Panasonic TX-P65VT30 65" Plasma, Beste tv pr dags dato ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Prismessig skal ikke vt serien behøve å forsvare seg...
    Jeg er delvis enig med deg her. Det er mye imperfeksjoner i bildet på en VT30, men så er jo heller ingen tv-er perfekte. Dette er forsåvidt mer enn greit nok, og jeg kan helt fint leve med skavankene til en VT30, men "regnbuefarget" snø og is (for å nevne eksempler der dette er veldig synlig) eller grønne flekker i sort/hvitt-materiale blir for meg uakseptabelt på dette prisnivået. I hvert fall når det er så variabelt som det er fra tv til tv.

Edit: Og til dere som uttrykker støtte, takk for det Jeg er klar over at jeg muligens virker veldig bitter nå, men det har en direkte sammenheng med at jeg begynner å bli lei av alt tullet i forbindelse med å reklamere på dette her og det gjør meg også litt oppgitt å observere at så mange andre i samme situasjon sliter tilsvarende. Først går man igjennom regla med "Dette har vi ikke hørt om før. Du er den første.", etterfulgt av "Vi må ha tv-en på verksted før vi kan gjøre noe." og deretter "Dette er innenfor spesifikasjonene. Vi har ikke tenkt å gjøre noe med det.". Og skulle man likevel være heldig nok til å få en ny tv så har denne samme problemene, bare andre steder på skjermen og kanskje verre enn den forrige.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...-

Dette er jo litt andre toner da.Hvis det virkelig er slik at du får regnbuefarget snø/is og grønne flekker på sort/hvitt matreale så er det grunn til å reagere.
    Det blir tross alt noe annet hvis dette er synlig på SD/HD/Blu Ray levende matreale enn å analysere ihjel enn ny skjerm med nedlastede slides som først ble sagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Vel...-

Dette er jo litt andre toner da.Hvis det virkelig er slik at du får regnbuefarget snø/is og grønne flekker på sort/hvitt matreale så er det grunn til å reagere.
    Det blir tross alt noe annet hvis dette er synlig på SD/HD/Blu Ray levende matreale enn å analysere ihjel enn ny skjerm med nedlastede slides som først ble sagt.
    Svakhetene man ser i visse typer materiale (men ikke alltid like godt) er også de samme som er synlige i slidene. Det er derfor ensfargede slides er ganske praktiske for å se eksakt hvilker områder av skjermen som faktisk er rammet. Det er direkte samsvar mellom misfargede områder på skjermen og flekker som fremstår ganske tydelig ved å kjøre ensfargede slides i diverse intensiteter. Så om jeg har gitt inntrykk av at jeg bruker disse slidene for å lete etter feil, så får jeg bare ta det på min egen kappe... det er slettes ikke tilfelle. Jeg har brukt dem for å kartlegge omfanget og de kan også brukes for å avdekke problemet for de som ønsker å vite om skjermene er rammet. Det har som sagt stor betydning for en fremtidig ISF-kalibrering, så jeg synes man burde kunne ha lov til å sjekke slikt uten å bli stemplet som nitpicker

På panelet jeg har nå så er det ikke i nærheten av like ille som på det første, og jeg kunne vært tilbøyelig til å ta til takke med det sånn det er nå i bytte mot et prisavslag, men siden de som byttet panelet har klart å ripe det opp ganske heftig på en side samt at det faktisk er to hakk på INNSIDEN av panelet også så er ikke dette en mulighet sånn det står nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe helt annet enn hva jeg fikk inntrykk av først.
    Få bytta hele TV'n eller hev kjøpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe helt annet enn hva jeg fikk inntrykk av først.
    Få bytta hele TV'n eller hev kjøpet.
    Det blir nok i første omgang en ny runde med verkstedet er jeg redd, for jeg tror ikke jeg får hevet kjøpet med alle de ripene de har lagt igjen på den. (Se http://c64.no/riper.jpg) Og å bytte tv har trolig ikke så mye for seg siden det er stor sjanse for å få en som er like ille eller verre (som sagt, mange har fått omlevert inntil 4 ganger og har fremdeles problemet). Alternativet er til syvende og sist å heve kjøpet og vente, men jeg liker egentlig VT30-en og ønsker egentlig bare at de skal fikse dette for meg (og alle andre som sliter).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Enig med SLC selv her. Tror jeg hadde "sutret" på samtlige forum verden over om jeg hadde betalt 30+ lapper for en tv som ikke leverte varene.

Men uansett, av alle dagens TVer tror jeg nok panasonicen du har linket til er det sikreste. Beste TVen på markedet og 50" har vel blitt kåret til verdens beste tv. Vurderer selv 65" til panasonic

Det du kan gjøre er å kjøpe den i butikk, vente til de har den der fysisk og be om å få se på den før du betaler
    Problemet er at det er ingen som har denne utstillt + at panasonic kan heller ikke hjelpe med hvor den event står.

Det er dårlig spør du meg med tanke på å kjøpe tv så dyr uten å se den "live"

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Ingen som har 65" utstilt? Det er jo heller merkelig. Må jo være en av de større elkjop, expert eller lignende som har dette.

At panasonic ikke kan hjelpe med hvor den står plassert skjønner jeg nesten, med tanke på alle millionene med butikker som eksisterer blir for mye informasjon gjennom for mange ledd. Eventuelt burde de satt krav til at hovedbutikkene til de respektive leverandørene har den utstilt, men dette er nok ikke opp til panasonic desverre.

Men det jeg tenkte på er jo at du kan gå i butikken og be de bestille den inn fordi du er interrisert i den. Dermed kan man få be om å se på den, altså ta den ut av pakken og sette den i stikkontakten og du har med egent materiale som du kjører på den først før du eventuelt bestemmer deg for å betale.

PS! Hva er slides som alle prater om her? Powerpoint slides liksom? :P hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vt30

2 elkjøper i trondheim som har den utstilt i 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    2 elkjøper i trondheim som har den utstilt i 65"
    Ja jeg har hørt at trondheim er flinke. Har også hørt at hi fi klubben der har en utstillt

Prøvde å få både Elkjop og hifi klubben i sandvika til å ta den in for beskuing men fikk til svar at det gjorde de ikke. Kun hvis jeg bestilte og event returnerte tilbake hvis jeg ikke var fornøyd. Det gidder jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raske svar.

Da blir det en 65" Panasonic på meg!

Likte ikke designet så godt, men bildet er viktigst !

Flere butikker snakka også om en ny Sony Led Tv med bakgrunns belysning, som var bedre enn Panasonicen, men prisen var en del høyere!
    40 000,- for 60" eller var det 65".

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og de aller aller fleste nyter våre VT30 som gir fantastiske bilder.
    Det finnes vel ingen statistikk på utbredelsen av problemskjermer? Det er vel ikke noe bedre at du hevder at "de aller aller fleste" ikke har problemer enn at slc tror problemene er mer utbredt enn det som kommer fram?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Ingen som har 65" utstilt? Det er jo heller merkelig. Må jo være en av de større elkjop, expert eller lignende som har dette.

At panasonic ikke kan hjelpe med hvor den står plassert skjønner jeg nesten, med tanke på alle millionene med butikker som eksisterer blir for mye informasjon gjennom for mange ledd. Eventuelt burde de satt krav til at hovedbutikkene til de respektive leverandørene har den utstilt, men dette er nok ikke opp til panasonic desverre.

Men det jeg tenkte på er jo at du kan gå i butikken og be de bestille den inn fordi du er interrisert i den. Dermed kan man få be om å se på den, altså ta den ut av pakken og sette den i stikkontakten og du har med egent materiale som du kjører på den først før du eventuelt bestemmer deg for å betale.

Fant ut at Expert XL på Alnabru har denne utstillt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lefdal Alnabru har!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    fyrn har suttra på uk avforum oxo .... lattelig
    Med all respekt, så synes jeg dette en særdeles merkelig holdning. Jeg lever etter et motto:
    Det er ingenting galt med mine penger. Hvorfor skal jeg ta ta til takke med et produkt med feil?

Er det den minste feil med produktet jeg har kjøpt og som er ment til å være i topp stand, reagerer jeg og gir meg ikke før alt er i orden.
    Å "sutre" på flere enn ett forum for å finne ut om andre sliter med det samme(og da muligens har en løsning), ser jeg på som en selvfølgelighet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det finnes vel ingen statistikk på utbredelsen av problemskjermer? Det er vel ikke noe bedre at du hevder at "de aller aller fleste" ikke har problemer enn at slc tror problemene er mer utbredt enn det som kommer fram?

Tror du ærlig talt at de fleste har problemer med sine VT30?:shock:
    Det blir noe helt annet enn om det er mer utbredet enn hva som er kommet fram.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du ærlig talt at de fleste har problemer med sine VT30?:shock:
    Det blir noe helt annet enn om det er mer utbredet enn hva som er kommet fram.
    Jeg har da aldri sagt at de fleste har problemer, men gitt opplysninger rapportert fra andre så er det ganske usannsynlig at dette ikke rammer en større del, om ikke alle tv-ene, i mer eller mindre grad.

Som et eksempel kan jeg nevne en som var i en butikk et sted og forhørte seg om dette, og selgeren sa at dette hadde han ikke hørt om og hadde aldri sett. I samme butikken var det to 50" utstilt og begge disse hadde det. Fyren påpekte dette for selgeren, og han ble ganske paff. Han innrømte dette og sa at han skulle ta det opp med Panasonic. Dette er en ganske sikker indikasjon på at mange kan ha dette på sine tv-er uten å se det sånn jeg ser det. Dette rammer uansett i så stor skala at det MÅ være noe fundamentalt feil et sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skuld-jeg sikta ikke til deg slc.
    Makan-knekk dere en pils nå gutter og slutt å gnag.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan forklare hva "slides" er her som alle prater om?

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å google "plasma panel slides"?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det ut. Er tydeligvis en bildedvd med mange slides som hjelper deg å "break in" din plasma skjerm.

Her kan man laste ned en DVD med slike slides for å "brenne inn" eller "gjøre klar" skjermen sin så man skal få mindre innbrenninger

Download Break In DVD (SVCD) - AVS Forum

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •