Ny tv på "46-50", hva er et godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv på "46-50", hva er et godt kjøp?

Hei, hvilken tv annbefales til en pris på mellom 6000-8000 kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser etter en lignende tv størrelse selv, dog med en prisramme på mellom 5-6000. Det skal sies at jeg ikke har fulgt med på tvutviklingen på lang tid, men etter en rask gjennomgang syntes jeg disse skiller seg ut som gode alternativer:

Pansonic 50" 5000

Samsung 46" 6000

Philips 46" 7000

Sony 46" 8000

For min del står nok valget mellom Panasonic sin 50" plasma og Samsung sin 46" LED. Prisforskjellen her er ikke avgjørende. Spørsmålet er om bildet på Samsungen er merkbart bedre?

Både Philips og Sony har produsert veldig gode bilder de siste årene, spesielt deres toppmodeller. I det litt billigere sjikte vil jeg si Sony har vist seg noe sterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kjekt med noen preferanser. Bruker du TV'en mye til film eller hverdagslig TV? Liker du livlige farger eller heller du mer mot naturlige farger?

Vet det ikke er hva du vil høre, men hvis du har tenkt å gå for en LED TV i den prisklassen får du merkbart mer for pengene i en 40 tommer. Mens de samme TV'ene i den prisklassen ligger fra omtrent ti tusen kroner og opp i 46 tommere.

Ellers, den nærmeste jeg kan anbefale er denne: Prisutviklingen på Sony Bravia KDL-46EX720

Laveste prisen er ganske nær 8000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker den mye til hverdagslig tv det vil si xbox,pc og dekoder.
    Jeg liker best livlige farger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylish
    Bruker den mye til hverdagslig tv det vil si xbox,pc og dekoder.
    Jeg liker best livlige farger.
    Hvis du er glad i livlige farger, er nok en LED TV noe for deg. Philips og Samsung er især kjent for å ha ganske livlige farger, selv om det ikke alltid ser like naturlig ut.
    Denne er for eksempel både lys-sterk og gir sterke farger: Philips 46" LED-TV 46PFL5606H - Elkjøp

Ønsker du en som er bedre på bevegelse og har mer naturlige farger bør du se på linken jeg la ved i det forrige svaret mitt.
    Da har du også muligheten til å se på TV/film eller spille spill med 3D innhold hvis du går til innkjøp av 3D briller. Dette med 3D er i grunn bare en bonus du får med av å kjøpe en TV med den mest moderne teknologien.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man gå for et LCD-alternativ stemmer jeg også for Sony. De skiller seg helt klart ut i butikker på utstillingsveggene også. (Nå er jeg klar over at innstillinger i butikken som oftest er på trynet, men det er ikke bare farger og sånt jeg tenker på men også mengden clouding og andre defekter). Sony er bare overlegne. Ellers synes jeg også LE-serien til Samsung klarer seg bra, men i år er største jeg har sett i norske butikker 40", har dog sett noen 2010-modeller noen steder som har vært større. Kan være verdt å sjekke ut om ikke det siste hotte er en absolutt nødvendighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser pixmania er den eneste som har sony ex720 til 8200,-. Neste er siba til 9000,-. Tven er nok uten tvil et godt kjøp. Men jeg ville styrt unna pixmania. Såvidt meg bekjent er pixmania et utenlandsk selskap slik at norsk forbrukerlov med 5 års reklamasjon ikke gjelder. Pass på at du ikke i tillegg får momskrav ved innkjøp (usikker på om dette er tilfelle).

Når det gjelder linken til philips 46pfl5606h fra elkjøp ville jeg heller valgt 6606h fra komplett (bedre og billigere!)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •