Arvani lydplanke og samsung UE55D8005, trenger hjelp av dere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arvani lydplanke og samsung UE55D8005, trenger hjelp av dere.

Hei trenger hjelp av dere her inn.

Har kjøpt Arvani lydplanke og har samsung UE55D8005 har stilt inn på eksterne høytalere men får da bare stilt lyden via lydplanken dette er kanskje naturlig. Trodde jeg forsatte kunne bruke lydvolumknappen på tv knappen for kunne justere volumet bare fra en fjernkontroll pluss å få høyere lyd.
    Når tv er koblet til canal digital sin dekoder kan jeg kjøre arvani lyd opp på topp volum og justere resten med canal digital sin fjernkontroll.

Nå har jeg koblet til canal digital sin cam satt på eksterne høytalere med og ønsker å få styrt volumet bare fra fjernkontrollen til tven. Har forøvrig koblet lydplanken til tven via optisk kabel.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få det til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ønsker er ikke mulig. Det blir som å skulle justere lyden på CD-spilleren din i stedet for forsterkeren din når du spiller musikk.

Jeg er ganske elendig på å forklare, men skal gi det et forsøk likevel.

Det digitale signalet som sendes til lydplanken din er konstant og uforsterket. Med andre ord, for å påvirke volumet den veien så må du manipulere datastrømmen direkte og dette er ikke ønskelig.

Nå lurer du da kanskje på hvorfor dette virker på Canal Digital-dekoderen din, men at det virker der er bare delvis sant. Kjører du ut Dolby Digital fra Canal Digital-dekoderen din så vil du ikke kunne stille lyden med fjernkontrollen til dekoderen der heller. Nå er det riktignok ikke alle kanaler som sender Dolby Digital, og da vil dekoderen gjøre om til PCM som den faktisk manipulerer.

Kort sagt, dette fungerer som det er ment.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jo et par analoge innganger også, hvor du evnt kan koble til hodetelefonutgangen fra TV'n?
    Dermed kan du også benytte TV's volumkontroll.
    Det er i alle fall hva jeg har gjort foreløpig, og da til et par aktive høyttalere. Foreløpig i mangel av en lydplanke, som faktisk virker svært så fristende etter diverse omtaler!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Den har jo et par analoge innganger også, hvor du evnt kan koble til hodetelefonutgangen fra TV'n?
    Dermed kan du også benytte TV's volumkontroll.
    Det er i alle fall hva jeg har gjort foreløpig, og da til et par aktive høyttalere. Foreløpig i mangel av en lydplanke, som faktisk virker svært så fristende etter diverse omtaler!
    Jo, om man bruker hodetelefonutgangen vil det fungere. Tenkte ikke helt over det, men dette ødelegger jo mye av fordelen med at det er digitalt.

Man skal også være litt forsiktig med det signalet, fordi det allerede er forsterket. Vet ikke om det er sånn lenger nå, men før kunne man lett blåse innganger om man guffet på med for mye lyd fra kilden om signalet alt var forsterket.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, sier meg gjerne enig i at den digitale utgangen nok er å foretrekke!

Men innspillet mitt var ment som et alternativ til den digitale utgangen, og som brukt med forsiktighet - også kan fungere greit!
    Har foreløpig ikke hatt mulighet for å teste digitalt vs analogt, men lyden er i alle fall bedre enn hva som kan leveres fra flistynne TVskjermer!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Logitech fjernkontroll istedet for Samsungen, da bare prog du volumstyring til Arvani istedet for Samsung så er du i mål

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret, vil vel ikke få maks ut av lydplanken da for det er jo mer å gå på lydmessig når vi ikke kan skru opp lyden via tven.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne i TVen vil du vell uansett ikke bruke

Jeg har ihvertfall bare slått de av og bruker kun Arvanien som jeg på lik linje med TVen styrer fra Logitech fjernkontrollen.

Ser ingen ulemper med denne løsningen egentlig, kun fordeler, så jeg er godt fornøyd både med lyd og funksjonalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •