Fargeskille på panasonic g20 skjerm 50 tommmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer keninge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fargeskille på panasonic g20 skjerm 50 tommmer

Dette er altså bildeareal som er "utfor" std 4:3 format.

Jeg aner at dette har sitt opphav i at ungene ser mye på disney kanal, som ikke er 16:9, og når jeg i tillegg har valgt at bilde som er mindre enn 4:3 vises med sorte sider....
    dette har jeg endret nå..

skulle se film her om dagen, men så et skille på sidene i skjermen, dette var irriterende...

menne, går dette over med litt tid ??

:-?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keninge
    Dette er altså bildeareal som er "utfor" std 4:3 format.

Jeg aner at dette har sitt opphav i at ungene ser mye på disney kanal, som ikke er 16:9, og når jeg i tillegg har valgt at bilde som er mindre enn 4:3 vises med sorte sider....
    dette har jeg endret nå..

skulle se film her om dagen, men så et skille på sidene i skjermen, dette var irriterende...

menne, går dette over med litt tid ??

:-?
    Det der høres ikke bra ut... Men er nok noe midlertidig innbrennning som har skjedd... kjør på med "snøvær" på TV'en en stund... se om det løser seg da . Har selv samme TV'en, og en unge som bruker disney channel endel... Men ikke så mye som hos deg kanskje . hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe du kan forsøke er å koble opp en PC og vise et bilde som er omvendt av det du ser skygger etter. Altså hvit skjerm på kantene der det normalt er striper i 4:3 modus, og hvitt i midten. Da vil du kunne jevne ut dette litt igjen.

Jeg antar at årsaken til at sidepanel-funksjonen gir grå striper er fordi det kanskje skal representere et slags gjennomsnitt av alle de forskjellige kontrastene. Hvorvidt dette går bort av seg selv avhenger av hvor ille det er, men ved å bruke ovennevnte metode skal det være fint mulig å rette opp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •