Rosa "støy" i plasmapanel - Samsung PS63C7705 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 265
    Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan gikk det med tv'en din devilej?

Nå er min inne for andre gang pga dette, sist bestilte de inn nytt panel og byttet dette, tv'en ble innlevert på expert på en onsdag, torsdag var den hos infocare og mandagen var den reparert med nytt panel. Enkel sak dette, det var et kjent problem og ble fikset kjapt.

Nå har den blitt gradvis dårlig igjen, akkurat det samme som sist med omtrent samme tidsforløp, ca et halvt år fra panelet var nytt til det ble uholdbart dårlig.

Leverte den inn til expert igjen for å sendes til infocare igjen, med beskjed om at akkurat samme problem var kommet tilbake som de fikset sist. Fikk nå tilbakemelding om at neida, dette dekker ikke pga innbrenning (som det også er litt av siden tv'en blir brukt endel til pc, så startmenyen kan såvidt skimtes nede). Så siden det var innbrenning på tv'en så ble ikke noe dekket, og innbrenningen hadde gjort at det ble rosa støy på den?!

Dette høres helt bak mål ut, det er ikke innbrenning som er problemet, men de står visst på sitt og mener at dette plutselig ikke dekkes av garantien. Infocare dette altså, fikk akkurat beskjed fra selgeren på expert over telefon. Har ikke tatt kontakt med Samsung support. Selgeren på expert har til og med sett dette med sine egne øyne da han var på besøk hos meg i en annen anledning, og prøvde å forklare dette til infocare, men de sto på sitt. Når selgeren var her og så på tv'en så fikk jeg beskjed om å bare levere den inn, ikke snakk om noe annet enn at dette var repetisjon av samme feilen som før, og som jo er ekstremt godt dokumentert at er et stort gjengangsproblem på disse skjermene.

Ba han finne ut hvem som tok supportsaken der sist gang, da var det ikke noe problem å få orden på sakene. De hadde visst sendt noen testbilder på mail opp til expert nå, men om disse ikke har store hvite eller lyse flater så vises jo ikke problemene med rosa støy.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ingenting som har skjedd hos Infocare, de påstår at det var noe annet den ble fikset for sist gang, da de byttet panel pga rød snø. Nå påstår de at det er innbrenning som har gjort at det ble rød snø, og at det således er min feil???

Rart at det en gang kan komme helt av seg selv, og neste gang når samme problem oppstår så er det selvforskyldt og utenfor garanti? De ville ha 11000kr pluss moms for å bytte panel.

Nå er det jo en kjent designfeil med disse skjermene dette at det blir sånn, og folk har fått byttet panel gjentatte ganger, og serviceteknikere bør jo også være kjent med at dette kan muligens fikses med justering på interne spenninger/nytt strømkort, men de står helt på bakbeina der visst..

Om det i hele tatt skulle være en sammenheng, så kan de uansett ikke legge fram noen bevis for at innbrenning kom først og dermed har vært ene og alene grunn til dette, men da kommer de med at jeg kan heller ikke motbevise det, og at det blir ord mot ord... Hva skal man gjøre nå da??

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta tven tilbake og lever den hos Elesco. Jeg fikk kjempeservice fra dem.
    Nytt panel er montert, og tven ble kjørt hjem på døra hos oss
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en sendte de tilbake til expert, så nå står den der.. Hjelper ikke stort det da jeg må låne meg en varebil for å få den hjem (stående pga plasma)..

Får vel hentet den over helgen da, like ødelagt som da den ble sendt til rep.

Ubrukelig å kaste bort tid og penger på å få fraktet den på rundtur..

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ta tven tilbake og lever den hos Elesco. Jeg fikk kjempeservice fra dem.
    Nytt panel er montert, og tven ble kjørt hjem på døra hos oss
    Elesco har ingen verksteder i umiddelbar nærhet. Blir enten bergen eller bryne, og begge veier tar 2t+ hver vei, samt en liten tusenlapp i reisekostnader (bomstasjoner, ferjer og diesel) tur/retur. Om ikke de henter da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Elesco har ingen verksteder i umiddelbar nærhet. Blir enten bergen eller bryne, og begge veier tar 2t+ hver vei, samt en liten tusenlapp i reisekostnader (bomstasjoner, ferjer og diesel) tur/retur. Om ikke de henter da?
    Jeg ville forsøkt å ringe Samsung direkte og hørt om det var noe de kunne gjøre. Det er jo helt opplagt feil at det skal være sånn...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treffer du riktig kundebehandler hos Samsung kan det godt hende de kan hjelpe deg. Selv var jeg dessverre ikke så heldig........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel alle skjermer fra 60" og opp dekket spesielt av Samsung sin premium-support som betyr at de skal komme hjem til deg og se på/fikse/ta med seg skjermen om den må fikses utenom hjemstedet ditt. Ahoo som skriver lenger opp i tråden (kompis av meg) fikk de hjem til seg og de stilte på strømforsyningen. Det hjalp der og da, men kom tilbake. Da tok de inn tv'en og han fikk en ny 64" (D-utgaven) vederlagsfritt utlevert.

Grunnen til at jeg leverte den inn igjen på expert/infocare var at det gikk så lett og smertefritt sist gang, da de byttet panel. Regnet med at det var grei skuring da de samme symptomene var kommet tilbake, men dengang ei.. Det er jo fremdeles akkurat det samme som er defekt...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var det på'n igjen. For et par uker siden opplevde vi at bilde forsvant, og tven kun ga fra seg lyd mens vi brukte den. Det neste var at det ikke var mulig å slå på tven igjen.

I og med at symptomene ikke var de samme som sist, googlet jeg litt og antok at det var problemer med strømforsyningen. Ringte igjen Samsung, som bestilte service hos Dalens. I går ringte de og sa at tven var klar, de hadde byttet panel igjen :roll:

Synes at dette er litt rart, men de sa at det hendte de fikk panel som ikke var helt gode... Nå blir tven levert tilbake til oss i morgen, så da får vi håpe at det holder mer enn noen måneder denne gangen.

En ting er i allefall sikkert, og det er at det ikke er noen overhengende stor fare for at det blir Samsung-tv her igjen med det første.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update på min skjerm da jeg ser jeg har glemt å legge ut tilbakemelding på det.. Den ble som nevnt sendt i retur til Expert fra infocare uten å ha gjort noe, annet enn å skylde på at den rosa støyen hadde komt på grunn av at jeg hadde brukt tv'en med pc som kilde og hadde fått innbrenning pga dette.... javisst..

Uansett, tv'en ble hentet på expert i slutten av juni, og jeg fikk den ikke utlevert uten å betale 600kr for "feilsøking"! Sa at dette var helt bak mål, men uten å betale ville de ikke slippe ut tv'en min! Men det var så gale at fyren på serviceavdelingen sa at om jeg leverte inn tv'en selv til elesco eller lignende, og de kom fram til at det var en reklamasjonsak at det var rosa støy overalt, ja da skulle jeg få tilbake pengene om jeg kunne bevise dette selv!?

Betalte pengene de krevde, fikk hjem tv'en og koblet opp. Fremdeles da med et lite hint av innbrenning helt nede i høyre hjørne (man kunne skimte klokka i windowslinjen), men utrolig nok helt uten rosa støy. Så et eller annet har de nok gjort uten å ta steget til å skifte panel. Være seg justert spenninger eller byttet kretskort som har vist seg å hjelpe på andre sine. Tv'en har vært helt fri for støy i snart 3mnd nå, så et eller annet som funker har blitt utført.

Og alikevel står det i rapporten at ingenting er gjort, det er kunden sin feil at det er blitt sånn, og de har krevd 600kr for feilsøkingen der konklusjonen var at rosa støy har kommet PGA innbrenning og da er alt min feil..

Så da er den foreløbige konklusjonen at:

1. Tv'en virker nå helt fint
    2. Infocare/expert påstår det er min feil at den hadde rosa støy
    3. De krevde betaling for å konstatere dette
    4. De gjorde ingenting for å fikse det, men tv'en har da tydeligvis helt magisk fikset seg selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update på min skjerm da jeg ser jeg har glemt å legge ut tilbakemelding på det.. Den ble som nevnt sendt i retur til Expert fra infocare uten å ha gjort noe, annet enn å skylde på at den rosa støyen hadde komt på grunn av at jeg hadde brukt tv'en med pc som kilde og hadde fått innbrenning pga dette.... javisst..

Uansett, tv'en ble hentet på expert i slutten av juni, og jeg fikk den ikke utlevert uten å betale 600kr for "feilsøking"! Sa at dette var helt bak mål, men uten å betale ville de ikke slippe ut tv'en min! Men det var så gale at fyren på serviceavdelingen sa at om jeg leverte inn tv'en selv til elesco eller lignende, og de kom fram til at det var en reklamasjonsak at det var rosa støy overalt, ja da skulle jeg få tilbake pengene om jeg kunne bevise dette selv!?

Betalte pengene de krevde, fikk hjem tv'en og koblet opp. Fremdeles da med et lite hint av innbrenning helt nede i høyre hjørne (man kunne skimte klokka i windowslinjen), men utrolig nok helt uten rosa støy. Så et eller annet har de nok gjort uten å ta steget til å skifte panel. Være seg justert spenninger eller byttet kretskort som har vist seg å hjelpe på andre sine. Tv'en har vært helt fri for støy i snart 3mnd nå, så et eller annet som funker har blitt utført.

Og alikevel står det i rapporten at ingenting er gjort, det er kunden sin feil at det er blitt sånn, og de har krevd 600kr for feilsøkingen der konklusjonen var at rosa støy har kommet PGA innbrenning og da er alt min feil..

Så da er den foreløbige konklusjonen at:

1. Tv'en virker nå helt fint
    2. Infocare/expert påstår det er min feil at den hadde rosa støy
    3. De krevde betaling for å konstatere dette
    4. De gjorde ingenting for å fikse det, men tv'en har da tydeligvis helt magisk fikset seg selv?
    Du ble i alle fall kvitt rosa skjermstøy da, og det er vel verdt 600kr det - selv om jeg selvfølgelig forstår frustrasjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er to måter å løse rosa støy problemet på. Endel tar det med forhandleren og andre med samsung direkte. Noen som kan si noe om hva som lønner seg? Kjøpte min samsung jan/feb 2011 hos expert (merker mer og mer støy så noe må gjøres) men virker som det kan lønne seg å bruke samsung i stedet for dem? Å drasse en 63" tv rundt er helt uaktuellt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg kjøpte identisk tv som meg noen få dager før. Jeg brukte expert, han brukte samsung direkte da tv'ene våre begynte å tulle seg.

Første gangen skiftet de panel på min, men på hans kom de hjem og justerte på noen knotter inni tv'en. Begge ble tilsynelatende i orden i en periode. Hans ble dårlig igjen litt før min, han tok kontakt med Samsung direkte, og det endte med at de tok den tilbake og ga han en helt ny 64" via expertbutikken han kjøpte sin fra. Jeg brukte expert igjen siden de ordnet opp greit første gangen, og endte opp med å ble beskyldt for å være årsak til rosa støyen selv, og at de nektet å gå videre med saken til samsung..

Så Samsung direkte virker å være veien å gå. Om min begynner å tulle seg igjen så er det iallfall de jeg skal ta kontakt med.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv kjøpt tven min hos Expert, men har gått direkte på Samsung hver gang det har vært problemer med tven. Det har heldigvis ikke bydd på noen problemer, og Dalens har byttet panel to ganger.

Så erfaringsmessig basert på tilbakemeldingene i denne tråden ville jeg prøvd Samsung direkte vs forhandler. Det virker som det er store sprik i hvordan disse sakene behandles, og det er egentlig utrolig at noen skylder på brukerfeil når det gjelder den rosa støyen. Dette kan de jo umulig bevise, og det holder på ingen måte å komme med tomme påstander om at dette skyldes pc-bruk eller liknende.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra! Nye problemer!

Nå vil ingen av hdmi-inngangene virke, får bare opp "ingen signal" på hdmi 1,2,3 og 4 (har prøvd alle). Siden alt er koblet gjennom receiveren og det kun går 1 hdmi-kabel fra den og opp i tv'en, så tenkte jeg først at den var problemet, men etter å ha koblet løs alle 3 hmdi kabler som går inn i den (ps3,xbox360,pc) og prøvd de direkte i tv'en så kommer samme feil opp. Prøvde også å ta de ut av tv'en og kjøre de inn i Samsung 27" monitoren min, da virket alt.. Så det er alle hdmi-inngangene (eller det som styrer de) som har konket ut.. Seriøst drittlei denne tv'en nå. Noen andre som har hatt samme problem?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en sikring som har gått i HDMI-kretsen. Det er vel ikke en helt uvanlig feil på tv-er generelt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en liten korrespondanse nå via forumet med en elesco-ansatt, og har prøvd å resette tv og oppdatere firmware, men inget hell med dette. Sikring på hdmi-kretsen ja, lukter ny innlevering av tv dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en liten korrespondanse nå via forumet med en elesco-ansatt, og har prøvd å resette tv og oppdatere firmware, men inget hell med dette. Sikring på hdmi-kretsen ja, lukter ny innlevering av tv dette?
    Tror de bytter et eller annet kort, ja. Men dette høres ut som noe de burde kunne klart å utføre på stedet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jo være sånn "premiumsupport" på samsung over 60", der de kommer hjem og fikser. Det gjorde de iallfall med en kompis sin da den fikk rosa støy. Kom hjem og justerte inni. Men han bor i Bergen da, og der har de support "standby". Jeg bor vesentlig mye mer på landet i sånn henseende...

Får ringe Samsung direkte på mandag og høre hva de sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, måtte gå galt med min tv også. TV'en er nå sendt inn til Dalens og jeg antar at det blir panelbytte - så får vi se. Veldig fornøyd med alt annet når det gjelder tv'en, men det er utrolig irriterende med rosa skjermstøy.

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •