Sony EX724 vs Samsung D6517

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony EX724 vs Samsung D6517

Jeg har nevnte Sony i bestilling hos Elkjøp, men ser i testen som ble presentert i går at denne kommer langt ned på rangeringen og at Samsungen vant:
    STORTEST: Vi tester seks folke-TV-er - Hardware.no

(jeg har brukt modellnumrene fra Elkjøp i tittelen, men de er vel så og si de samme som ble testet)

Spørsmålet er egentlig om jeg bør endre ordren min til en Samsung? (med det forbehold om at jeg kan få den til samme pris)

Ser det står en del i forumet her og andre steder at Samsungene sliter med clouding. Er dette også tilfelle på Sony-modellene?

Har kun sett Sonyen i butikk (samt Samsung D8005), men fra tidligere erfaringer er det håpløst å sammenlikne bilde på utstillingstv'ene...uansett, de ser jo ut til å levere bra bilde. Designet på begge er også fint, men Samsung er muligens hakket foran.
    Av ekstrafunksjoner har Samsung bedre formatstøtte over DLNA, men er usikker på hvor mye jeg kommer til å bruke det da jeg pleier å bruke PS3 Media Server som uansett konverterer om til "visningsbare" formater.

Noen som har erfaringer å dele rundt dette valget?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kan ikke si jeg er spesielt imponert eller enig i denne testen da.

Det både KDL46EX721 og KDL46EX724(elkjøp selger begge disse for 9995) har som ikke KDL46EX720 har, er at de kommer med en stødig fot i aluminium(noe 720 fikk trekk med sin plastfot i testen) samt integrert wifi.
    En wifi dongel ligger normalt på 600-700kr i butikk hvis man blir nødt til å kjøpe dette i tillegg.

Samsung sliter mye med clouding om dagen. Selv på toppmodellene. For de som tror det er mulig å kunne ha TV en like frisk og fargerik som det man ser i butikk vil bli skuffet. Man vil dessverre oppleve clouding fra en annen verden så fort lyser senker seg med så lyse innstillinger.

Når det gjelder bildekvaliteten sånn generelt så sliter jeg med å se stor forskjell på bildekvaliteten når både Samsungen og Sony TV'en er stilt inn med riktige bildeinnstillinger.

Fordelen EX724 har over Samsungen er likevel at den takler forskjellige lysforhold bedre. Den har en matt skjerm som er genial mot gjenskinn fra lamper og sollys, samt at det er mindre clouding på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding.

Siden jeg kjøper en del annet stæsj også får jeg Sony-tv'en et par lapper rimeligere (var visst greit å gjøre det på Sony, noe vanskeligere på Samsung).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •