Hva TV bør jeg velge? (over 60")

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva TV bør jeg velge? (over 60")

Har prøvd å lese igjennom en del av innleggene og som jeg ser så er det mange meninger om hva man bør kjøpe. Men de fleste snakker om opp til 60" tv, jeg sikter på størrelsen fra 60 til 65".

Har hatt en Pioneer Kuro 50" i noen år og alltid sverget til både plasma og Pioneer helt til Pioneer slutta og lage tv. Da slutta jeg å kjøpe tv og :-D
    Men nå må jeg vel krype til korset og innse at verden har gått videre...

Hva bør en velge? Plasma vs LED? Og produsent? Samsung, Panadonic, Philips, Sony?

Ser at du får UE60 f.eks i både 6000-serien og 8000-serien. Prisforskjellen er stor. Men jeg er nøye på detaljer også. Vil kjøpe en BRA tv.
    Men har dere noen gode argumenter kjøper jeg gjerne en modell som ikke er den dyreste...

Tilbake i tenkeboksen 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jordfald
    Har prøvd å lese igjennom en del av innleggene og som jeg ser så er det mange meninger om hva man bør kjøpe. Men de fleste snakker om opp til 60" tv, jeg sikter på størrelsen fra 60 til 65".

Har hatt en Pioneer Kuro 50" i noen år og alltid sverget til både plasma og Pioneer helt til Pioneer slutta og lage tv. Da slutta jeg å kjøpe tv og :-D
    Men nå må jeg vel krype til korset og innse at verden har gått videre...

Hva bør en velge? Plasma vs LED? Og produsent? Samsung, Panadonic, Philips, Sony?

Ser at du får UE60 f.eks i både 6000-serien og 8000-serien. Prisforskjellen er stor. Men jeg er nøye på detaljer også. Vil kjøpe en BRA tv.
    Men har dere noen gode argumenter kjøper jeg gjerne en modell som ikke er den dyreste...

Tilbake i tenkeboksen 8)
    Jeg har tro på Sony. Når jeg går inn i butikker med utstilling av tv-er er det alltid Sony-ene av LCD-ene jeg ender med å la meg imponere mest av. Jeg tror nok dessverre ikke du vil finne noe som kan erstatte kuro-en din i år på aspekter som sortnivå og kontrastforhold.

Et problem produsentene har med plasma i dag er at de stadig tvinges til å redusere strømforbruket og det fører til at det stadig blir vanskeligere å få god effekt utav plasma-panelene. Derfor vil du også se at større plasmaskjermene blir, mindre lysstyrke får du på bildet. Alle de nye plasmaene senker spenningen om det er mye hvitt i bildet, og du vil derfor se at panelet dimmer noe ned jo lysere bildet blir. Større skjermene blir, mer må det dimmes ned for å kunne vise en helt "hvit" skjerm. Man kan likevel få en god gjengivelse av hvit, men jeg tviler på at den vil være like god som i kuro.

Av plasma-produsentene nå er Samsung litt bedre på lysstyrke mens Panasonic er litt bedre på sortnivå. LG er... vel, ikke gode på noen av delene :P Samsung scorer også bedre på fargenøyaktighet enn Panasonic, og på dette området kan det nok være at den også banker kuro-en, men "kuro black levels" kan du nok ikke regne med her.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold kuroen. Kuro er den beste tvn enda. Hvis du skal kjøpe ny så er det vel panasonic plasma som er best, eventuelt toppmodellen til sony hvis du vil ha lcd.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en brukt Pioneer KRP-600A

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Kjøp en brukt Pioneer KRP-600A

:-)
    De vokser ikke på trær lenger

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville beholdt Pioneer tv og ventet til 2012 utgavene.

Spesielt om du har tenkt å kjøpe et dyr tv, det er jo reine lotteriet idag på panelene på endel merker...spesielt Panasonic og Samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Jeg ville beholdt Pioneer tv og ventet til 2012 utgavene.

Spesielt om du har tenkt å kjøpe et dyr tv, det er jo reine lotteriet idag på panelene på endel merker...spesielt Panasonic og Samsung.
    Samsung virker ikke å være så mye til lotteri, sånn egentlig. Noen opplever peeling-problemer, men det har Samsung sagt at de fikser på alle de som rammes av det. Det eneste jeg har å utsette på Samsung av problemer er floating blacks og fluctuating brightness. Alle tv-ene dems har dette uansett, så man vet liksom hva man får

Samsung er helt klart mer stabile enn Panasonic i år, men pga de nevnte årsakene over er den som sagt utelukket for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Samsung virker ikke å være så mye til lotteri, sånn egentlig. Noen opplever peeling-problemer, men det har Samsung sagt at de fikser på alle de som rammes av det. Det eneste jeg har å utsette på Samsung av problemer er floating blacks og fluctuating brightness. Alle tv-ene dems har dette uansett, så man vet liksom hva man får

Samsung er helt klart mer stabile enn Panasonic i år, men pga de nevnte årsakene over er den som sagt utelukket for meg.
    Er det noe spesielt nytt som kommer i 2012?
    Og Pioneer dukker vel ikke opp med noe tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe spesielt nytt som kommer i 2012?
    Og Pioneer dukker vel ikke opp med noe tv?
    Det vi håper på er i utgangspunktet at det kommer tv-er uten idiotiske feil.
    Det er utrolig håpløst det som er ute på markedet i dag. Samsung for de ovennevnte problemene (det er egentlig det eneste som virkelig trekker ned Samsung sine, så om du kan leve med det er det nok et godt valg) og du kan lese "grønn flekk"-tråden min om hvorfor Panasonic er litt skummelt i år.

Sony er et knallgodt LCD-alternativ, men de har dette klassiske innsynsvinkelproblemet som det meste LCD-baserte har, men om du kan sitte rett foran så leverer Sony-ene helt rått bilde med lite tegn til clouding.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det vi håper på er i utgangspunktet at det kommer tv-er uten idiotiske feil.
    Det er utrolig håpløst det som er ute på markedet i dag. Samsung for de ovennevnte problemene (det er egentlig det eneste som virkelig trekker ned Samsung sine, så om du kan leve med det er det nok et godt valg) og du kan lese "grønn flekk"-tråden min om hvorfor Panasonic er litt skummelt i år.

Sony er et knallgodt LCD-alternativ, men de har dette klassiske innsynsvinkelproblemet som det meste LCD-baserte har, men om du kan sitte rett foran så leverer Sony-ene helt rått bilde med lite tegn til clouding.

For meg hadde Sony vært ok med tanke på at vi sitter rett forran tvn, men ser du skriver LCD fra Sony, hva med LED fra Sony?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg hadde Sony vært ok med tanke på at vi sitter rett forran tvn, men ser du skriver LCD fra Sony, hva med LED fra Sony?
    LED er også LCD Nok et sted det syndes mye i markedsføringen. Det blir stadig mindre LCD-er å oppdrive uten LED-baklys nå, så det blir nok en LED-variant. Sony er også de eneste (etter mitt inntrykk) som har klart å få dette med kant-LED til å fungere sånn noenlunde. Dersom du kan leve med redusert innsynsvinkel ville jeg definitivt sjekket ut Sony-modellene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •