Rosa "støy" i plasmapanel - Samsung PS63C7705

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 265
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rosa "støy" i plasmapanel - Samsung PS63C7705

Jeg kan starte med å si at Samsung er kontaktet, og de har bestilt time for en tekniker som skal komme å undersøke tven. Tven det gjelder er Samsung PS63C7705.

Det er likevel interessant å høre om det er andre som har hatt dette problemet, eller vet hva som er årsaken. Tven er under ett år gammel, og i løpet av den siste måneden har vi opplevd å se noe som ser ut som rosa "støy" i plasmapanelet. Det ser egentlig ut som vertical banding med røsa støy på kjøpet

Støyen oppstår som regel i lyse bilder, og særlig mot helt hvit bakgrunn. Den avtar noe om jeg stiller ned lysstyrke, men er fortsatt tydelig tilstede.

Bildet under sier vel det meste.

Newcomer ThorES sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nøyaktig samme problem med min, ser akkurat likt ut med ekstra mye støy i høyre hjørne oppe :/ I tillegg har jeg en rosa viasat 4 logo som kommer sammen med støyen :P Har ikke giddet å gjort noe med det enda, bor ikke særli sentralt så ser svart på å sende den av gårde..¨

Blir interessant å høre hva de gjør med din sin, må vel bytte panel?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem jeg på min Samsung PC63C7700 Har lest i
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...-modeller.html tråden om Samsung 2010 plasma modeler om folk
    som har hatt samme problemer som har fått byttet panel på tven,så jeg skal
    iallefall prøve og reklamere.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg ta meg en titt i Samsung plasma-tråden igjen, runefalk.

Skal holde tråden oppdatert om hva som skjer videre i forhold til reparasjon. Én ting er i allefall sikker, og det er at det ikke er aktuelt å leve med denne støyen i bildet.

Edit: Har nå oppdatert meg på Samsung-tråden, og ser at det er mange andre som også har dette problemet. Løsningen virker å være et panel-bytte.

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også dette problemet...
    må vel prøve å få reklamert på det da...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette irriterende problemet har dukket opp på min tv også, men bare i bilder med hvit bakgrunn. Hvordan gikk dt med din sak Kenti?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk veldig bra! Ringte Samsung og forklarte problemet, og noen dager senere sto det to karer fra Dalens på døra for å hente tven. Jeg fikk den levert og hengt opp denne helga, og nå er den som ny, bare uten den irriterende støyen.

Det kan virke som de har hatt en del slike problemer, for de fikset det uten å stille noen spørsmål.

Bare ta en telefon til Samsung, så får dere byttet panel!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar. Da blir det en tlf til Samsung
    Jeg så ikke dette på min tv før dagen etter at jeg leste om det i denne tråden. Kansje det er smittsomt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem. Må ta kontakt med service. Vet noen om Samsug bytter ut panelet eller er det kun noen liten elektrisk feil?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er et virus som går nå, devilej

De bytter hele panelet, Zed.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn for ordens skyld så hadde jeg akkurat samme problemet på min tv, og så snart infocare fikk tv'en på service så ble det bestilt og byttet nytt panel på et par dager, null problem å "få det igjennom", det var visst et kjent problem. Når det først gikk noe galt på disse tv'ene så var det akkurat dette.

Har virket helt suverent siden jeg fikk det tilbake for et par måneder siden nå

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått samme problemet på min også, får håpe reklamasjonen går bra.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette har dukket opp hos meg også. Må se å få reklamert på den
    Ring Samsung direkte på support telefon. Tok en dag så ringte expert i Tromsø meg siden de tydeligvis er lokalt verksted i regionen for Samsung. De kommer å henter tven snart for å reparere den
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nøyaktig samme problem selv. Rosa støy i de deler av bildet som er hvitt, når mer enn 50% av skjermen er hvit, typisk når Xbox starter opp, eller med vintersport på TV. Kan virke som om problemet har blitt verre den siste tiden. Da er det vel bare å ringe Samsung før garantien går ut! :-?

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går leverte jeg min S63 på servis. Det ser ut at det blir kjedelig Jul i år for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har levert inn mitt og ble kontaktet av Samsung verkstedet i Tromsø med beskjed om at panelet er defekt og at de ikke hadde erstatningspanel på lager. Verkstedet skulle kontakte elkjøp for garantibytte av tv, så er spent på hva de vil gi meg i erstatning. Er ganske stusselig å sitte å se på den gamle 46" led tven når man er vant til 63".

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har tven vært inne hos Infocare i 14 dager på grunn av rosa støy.Håper de for fingeren ut snart.Har bare en 32 tommer nå,så jeg savner 63 tommeren
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har bedre lykke med ditt tv enn jeg har hatt. Nå er det ca 1 uke siden jeg hørte noe fra verkstedet. Takk Gud for at jeg hadde et ok nok reservetv, men savner fortsatt 63".

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er det blitt nøyaktig en ukke siden jeg leverte min 63" på service pga rosa støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verkstedet kontaktet Elkjøp siden de ikke kunne reparere tven. Elkjøp har kontaktet Samsung så der står saken nå. Skal vel ha tilsvarende eller bedre produkt, blir vel 64" da, spørs dog hvor lenge man må vente. Begynner å savne stort bilde når jeg skal se på film.

Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •