Budsjett TV 2011

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjett TV 2011

Hei!

Hadde laget meg et lite budsjett på rundt 35.000,- for en ny TV nå i år, men etter en god dose lesing av forum og egne erfaringer så ser det ut som jeg legger dette på vent til 2012 - Hvor de forhåpentligvis har noe bedre å tilby.

Men tenker på å kjøpe en rimeligere TV for å ha noe å kikke på i mens. Har desverre null erfaring eller kompetanse på TV-er i denne prisklassen, så tenkte jeg skulle høre med dere for noen råd.

Tenker ikke å bruke mer enn 6.000-9.000 på denne, da den vil bli byttet ut relativt rask i 2012. Er jo en plasma-fan, (Har LCD nå) men siden den nye stuen har den ene lang-veggen laget av glass, så slippes det jo utrolig mye lys inn - Så kanskje jeg må ty til LED?

Bruket vil være TV-kikking, noe Film og spilling fra PC/Xbox. min.46" max. 60".

Noen alternativer jeg har kikket på;

LG 47" LED-TV 47LV450N - Tilbud 5.790,-

Panasonic Plasma 50" TX-P50U30E - Tilbud 4.995,-

Samsung Plasma 50" PS51D535 - Tilbud 4.995,-

LG Plasma 60" 60PV250N - 9.490,-

Samsung 46" LED-TV UE46D6505 - 8.990,-

Har jo forståelse for at prisen har noe og si her, siden jeg egentlig ligger fordelt mellom to prisklasser. Men hovedspørsmålet er vel egentlig at når dette kun er snakk om en TV som vil bli byttet ut snarlig, vil det være verdt og betale prisen differansen mellom disse tvene?

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adlern
    Hei!
    Har jo forståelse for at prisen har noe og si her, siden jeg egentlig ligger fordelt mellom to prisklasser. Men hovedspørsmålet er vel egentlig at når dette kun er snakk om en TV som vil bli byttet ut snarlig, vil det være verdt og betale prisen differansen mellom disse tvene?
    Takker for svar
    Hvis du skulle hatt Tven i mange år er prisdiff etter min mening verdt det.

Hvis du skal selge den videre etter et knapt år (med stort %vis tap) er svaret gitt, med mindre man synes det er greit å betale 500-1000,- pr. mnd i "leie" for en TV:

Jeg ville kjøpt noe billig "ræl" til 4-5k.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe det som var planen Men spørsmålet er hva slags "ræl" som gir mest for penga!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe det som var planen Men spørsmålet er hva slags "ræl" som gir mest for penga!
    U30 ville jeg gått for også. Mener å huske den ikke er FullHD men dette har mindre å si enn hva en del folk påstår, selv opp til 50". Ville trolig byttet ut VT30-en med en sånn selv om det ikke var for at jeg allerede føler meg avhengig av alle funksjonene på VT30 (satellitt-tuner, gode streaming-muligheter, nok HDMI-innganger og PVR-delen er også praktisk selv om det ikke er twin-tuner)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja valget hadde vært lett egentlig, Panasonic plasma. Men siden vi har en såpass lys stue som vi har, så er jeg litt usikker.

Nå ser jeg og at flere som har Phillips 55" LED-TV 55PFL6606T på tilbud til 9.995,- Men igjen, usikker på om jeg gidder å bruke såpass mye på vræl .. Men igjen, så kan den jo alltids settes på soverommet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja valget hadde vært lett egentlig, Panasonic plasma. Men siden vi har en såpass lys stue som vi har, så er jeg litt usikker.

Nå ser jeg og at flere som har Phillips 55" LED-TV 55PFL6606T på tilbud til 9.995,- Men igjen, usikker på om jeg gidder å bruke såpass mye på vræl .. Men igjen, så kan den jo alltids settes på soverommet
    Plasma og persienner

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en billig LED på meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tro du fikk mer igjen for pengene ved å kjøpe en vanlig LCD til samme prisen... Samsung sine LE-serier er faktisk ganske gode, men jeg har ikke sett dem i butikkene i noe større enn 40" i år.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •