Hjelp til ny tv evt også surround anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny tv evt også surround anlegg.

Heisann. Tenkte jeg skulle høre om det var noe mulighet til å få noe hjelp ang oppsett av ny tv, og evt nytt surround anlegg.

Jeg har en kompis som har akkurat kjøpt seg ny leilighet, og derfor har lyst å kjøpe seg en ny tv, og muligens noe lyd.

Han hadde sett for seg et budget på ca 10 000,- For tvn, og gjerne da en tv han kan ha i årene framover!

Kjærringa hans, var ikke noe fan av masse kabler osv rundt om på stua, så hvordan er mulighetene for trådløs lyd på surround anlegg? Tenker da et rimelig anlegg. 2000-3000?

Håper så mange som mulig har tid til å komme med et par løsninger.

Mvh Andreas Gullaksen
    Trondheim

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump* Ingen som har noen forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gullak
    *bump* Ingen som har noen forslag?
    Jeg vil, dersom det ikke haster, anbefale å vente på 2012-modellene. Det er fryktelig mye slett arbeid i 2011-modellene hos alle i år. Men om det ikke kan vente så ville jeg sett på plasmamodellene til Samsung og Panasonic hovedsaklig, men de har begge hver sine issues.

Panasonic sine issues er primært at du risikerer å få en skjerm med litt grønnskjær i flekkvise områder, men det er faktisk ikke alle som legger merke til det en gang så det er individuelt hvor stort det problemet er.

Samsung sine er stort sett at de buzzer litt mye (for noen er dette helt uproblematisk) samt at de sliter litt med ustabilt sortnivå i visse scener med mye aktivitet.

Begge merkene har ellers tv-er som leverer utmerket bilde. Samsung sine plasmaer er litt mer lyssterke enn Panasonic sine mens Panasonic sine har noe bedre sortnivå. Den praktiske forskjellen mellom disse er for øvrig diskutabel.. begge leverer godt sortnivå på toppmodellene sine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •