Panasonic TX-P65VT30 65" Plasma, Beste tv pr dags dato ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For noe fjas. Man har da krav på heving av kjøpet ved samme feil for tredje gang. Man er svært godt beskyttet av lovverket som forbruker i Norge. Strengt tatt er det bare å handle i vei, og har TVen problemer har selger tre muligheter for retting. Etter dette, kan man heve kjøpet (gitt samme feil).

Risiko? Kun hvis du ikke evner å føre din egen sak (på moderat nivå).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    For noe fjas. Man har da krav på heving av kjøpet ved samme feil for tredje gang. Man er svært godt beskyttet av lovverket som forbruker i Norge. Strengt tatt er det bare å handle i vei, og har TVen problemer har selger tre muligheter for retting. Etter dette, kan man heve kjøpet (gitt samme feil).

Risiko? Kun hvis du ikke evner å føre din egen sak (på moderat nivå).
    Man kommer nok igjennom med det til slutt, men problemet er bare at Panasonic her (og andre steder) hevder at dette er innenfor toleransegrensene. Jeg hadde det samme problemet selv, jeg kontaktet først Panasonic og fortalte om problemet, de ba meg så kontakte et serviceverksted. De hentet, og det gikk et par dager før jeg fikk beskjed om at etter Panasonics retningslinjer opererte tv-en som normalt (de bekreftet at de så grønnskjæret jeg snakker om). Så hva gjør man da? Forhandleren kan ikke rette en feil når produsenten sier det ikke er noe feil å rette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Hm! Nærmere 400W i forbruk, sikkert ikke den aller værste, men det er småkjipt at en TV bruker så mye strøm..

Vel, flatpanels måler VT50 til 173 watt på hd+sd og 204 watt på 3d, og jeg tviler på at 65 tommeren bruker 230 watt mer (på sd+hd), det er vel som slc skrev, max, på 3D, så i mitt tilfelle så vil jeg aldri bruke mer enn 173, for 3D er jeg ikke interessert i. 8)

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg Panasonic TX-P50U30E for 2 uker siden, og jeg er veldig fornøyd med bilde kvaliteten på den. Ganske mye bedre enn den LCD TVen jeg hadde før.

Har ikke sett noe til det grønnskjæret som slc snakker om på min skjerm. Men greit å vite om det skulle dukke opp.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Jeg kjøpte meg Panasonic TX-P50U30E for 2 uker siden, og jeg er veldig fornøyd med bilde kvaliteten på den. Ganske mye bedre enn den LCD TVen jeg hadde før.

Har ikke sett noe til det grønnskjæret som slc snakker om på min skjerm. Men greit å vite om det skulle dukke opp.
    Tror ikke U30 bruker samme panel. Jeg tror også at G30 kanskje er fri for problemet. Sjekker man litt rundt så er det ST, GT og VT-seriene som sliter. Så et alternativ, enn så lite lyst jeg har til det pga DVB-S-tuneren er å kanskje gå for G30 om jeg ikke klarer å få levert en skjerm uten feil...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du må gjerne kalle meg latterlig, men det endrer ikke det faktum at mange sliter med akkurat det samme. Ser du litt på de andre postene i den samme tråden så ser du jo fort at jeg ikke er alene og da kan du jo også se hva slags responser de har fått fra Panasonic. Og for å spare deg for bryet, jeg har også "sutret" på highdefjunkies. Da slipper du å lete etter det siste forumet. Have fun.
    Hei støtter deg 100%. Har en kompis med denne tv og samme problemer.Er helt sykt at man skal kjøpe en skjerm i 2011 med så mange feil.Hadde det hvert så mye feil på hifi elektronik så hadde det blitt ramaskrik.Synes det er utrolig at folk her inne som har brukt flere titusen på tv synes det er greit med en slik høy feil margin

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei støtter deg 100%. Har en kompis med denne tv og samme problemer.Er helt sykt at man skal kjøpe en skjerm i 2011 med så mange feil.Hadde det hvert så mye feil på hifi elektronik så hadde det blitt ramaskrik.Synes det er utrolig at folk her inne som har brukt flere titusen på tv synes det er greit med en slik høy feil margin
    Hei og takk for støtten
    Ja, det er totalt uakseptabelt og jeg kommer ikke til å gi meg før jeg i hvert fall får et fullgodt svar på hva dette er for noe. Det virker som om det eksperimenteres med en patch mot dette nå i Spania (det samme stedet som også først fikk en fiks for "fluctuating brightness" og det kan virke som om kuren er å redusere spenningen på panelet i visse områder så 100% blir det muligens ikke, men det skal etter det en som har fått dette utført føre til at det ikke er synlig lenger, så det er kanskje håp.

Hvilken størrelse er det på skjermen til han du kjenner? Foreløpig har jeg ikke sett veldig mange rapporter på dette fra 55" og 65"-eiere, men så er det jo også betydelig færre av dem der ute...

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Man kommer nok igjennom med det til slutt, men problemet er bare at Panasonic her (og andre steder) hevder at dette er innenfor toleransegrensene. Jeg hadde det samme problemet selv, jeg kontaktet først Panasonic og fortalte om problemet, de ba meg så kontakte et serviceverksted. De hentet, og det gikk et par dager før jeg fikk beskjed om at etter Panasonics retningslinjer opererte tv-en som normalt (de bekreftet at de så grønnskjæret jeg snakker om). Så hva gjør man da? Forhandleren kan ikke rette en feil når produsenten sier det ikke er noe feil å rette.
    Da er det litt spesielt. Dog er det slik at når serviceverktstedet bekrefter at det er et grønnskjær, så er det jo en feil. Det skal jo ikke være et grønnskjær.

Det er uansett SELGER og ikke Panasonic som har ansvaret for at det fikses. Utfordringen ligger hos selger med å få Panasonic til å ta regningen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

Kjenner flere med VT serien, dem har ikke dette problemet, enda. Jeg har en 55" modell, ikke grønnskjær...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Da er det litt spesielt. Dog er det slik at når serviceverktstedet bekrefter at det er et grønnskjær, så er det jo en feil. Det skal jo ikke være et grønnskjær.

Det er uansett SELGER og ikke Panasonic som har ansvaret for at det fikses. Utfordringen ligger hos selger med å få Panasonic til å ta regningen.
    Da står man kun igjen med heving av kjøpet som alternativ. Dette kan jo tydeligvis pr. dags dato ikke fikses, og andre Panasonic-avdelinger har langt på vei bekreftet at dette er gjennomgående på hele 2011-serien, men fastholder at dette er innenfor spesifikasjonene. Panasonic i Norden har også sagt akkurat det samme til meg på telefon: "Disse skjermene er sånn." og fyren sa faktisk også at det ikke er mulig å få en skjerm til å se helt hvit ut.

Så med mindre den patchen de nå forsøker ut i Spania gjør sitt, så er det vel antageligvis ikke håp for 2011-serien og pga det evinnelig store panel-lotteriet da vil jeg nok fortsatt aktivt fraråde Panasonic i år. Man kan tydeligvis være heldig å få et eksemplar hvor dette ikke er synlig, men sjansene virker å være små, i hvert fall for 50"-serien. Jeg kommer til å forsøke en omlevering hos komplett.no så snart verkstedet har vært her og evaluert skaden men jeg har ingen store forhåpninger om at det skal hjelpe så jeg risikerer vel å bli sittende uten tv frem til 2012-modellene kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støtter deg slc

Jeg er godt fornøyd med min 65vt30, men skal støtte deg i "sytinga" di. Jeg har en kompis med omtrent samme instilling som flere av disse "skal være slik" og det irriterer meg grenseløst for hva han godtar av småfeil som kan leves med, men som absolutt ikke bør være tilstede i nesten nye produkter.

Jeg leste mye om TVer før jeg gikk til innkjøp og vurderte i sin tid vt20, men oppussingen tok så lang tid at vt30 kom. Jeg "gamblet" på å kjøpe vt30 og fikk en ekstremt god TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akira24
    Jeg er godt fornøyd med min 65vt30, men skal støtte deg i "sytinga" di. Jeg har en kompis med omtrent samme instilling som flere av disse "skal være slik" og det irriterer meg grenseløst for hva han godtar av småfeil som kan leves med, men som absolutt ikke bør være tilstede i nesten nye produkter.

Jeg leste mye om TVer før jeg gikk til innkjøp og vurderte i sin tid vt20, men oppussingen tok så lang tid at vt30 kom. Jeg "gamblet" på å kjøpe vt30 og fikk en ekstremt god TV.
    Det kan virke som om 55" og 65" er generelt mindre plaget av dette, så jeg får kanskje vurdere å forsøke en 55" også før jeg gir helt opp dersom en ny 50" ikke gir resultater. Jeg er dog litt skeptisk til støy, for 55" skal visst slite en del med høylydt summing. 65" blir derimot litt for langt over hva budsjettet tillater, så den er utelukket.

Jeg tror det var lurt å hoppe over VT20 også, for den har jo "floating blacks" som er mildt sagt irriterende.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •