Hei!

Jeg er på utkikk etter en TV-skjerm til rundt 5000,-.. For under ei uke siden bestilte jeg en billig-tv fra Samsung, den ble sendt tilbake idag, siden bildet ble ødelagt etter to timer. Halve skjermen sto og flimmret i grønt..

Har bestemt meg nå for å kjøpe noe som forhåpentligvis er hakket vassere, og som bør fungere en del bedre.

I den forbindelse ramlet jeg over denne fra LG:

LG 42" LED-TV 42LV450N - Elkjøp

Synes den virker veldig kurrant til den prisen. Har egentlig ikke store krav til TV, syns til og med Samsungen til 3000 (40" LCD - LE40D504) var helt grei bildemessig! Poenget nå er at etter litt lesing på div forum for å finne en grunn til den feilen oppsto på den skjermen som jeg leverte tilbake, har jeg generelt blitt noe mer negativ til Samsung.

De få kravene jeg har er at det skal være 40" eller 42" noe større blir for stort (sitter 3 meter fra TV) og noe under er for lite. Vil helst ha 100hz.. Bonus med denne LG skjermen er LED istedefor LCD, selv om at de fleste jeg prater med anbefaler LCD i dette prissjiktet?

Likevel, det er så mange produkter, så mange benvnelser, så mange lurebenevnelser (Clear motion rate til samsung bla.).. Jeg er av en eller annen grunn skeptisk til plasma, selv om mange sier at dette er veldig kurrante produkt i "min prisklasse".

Har noen noe å si på denne LG skjermen som jeg linket til lengre opp? Er det andre skjermer i prisklassen 5000 ± 500,- som dere kan anbefale? Jeg er strengt talt lite kresen, men pga det som skjedde med den forrige skjermen må jeg rett og slett være litt mer selektiv nå!