Anbefalte 3d tv 50-55"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalte 3d tv 50-55"

Skal kjøpe meg et nytt 3d tv. Størrelse 50-55"
    Hva kan anbefales av merke og modell
    Hadde planer om å betale mellom 9000-15 000 kr
    Fint om noen kommer med forslag til tv og gjerne hvilken butikk jeg får billigst pris.

Har fra tidligere en 42" panasonic tv som er ca 4 år gammelt.

Er vel kanskje Panasonic, Samsung og Sony som er å anbefale?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony 55" 3D LED-TV KDL-55EX720 - Lefdal

Noen som har erfaring på denne tv?

Eller noen som har andre anbefalinger, Lcd eller plasma 3d tv?

Bør vel være noen som har peil her ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes omtrent like mange meninger som det finnes tv-apparater, så det er litt vanskelig å gi noen råd sånn. Det er allerede ganske mange tråder her som omhandler dette temaet, men i bunn og grunn handler det om å finne noe man er fornøyd med. Jeg tror Sony er et fint sted å begynne. Normalt sett ville jeg anbefalt plasma, men personlig synes jeg ingen av plasma-produsentene overbeviser i år. Det er latterlig mye idiotfeil ute og går i år. Som noen ordla seg på et annet forum; det handler ikke om å finne den beste tv-en akkurat nå, men å finne tv-en med de minst irriterende feilene.

Dette her er veldig mye enklere om man ikke er detaljfrik, i så måte tror jeg du har funnet en god tv. Den har åpenbare svakheter, men jeg tror den glatt er noe av det beste du kan få tak i nå i den prisklassen.

Skal du vurdere plasma så er både Samsung og Panasonic ganske jevnbyrdige nå, med hver sine sett problemer og gode kvaliteter. For å oppsummere høydepunktene:

Positivt for Panasonic: godt sortnivå, ingen "floating blacks" eller "fluctuating brightness
    Positivt for Samsung: god fargegjengivelse, lyssterk

Negativt for Panasonic: dårligere fargegjengivelse, stor prosentandel av skjermene kommer med ujevnheter/flekker med grønnskjær
    Negativt for Samsung: både floating blacks og fluctuating brightness, litt mer trafostøy enn Panasonic

Positivt for begge: jevnt over grei bildekvalitet og mye funksjonalitet tilgjengelig
    Negativt for begge: veldig store endringer på fargetemperatur de første 1000-1500 timene (utover dette vet man fremdeles lite siden det mangler data)

Lykke til med valget. Om du kan ville jeg dog ha ventet til neste år for å se om det er noe skjerpings i leirene hos Panasonic og Samsung, for om disse får skikk på sakene sine er det liten tvil om hva som gir deg mest for pengene.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også 3-4 år gammel panasonic 42". Har kjøpt meg Philips 7606 (55") med ambilight og 3d - storfornøyd

Tror nok de fleste (alle?) kjente merker i prisklassen 10-15,000 vil gi deg fine TVer, så du må nesten se litt på hva de tilbyr og hva som er viktig for deg, hvilke forhold du skal bruke den i, etc.
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg hadde også 3-4 år gammel panasonic 42". Har kjøpt meg Philips 7606 (55") med ambilight og 3d - storfornøyd

Tror nok de fleste (alle?) kjente merker i prisklassen 10-15,000 vil gi deg fine TVer, så du må nesten se litt på hva de tilbyr og hva som er viktig for deg, hvilke forhold du skal bruke den i, etc.
    Ser tv`n er "beste kjøp" i Lyd&bilde`s test. -Er 12.750,- (Netonnet) en god pris for denne tv`n? (Har Pioneer xa4280) men frister med ny tv...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville styrt unna Samsung om 3D er viktig for deg, jeg har hatt Samsung UE60D8005 på prøve en stund her nå og crosstalk er en plagsom sak på denne.

Ja det er blitt bedre en det var men til tider så var det mye crosstalk altså...meget slitsomt.

Jeg ville kjøpt 50" utgaven av Panasonic VT30Y om jeg var deg, det er ikke idiot beløp og tv er blitt kåret verden over som noe av det beste i 2011....om ikke det beste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Jeg ville styrt unna Samsung om 3D er viktig for deg, jeg har hatt Samsung UE60D8005 på prøve en stund her nå og crosstalk er en plagsom sak på denne.

Ja det er blitt bedre en det var men til tider så var det mye crosstalk altså...meget slitsomt.

Jeg ville kjøpt 50" utgaven av Panasonic VT30Y om jeg var deg, det er ikke idiot beløp og tv er blitt kåret verden over som noe av det beste i 2011....om ikke det beste.
    Samsung gjør det mye bedre på 3D på plasmamodellene sine. Det påstås til og med av enkelte at det er mindre crosstalk enn på Panasonic sine plasmaer.

Men skal man først gå for VT30 ville jeg nok ha vurdert å se på 55" eller 65" selv om det begynner å havne utenfor prisklassen siden relativt velkjente problemer med 50" ikke ser ut til å ramme like hardt her. Det er ikke meningen å kapre nok en tråd med dette temaet, men jeg mener det er såpass viktig at folk bør være obs på det før de kjøper, og de som ser dette BURDE klage for det skjer nemlig fint lite om ikke forhandlere får pes.

Jeg sitter nemlig her i skrivende øyeblikk og observerer hvordan panel nr. 2 på min 50VT30Y gradvis får større og større flekk med grønnskjær i seg, og min tillit til dette makkverket er rimelig tynnslitt nå. Blir spennende å se om panel nr. 3 blir noe bedre. Om det ikke hjelper blir det nok å forsøke å holde åpent kjøp i live ved å bytte hver 45. dag for å være klar til å bytte til neste generasjon når den kommer på markedet. Skulle jeg i mellomtiden få et eksemplar som ikke lider av dette så blir det selvsagt ikke returnert.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Samsung gjør det mye bedre på 3D på plasmamodellene sine. Det påstås til og med av enkelte at det er mindre crosstalk enn på Panasonic sine plasmaer.

Men skal man først gå for VT30 ville jeg nok ha vurdert å se på 55" eller 65" selv om det begynner å havne utenfor prisklassen siden relativt velkjente problemer med 50" ikke ser ut til å ramme like hardt her. Det er ikke meningen å kapre nok en tråd med dette temaet, men jeg mener det er såpass viktig at folk bør være obs på det før de kjøper, og de som ser dette BURDE klage for det skjer nemlig fint lite om ikke forhandlere får pes.

Jeg sitter nemlig her i skrivende øyeblikk og observerer hvordan panel nr. 2 på min 50VT30Y gradvis får større og større flekk med grønnskjær i seg, og min tillit til dette makkverket er rimelig tynnslitt nå. Blir spennende å se om panel nr. 3 blir noe bedre. Om det ikke hjelper blir det nok å forsøke å holde åpent kjøp i live ved å bytte hver 45. dag for å være klar til å bytte til neste generasjon når den kommer på markedet. Skulle jeg i mellomtiden få et eksemplar som ikke lider av dette så blir det selvsagt ikke returnert.
    Hei, ønsker ikke å blande meg i "din business", men har jo lest gjennom innleggene siste tiden og fått med meg at dette er irriterende, og slettes ikke akseptabelt. Vet jo at det er flere som allerede har nevnt i annen tråd at du bør returnere. Slenger meg på den, og anbefaler deg å handle en pj, såfremt du har plass, og ha det fun med bigscreen frem til tv'ne holder kvalitet, forhåpentligvis 12' modellene.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hei, ønsker ikke å blande meg i "din business", men har jo lest gjennom innleggene siste tiden og fått med meg at dette er irriterende, og slettes ikke akseptabelt. Vet jo at det er flere som allerede har nevnt i annen tråd at du bør returnere. Slenger meg på den, og anbefaler deg å handle en pj, såfremt du har plass, og ha det fun med bigscreen frem til tv'ne holder kvalitet, forhåpentligvis 12' modellene.
    Jeg har vurdert dette, men jeg har dessverre kommet frem til at det ikke er praktisk mulig å få til her inne. Men det blir en retur dersom neste panelbytte ikke hjelper, og jeg kommer vel til å gi en eller to VT30-er til sjansen... grunnen til at det ikke blir retur med det samme er fordi panelet har skader etter turen på verkstedet og jeg får ikke hevet kjøpet så lenge panelet har disse ripene. Hadde for øvrig valgt Samsung sin D8000 dersom det ikke var at den hadde det samme problemet som 2010-modellen jeg nylig flyktet fra

Mitt håp med å drive opplysning er også at folk skal bli mer bevisst på dette og faktisk klage på det. For så lenge produsentene slipper unna med dette har de jo heller ingen incentiver til å gjøre noe med det. Jeg er overbevist om at noen hos Panasonic vet hva dette er nå, for de første tilfellene ble innrapportert allerede i juni. Flere steder har også Panasonic lovet å sjekke opp saken, og har lovet tilbakemelding flere ganger for så å bare bli helt stille. Jeg synes det er utrolig synd dette her, for VT30-en er en kjempebra tv om man ser bort fra dette, og jeg lurer veldig på hvorfor de ikke tar ansvar her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •