Panasonic TX-P65VT30 65" Plasma, Beste tv pr dags dato ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TX-P65VT30 65" Plasma, Beste tv pr dags dato ?

Hei.

Har lett etter ny tv i 7 mnd nå mens jeg har bygget hus. Endelig ferdig, å trenger ny tv!
    Når jeg starta, var det mest snakk om at jeg måtte handle LED LED LED, i dag hører jeg at flere og flere faktisk anbefaler Plasmaen til Panasonic. Og mange mener at LED tver vil forsvinne?

Størrelsen på tven er viktig, derfor mener jeg det er verdt 29 000kr.

Panasonic TX-P65VT30 Plasma-TV - 65"

Så, er dette beste tv på markedet pr dags dato ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ventet litt... Panasonic har mye å svare for når det gjelder kvaliteten på tv-ene sine akkurat nå. Riktignok mer problemer med 50" enn 55" og 65"-variantene, men det er litt "panel-lotteri" å kjøpe 2011-Panasonicer nå etter min mening. Bare å søke på google etter "vt30 green tinge" "vt30 screen uniformity" etc. så skjønner du fort hva jeg mener. Om du likevel ønsker å prøve, kjøp et sted du kan returnere den.

Du skal også være obs på at denne tv-en ikke lar seg kalibrere veldig lett, og den vil også miste kalibreringen sin ganske fort fordi bl.a. fargetemperaturen endrer seg veldig mye i hvert fall de 1500 første timene. Etter det så kan det være aktuelt å vurdere, men før det er det bortkastet. Dessverre er det plagsomme problemer med Samsung sine plasmaer også, mens LG sine rett og slett ikke leverer. Om du kan vente kan det kanskje være verdt og vente på neste års modeller...

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm! Nærmere 400W i forbruk, sikkert ikke den aller værste, men det er småkjipt at en TV bruker så mye strøm..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Hm! Nærmere 400W i forbruk, sikkert ikke den aller værste, men det er småkjipt at en TV bruker så mye strøm..
    Det er vel maksforbruk. Men du vil likevel ikke spare for mye på strømmen, for det er trolig mye av grunnen til alle problemene som har vært med tv-er på plasmafronten de siste årene. Nye krav tvinger forbruket ned, og det virker dessverre å ha gått på kvaliteten løs.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LED vil ikke "dø ut", men det er vannvittige potensialer der, så klanskje navnet LED endres....

Panasonic plasma er nok den TV produsenten jeg syns leverer de "beste" fjernsynene. Plasma teknologi eliminerer endel av de svakhetene LED(LCD) ofte rutter med på "moving pictures".. på stillbilder er LED helt nydelig (som oftest).

Det er et fjernsyns jeg syns utkonkurerer Panasonic VT, men som da har en litt "sær" skjermfassong til vanlig TV titting. Til film som er i dette formatet er bare helt nydelig på denne denne Philips TV'en:

Philips 58PFL9956T Cinema 21:9 LED-TV - 58"

Selv bestitter jeg 4 Plasma fjernsyn ifra Panasonic ( 2 av de rimelige HD skjermene på ca 2-3 år, som mor og far "eier" nå), så har jeg selv fjordårets 50G20 i stua, mens 55VT30 står på "kino" rommet. Lest at mange har div problemer med disse, men jeg har enda ikke sett dette på mine! Ofte hører man mer ifra de med problemer enn de som ikke har det...

JEg hadde valgt 65VT30 uten tvil, du har uansett garnati på TV'en om noe skal være galt!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic kommer med en proff modell (hvis den ikke allerede har kommet). Den vil med all sansynlighet være den absolutt beste skjermen. Prisen vil være høy.

Foruten VT30 så er vel Sony sin toppmodell interessant. Om den klarer å levere naturlige bilder med skikkelig dybde som plasma, er jeg usikker på.
    OLED skjermer kommer til neste år og blir spennnende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    JEg hadde valgt 65VT30 uten tvil, du har uansett garnati på TV'en om noe skal være galt!
    Hjelper lite med garantien når de ikke evner å fikse feilen hos de som har den. Jeg sendte akkurat VT30-en min inn for panelbytte, og jeg har fremdeles samme feilen på den, bare på andre steder på skjermen (og ikke fullt så synlig som på den forrige, men det er der). Jeg tror dette rammer flere enn de som sier fra, men på noen tv-er er det såpass svakt at man kanskje ikke legger merke til det, eller man mangler øye for detaljer av den typen.

Det er veldig mye akkurat nå som peker på at dette skyldes en konstruksjonsfeil på tv-ene som ødelegger panelet ved montering eller over tid. Det kan være at det begrenser seg til 50" i Europa, men i USA så er 55", 60" og 65" rammet, så det er litt vanskelig å si.

Panasonic har delvis vedkjent seg at de har et problem, men de holder ganske tyst om årsak. Det beste folk har fått ut av dem (inkl. meg) er at de skal sjekke produksjonen i Tsjekkia for å se om de finner ut av det, men kontakter man kundeservice igjen nå kan jeg banne på at de vil fortelle deg at de har "ingen rapporterte tilfeller". Det burde også lyse en varsellampe når en Panasonic-divisjon i et annet land sier at de har fått så mange henvendelser på dette her nå at de ikke lenger klarer å behandle alle sakene individuelt (Nederland, og de får tv-ene sine fra Tsjekkia de også). De har også innrømmet for en i Nederland som kontaktet dem at problemet er mye større enn hva de først hadde antatt. Kommer det noen innrømmelse fra høyeste hold? Neppe.

Dere må gjerne tro at fordi så få skriker opp om det, at det ikke er noe utbredt problem, men dette er så stort at mange rundtom i hele verden sliter med det som har fått både 3 og 4 nye tv-er med akkurat samme problem. Jeg har til nå ikke funnet en eneste som har hatt dette problemet som har fått det løst. Så tilgi meg for min manglende entusiasme overfor VT30-linja i år :P

Edit: For å gjøre irritasjonen komplett nå fikk jeg endelig etter halvannen uke svar på mailen min fra Panasonic om hva de kan tilby meg dersom panelbytte ikke hjelper. Fikk et kort og konsist svar: "Dette må du ta med ditt service senter." Som om DE vet noe mer enn folkene hos Panasonic. Dette kjøpet her begynner å bli det mest frustrerende kjøpet noensinne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg rett og slett du skal slappe av litt og puste dypt med magen slc og bremse søledrainga di av VT30 serien...

For meg virker du litt småparanoid og desperat leter etter feil.Når det første man gjør er å laste ned Slides og kjører inn via USB for å sitte å nistirre etter lyter...-ja da har man i stor grad Placebo-innstilt hjernen sin på å finne ulumskheter synes jeg.
    Når du sier"Jeg tror dette rammer flere enn de som sier fra, men på noen tv-er er det såpass svakt at man kanskje ikke legger merke til det, eller man mangler øye for detaljer av den typen" så ikke bare virker du Bessewisser-aktig ut,men da undervurderer du folk.

Mulig du har vært uheldig med din-shit happens.
    Jeg og de aller aller fleste nyter våre VT30 som gir fantastiske bilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Nå synes jeg rett og slett du skal slappe av litt og puste dypt med magen slc og bremse søledrainga di av VT30 serien...

For meg virker du litt småparanoid og desperat leter etter feil.Når det første man gjør er å laste ned Slides og kjører inn via USB for å sitte å nistirre etter lyter...-ja da har man i stor grad Placebo-innstilt hjernen sin på å finne ulumskheter synes jeg.
    Når du sier"Jeg tror dette rammer flere enn de som sier fra, men på noen tv-er er det såpass svakt at man kanskje ikke legger merke til det, eller man mangler øye for detaljer av den typen" så ikke bare virker du Bessewisser-aktig ut,men da undervurderer du folk.

Mulig du har vært uheldig med din-shit happens.
    Jeg og de aller aller fleste nyter våre VT30 som gir fantastiske bilder.
    Du må gjerne prøve de klassiske bortforklaringene der. Fakta er (og dette har jeg fått bekreftet) at så lenge de flekkene med grønnskjær er der (nei, de er ikke synlige hele tiden, men det er ikke KUN på slides) så kan ikke tv-en kalibreres profesjonellt. Unøyaktigheten i grønnfargen gjør at målingene blir unøyaktige og man får andre feil i bildet som følge av kalibreringen. Dette skal man ikke under noen omstendighet godta. Jeg kommer ikke til å holde kjeft om dette her før noen kommer med en god forklaring på hvorfor det er sånn og en løsning. Jeg VET jeg ikke er alene om dette med VT30 i Norge heller men altfor mange bare tier og godtar det. Det SKAL man ikke når man betaler ekstra for en highend-tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det jeg bortforklarer?

Insinuerer du at det er ett problem med TV'n min og at jeg ikke ser det eller gir blaffen?

Lykke til me TV'n din,men tror jaggu ikke det blir enkelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vt30

Hev kjøpet 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det jeg bortforklarer?

Insinuerer du at det er ett problem med TV'n min og at jeg ikke ser det eller gir blaffen?

Lykke til me TV'n din,men tror jaggu ikke det blir enkelt.
    "Jeg har ikke noe problem med min, derfor er ditt problem noe som tilhører sjeldenhetene eller du bare altfor kresen"-holdningen. Tro meg; det er ikke. Det kan godt være at din ikke har dette problemet, eller har det så svakt at det ikke er synlig i de fleste tilfeller. Men det er nok også mange som har dette som ikke sier fra. Det virker også, til fordel for trådstarter, som om 50" er mer plaget av dette enn både 55" og 65". Det er for øvrig ikke begrenset til VT30, men også GT30 og ST30 sliter i stor grad med det. Men det er en større deal på VT30, for ett av argumentene for å gå for den er nettopp mulighetene for proffkalibrering, og de BLIR ødelagt av dette her.

Fint for alle som ikke sliter, dere har fått en god tv, men det er såpass mange som HAR problemer (og som sagt, ingen som har fått LØST dem enda) så jeg kommer derfor ikke til å holde kjeft før noen kommer med en forklaring og løsning. Jeg vil ha det jeg betaler for, ellers hadde jeg kjøpt noe billig ræl og det skulle være unødvendig å føle at man deltar i et lotteri når man kjøper en så dyr tv.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med slc. vt30serien er toppserien og da forventer man topp kvalitet i alle ledd. Feil skal ikke godtas uansett hvor små eller lite synlig de måtte være.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking vt30

fyrn har suttra på uk avforum oxo .... lattelig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Du må gjerne kalle meg latterlig, men det endrer ikke det faktum at mange sliter med akkurat det samme. Ser du litt på de andre postene i den samme tråden så ser du jo fort at jeg ikke er alene og da kan du jo også se hva slags responser de har fått fra Panasonic. Og for å spare deg for bryet, jeg har også "sutret" på highdefjunkies. Da slipper du å lete etter det siste forumet. Have fun.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virke som om dette TV kjøpet har snudd opp-ned på virkelighetsoppfatningen din slc,og hvordan du tolker ting.

Mulig flere enn deg har problem med sin VT30 uten at de vet det selv eller ikke sier ifra .Finn litt trøst i det da og prøv og kos deg med den fantastiske TV'n din.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virke som om dette TV kjøpet har snudd opp-ned på virkelighetsoppfatningen din slc,og hvordan du tolker ting.

Mulig flere enn deg har problem med sin VT30 uten at de vet det selv eller ikke sier ifra .Finn litt trøst i det da og prøv og kos deg med den fantastiske TV'n din.
    Again, du må gjerne tro det. Men dette grønnskjæret er nå like forbasket på skjermen min uavhengig av hva du måtte mene, tro, si osv. Vi som faktisk har dette og har merket oss problemet blir avspist med "skal være sånn", mens ISF-kalibratører bekrefter at dette ødelegger muligheten for kalibrering. Jeg synes ikke det er greit. Mitt problem er uansett at jeg mener det er for dårlig at en produsent ikke tar ansvar for problemer som er dokumentert av veldig mange, og til tross for at de kan se feilen sier at "det er innenfor toleransegrensen". Hvordan kan de si noe slikt når en av egenskapene de selger tv-en på er ødelagt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Det som hadde vore latterleg er dersom du hadde kjøpt ein mangelfull TV til 17000 og ikkje prøvd å finne ut av det, og av andre sine erfaringar..
    Forstår iallfall ikkje kva godt du meiner slike kommentarar som din skal føre med seg..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg er helt enig med slc. vt30serien er toppserien og da forventer man topp kvalitet i alle ledd. Feil skal ikke godtas uansett hvor små eller lite synlig de måtte være.
    Prismessig skal ikke vt serien behøve å forsvare seg... 20k som min 55vt kosta syns jeg var et bra kjøp... Men det finnes bedre tv'er. Men ingen som kan konkurere med vt i bildekvalitet/pris... For de som ikke likt den, så finnes det andre merker og teknologier.

Editor: det med bildekvalitet/pris er min vurdering.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med SLC selv her. Tror jeg hadde "sutret" på samtlige forum verden over om jeg hadde betalt 30+ lapper for en tv som ikke leverte varene.

Men uansett, av alle dagens TVer tror jeg nok panasonicen du har linket til er det sikreste. Beste TVen på markedet og 50" har vel blitt kåret til verdens beste tv. Vurderer selv 65" til panasonic

Det du kan gjøre er å kjøpe den i butikk, vente til de har den der fysisk og be om å få se på den før du betaler

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •