Frakting av Philips 55" 7606

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frakting av Philips 55" 7606

Hei!

Om noen dager skal jeg frakte en 55" Philips 7606 123 km (ca. 2-3 timer) med bil. TV-en er helt ny, og fraktes dermed ordentlig pakket i esken. Som dere sikkert skjønner, vil denne esken være ganske så stor, så jeg tror eneste fraktmulighet blir liggende. Bilveien vil generelt sett være ganske bra, men noen humpete parti blir det nok. Da lurer jeg på; vil dette være skadelig for TV-en, eller går det greit så lenge jeg kjører forsiktig? Bør TV-en ligge med skjermen opp eller ned? Andre tips for hvordan jeg bør gjøre dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PUCH
    Hei!

Om noen dager skal jeg frakte en 55" Philips 7606 123 km (ca. 2-3 timer) med bil. TV-en er helt ny, og fraktes dermed ordentlig pakket i esken. Som dere sikkert skjønner, vil denne esken være ganske så stor, så jeg tror eneste fraktmulighet blir liggende. Bilveien vil generelt sett være ganske bra, men noen humpete parti blir det nok. Da lurer jeg på; vil dette være skadelig for TV-en, eller går det greit så lenge jeg kjører forsiktig? Bør TV-en ligge med skjermen opp eller ned? Andre tips for hvordan jeg bør gjøre dette?
    Problemet med slike skjermer er jo at når de kommer seg opp på en viss størrelse tåler de ikke sin egen vekt, så de kan fint sprekke uten veldig mye ekstra press. Jeg ville frarådet det under enhver omstendighet selv om det finnes eksempler der det har gått bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke fraktet en så stor tv liggende. Der ER en grunn til at alle store skjermer kommer stående til butikker... Små 32 kan fint legges men ikke større skjermer og 55" er definitivt str stor

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På to forskjellige Elkjøp-butikker har de sagt at det skal gå helt fint å frakte TV-en over så store avstander. De gjør sikkert alt de kan for å få et salg. Bør jeg avbestille TV-en altså?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fortalt dem at planen var å frakte den liggende også? Det er jo en vesentlig detalj. Det går helt fint å frakte dem langt, men så snart du legger dem ned vil panelet bøye seg av sin egen vekt og evt. sprekke om man er uheldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fortalte at den måtte fraktes liggende, pga. begrenset plass. Det skulle ikke være noe problem, mente de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes ikke ut som veldig erfarne eller oppegående selgere. Normalt så får du jo beskjed om at det frarådes og gjøres på eget ansvar. Altså, går noe i stykker må du ta det på egen regning. Jeg ville heller vurdert frakt på andre måter, eller evt. få lånt en varebil. Men det er nå meg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fraktes stående om du har mulighet til det. Alternativet kan jo være å sette den på tilhenger og feste den med jekkestropper. Bare legg en presenning over først hvis det er dårlig vær. Eller du får låne en kassebil av noen du kjenner....men som sagt så bør store tv.er fraktes stående. Har hatt min Panasonic plasma 50" av sted i baksetet uten eske,men fraktet den stående og det gikk bra.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bare putte mer materiale ned i eska, slik at apparatet får støtte under større del av flaten? Rulle sammen aviser, for eksempel?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bare betale de hundrelappene ekstra det koster å få den levert på døra?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne betalt for levering, men denne Elkjøp-en tilbyr dessverre ikke det. Får se om jeg klarer å låne meg en kassebil/varebil, er i alle fall lite gira på å frakte den liggende nå! Takk for gode svar!

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esken måler 138x89 cm. Jeg hentet min i sted liggenes på skrå i en stasjonsvogn (tv-en altså). Jeg har bare 5 min å kjøre.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Hva med å bare putte mer materiale ned i eska, slik at apparatet får støtte under større del av flaten? Rulle sammen aviser, for eksempel?
    Det er ikke plass til mer i esken. Tv en er godt pakket og dempet med isopor.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er godt dempet med isopor på sidene, burde det ikke være et problem å frakte den liggende, vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panelet består av mer enn den ytre plata, så med mindre du også har tenkt å stuffe papir INNI tv-en og sånt så ser jeg ikke helt hvordan dette skal hjelpe. Men for all del, hvordan folk frakter tv-ene sine er jo opp til hver og en Vi som har svart fraråder det, og har heller aldri utelukket at det kan gå bra men det er en viss risiko å ta.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •