kjøpe en selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg denne tvn nå, og det jeg kan si er at det er betydelig mye mindre gjennskinn i denne enn det var i min 6 serie samsung. (Men jeg ser fremdeles lampen som henger over stuebordet i skjermen ja )

denne tvn har jo oppskallering fra 2d til 3d. Det er en riiimelig bortkastet funksjon. har ikke prøvd "skikkelig" 3d så det skal jeg ikke uttale meg om.

Det jeg ble litt imponert over var at tvn konverterte ir til blåtann. dvs at normalt trenger jeg ett adapter for å på slått på ps3 med min harmony fjernkontroll, dette slipper jeg nå da tvn selv konverterer dette signalet.

Snasent =)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg denne tvn nå, og det jeg kan si er at det er betydelig mye mindre gjennskinn i denne enn det var i min 6 serie samsung. (Men jeg ser fremdeles lampen som henger over stuebordet i skjermen ja )

denne tvn har jo oppskallering fra 2d til 3d. Det er en riiimelig bortkastet funksjon. har ikke prøvd "skikkelig" 3d så det skal jeg ikke uttale meg om.

Det jeg ble litt imponert over var at tvn konverterte ir til blåtann. dvs at normalt trenger jeg ett adapter for å på slått på ps3 med min harmony fjernkontroll, dette slipper jeg nå da tvn selv konverterer dette signalet.

Snasent =)
    Har du gjort noe med bildeinnstillingene på denne ennå? Ut av boksen synes jeg ihvertfall denne TV'en fort blir blass, men den har potensiale til å virke skinne med god fargedynamykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skyte inn med at LC52LE831 ble kåret til årets produkt 2010-2011.

SHARP er ikke et stort merke her i Norge, men de gjør det veldig bra salgsmessig i europa.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •