Rosa "støy" i plasmapanel - Samsung PS63C7705 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 265
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du hadde vel ikke sluppet mellomlegget/fratrekk fordet, vil jeg tro. Det er i hvert fall ingen grunn til at de to situasjonene skulle vært behandlet på forskjellig måte.
    Forskjellen er

Sendes tv til service går det på garanti

Ødelegges tv (skade ved slag,støt osv) å den er forsikkret er det forsikkring som gjelder

Butikken har aldri nevnt at de skal ha fratrekk for bruk å har satt tilbakebetaling til samme som kjøpesum (17999,-)

Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Når du kjøper kvalitet så slipper du dette problemet...:-D Pioneer PDP LX-5090H er veien å gå...;-) hehe... Ganske surt når slikt skjer ja... Når vi slenger en slik sum av penger i en tv burde den holde mange år fremover og problemer burde vi hørt fra billige og dårlige tv produsenter...8)

Syns det er veldig mange LED tver som har så dårlig kvalitet, som i dette tilfelle "rosa støy" i bilde osv... Bilde har ikke den samme dybden i bilde og som ekte farger som plasma klarer å skape, og for å ikke nevne sortnivået... Det tar nok noen år til før LED har fått teknologien til å overgå Plasma. Når LED klarer det så kan det bli vurdert å kjøpe inn et LED...:-? Får vente noen år til så får vi se...
    Har en pioneer 427xa som jeg har lånt bort, er like bra som ny (6 år gammel)

Når det gjelder led så var 55 tommeren jeg nevnte tidligere som en av valgene for ny tv som expert tilbød
    (55 led er da lang fra tilsvarende en 64 plasma)

Konklusjon blir vel at jeg må legge i 2000,- for å få meg en 64 (fordi jeg kjøpte tv i feil expert butikk)
    Forsikkring er oppskrytt å verdiløst
    Service er noe man opplever når en butikk ser potensial i å tjene penger men etter handel er gjort så er service fraverende

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjøper kvalitet så slipper du dette problemet...:-D Pioneer PDP LX-5090H er veien å gå...;-) hehe... Ganske surt når slikt skjer ja... Når vi slenger en slik sum av penger i en tv burde den holde mange år fremover og problemer burde vi hørt fra billige og dårlige tv produsenter...8)

Syns det er veldig mange LED tver som har så dårlig kvalitet, som i dette tilfelle "rosa støy" i bilde osv... Bilde har ikke den samme dybden i bilde og som ekte farger som plasma klarer å skape, og for å ikke nevne sortnivået... Det tar nok noen år til før LED har fått teknologien til å overgå Plasma. Når LED klarer det så kan det bli vurdert å kjøpe inn et LED...:-? Får vente noen år til så får vi se...
    TV-en det er snakk om er en plasma-modell.

@Hygen: OK, men da høres ikke 2000 i mellomlegg urimelig ut dersom prisen på tv-en hos expert er 22000 eller hva du sa det var. Da kommer du jo ned i samme prisen som hos de andre som selger den til 20.000. Ikke rart de ikke vil gå under den prisen og det kan du forsåvidt heller ikke kreve. Du har krav på et tilsvarende produkt eller pengene tilbake, så her holder de seg jo innenfor loven.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Hygen: OK, men da høres ikke 2000 i mellomlegg urimelig ut dersom prisen på tv-en hos expert er 22000 eller hva du sa det var. Da kommer du jo ned i samme prisen som hos de andre som selger den til 20.000. Ikke rart de ikke vil gå under den prisen og det kan du forsåvidt heller ikke kreve. Du har krav på et tilsvarende produkt eller pengene tilbake, så her holder de seg jo innenfor loven.
    På en måte ja men når oppgitt butikkpris 63 på expert (som de ikke kan levere) er 24 og 22 for 64
    Formålet med å lufte dette var at mange som har gitt ca 18 for 63 faktisk har fått ny 64 i bytte uten mellomlegg (i mange expert butikker)
    Jeg mener butikksjefen på expert økern er lite service innstilt å litt glad i penger siden han vil gjøre dette på sin måte å ikke den som generelt har vært gjort innen expert.
    Jeg får ikke endret hans krav på 2000,- i mellomlegg (for det har jeg forsøkt i over en uke men han ringer meg i morgen for siste drøfting)
    Når jeg vet expert solgte 64 for 20 for 10 dager siden så har de garantert tjent penger.....når jeg må gi det samme( totalt 20) så regner jeg med at også de tjener penger.
    Altså tjener 2 ganger(både på 63 og en 64) noe som en kunde burde slippe når det gjelder å få erstattet en tv med fabrikkasjonsfeil å de ikke kan kan gi eksakt modell tilbake men tilsvarende.

De taper sikkert på å måtte gi meg tilbake 18 så hva svir mest
    En ting er sikkert å det er at krever de 2000,- i mellomlegg så kjøper jeg heller en tv til 19990,- et annet sted ha

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjøper kvalitet så slipper du dette problemet...:-D Pioneer PDP LX-5090H er veien å gå...
    Det har vært litt problemer med 5090 og du, selv om kanskje du ikke har hatt feil med din. Jeg måtte ha den jeg hadde inn til Oslo for oppdatering grunnet blinking og uroligheter i bildet. Dette var en feil som var ganske så vanlig visstnok, det var heftig diskutert på utenlandske forum en stund.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    På en måte ja men når oppgitt butikkpris 63 på expert (som de ikke kan levere) er 24 og 22 for 64
    Formålet med å lufte dette var at mange som har gitt ca 18 for 63 faktisk har fått ny 64 i bytte uten mellomlegg (i mange expert butikker)
    Jeg mener butikksjefen på expert økern er lite service innstilt å litt glad i penger siden han vil gjøre dette på sin måte å ikke den som generelt har vært gjort innen expert.
    Jeg får ikke endret hans krav på 2000,- i mellomlegg (for det har jeg forsøkt i over en uke men han ringer meg i morgen for siste drøfting)
    Når jeg vet expert solgte 64 for 20 for 10 dager siden så har de garantert tjent penger.....når jeg må gi det samme( totalt 20) så regner jeg med at også de tjener penger.
    Altså tjener 2 ganger(både på 63 og en 64) noe som en kunde burde slippe når det gjelder å få erstattet en tv med fabrikkasjonsfeil å de ikke kan kan gi eksakt modell tilbake men tilsvarende.

De taper sikkert på å måtte gi meg tilbake 18 så hva svir mest
    En ting er sikkert å det er at krever de 2000,- i mellomlegg så kjøper jeg heller en tv til 19990,- et annet sted ha
    De taper nok ikke noe på å gi deg pengene tilbake. De kan trolig avskrive den og få det refundert fra Samsung. De tilbyr deg jo hele kjøpesummen tilbake, og noe mer enn det kan du vel egentlig ikke forlange, selv om noen kan ha valgt å ta tapet og bare bytte i tilsvarende modell.

Grunnen til at de av og til kan selge billigere tror jeg faktisk er fordi produsenten/importøren sponser litt for å tømme lageret (noen som jobber på et sånt sted kan kanskje avkrefte/bekrefte dette?), så butikken får pengene sine likevel. Andre ganger kan de også selge med tap i stedet for å risikere å bli sittende med et lager som synker i verdi. Det er kanskje surt for deg som kunde, men butikken opptrer korrekt her etter min mening og de fremstår heller ikke som urimelige.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slc

Om det skulle gjelde tap ved bytte så er ikke dette tap for en butikk bare men den deles med hovedlager (slik har en expert selger forklart meg)
    De har også mulighet til å kontakte samsung for avtale (men det har de ikke gjort av en eller annen grunn)
    Det er noe som heter kundebehandling og service
    64 sluttselges om dagen så da nye E serie tar over for D
    Dumt er det at slike garanti saker ikke gjøres opp med feks samsung men de gjøres opp med enkelte butikksjefer å deres service eller mangel på service,deres innkjøpsavtaler osv

Det er helheten å holdningene jeg ikke liker som forbruker.
    De har på best mulig måte prøvd å presse meg til å måte godta en 55 led til butikkpris 18 (for da tjener de garantert på den også)
    De har brukt det mot meg flere ganger å nærmest utrykker at jeg er utakknemmelig som sier nei til denne 55 led.

At det har tatt 3,5 mnd for å konkludere med at jeg ikke får repparert 63 , det at jeg har betalt kabeltv 3,5 mnd uten å kunne bruke det pga jeg er cam bruker å ikke lånetv fra veksted har støtte for det(3,5 mnd med htpc og nrk) at jeg sitter med 6 stk 3d briller som bare passer til 2010 modell (c) å ingen andre nyere tv, at jeg kjøpte veggstativ av expert for 1500,- som jeg bare får brukt på 63 eller en ny 64 å ikke andre modeller, mulig wifi dongle jeg kjøpte av dem bare passer samsung...uendelig med telefonsamtaler til samsung ,verksted og butikk......osv
    + jeg må hente ny tv selv eller betale frakt om jeg skal ha ny fra butikk

Buttikken har selvsagt ikke ansvar men uansett om jeg motar 18000 så er jeg jeg den store taperen ang 63 å har ingen grunn til å være fornøyd over noe som helst

Er det så at de ikke leverer ut en 64 uten å måtte tjene penger på (å ikke tape) er det smålig å har ingen ting med service å gjøre
    (på man,tirs,ons var mellomlegg 2000,-, hadde jeg sagt ja til de på torsdag ville mellomlegg på 64 vært 1500,-...på fredag var det 2000,-...slikt er ikke seriøst)

enda værre blir det sikkert for de som kommer etter meg da 64 snart ikke er lagerført lengere men tilsvarende blir en svinedyr e modell

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg kan starte med å si at Samsung er kontaktet, og de har bestilt time for en tekniker som skal komme å undersøke tven. Tven det gjelder er Samsung PS63C7705.

Det er likevel interessant å høre om det er andre som har hatt dette problemet, eller vet hva som er årsaken. Tven er under ett år gammel, og i løpet av den siste måneden har vi opplevd å se noe som ser ut som rosa "støy" i plasmapanelet. Det ser egentlig ut som vertical banding med røsa støy på kjøpet

Støyen oppstår som regel i lyse bilder, og særlig mot helt hvit bakgrunn. Den avtar noe om jeg stiller ned lysstyrke, men er fortsatt tydelig tilstede.

Bildet under sier vel det meste.

Helt utrolig bra tråd dette her,har akkurat samma problem med min 63 tommers HD Vanvittig irriterende saker,skal kontakte samsung helt klart. Takker for meget bra tråd anng dette!!

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blandet denne tråden med en annen tråd om LED...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Da kan jeg melde meg inn i denne "klubben" dere har gående her. Min tv (samsung 63 3d), har nøyaktig samme problemet. Kontaktet først Lefdal, deretter Samsung support. En tekniker fra InfoCare vil kontakte meg ang service på tv'en.

Jeg skal holde dere oppdatert på hva som skjer med min tv.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Helt utrolig bra tråd dette her,har akkurat samma problem med min 63 tommers HD Vanvittig irriterende saker,skal kontakte samsung helt klart. Takker for meget bra tråd anng dette!!
    Jeg ringte i dag support nr i Norge og møtte en hyggelig stemme på andre siden,og skal ringe tilbake i morgen da jeg hadde glemt og notere SN. Dette var tydeligvis ikke nytt for dem!!:???:

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det ikke er nytt for dem nei?!

Dette har jo blitt tatt opp dusinvis i den andre tråden om 2010 plasmaene fra samsung, der du gjentatte ganger ikke kunne forstå dette pga alt samsung var prikkfritt.. Og ikke kunne skjønne hva folk klaget på siden dine egne samsung produkter var fantastiske...

Min begynte å skape seg bare noen måneder etter jeg fikk den i hus, og fikk heldigvis nytt panel uten å krangle noe videre, synd det ikke er alle som har hatt det så enkelt her..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag ringte Infocare, og vil hente tv'en min imorgen. Kun 2 dager etter at jeg meldte det inn til Samsung support.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    At det ikke er nytt for dem nei?!

Dette har jo blitt tatt opp dusinvis i den andre tråden om 2010 plasmaene fra samsung, der du gjentatte ganger ikke kunne forstå dette pga alt samsung var prikkfritt.. Og ikke kunne skjønne hva folk klaget på siden dine egne samsung produkter var fantastiske...

Min begynte å skape seg bare noen måneder etter jeg fikk den i hus, og fikk heldigvis nytt panel uten å krangle noe videre, synd det ikke er alle som har hatt det så enkelt her..
    :roll: Ja du har "desverre" rett i dette. Har sett endel nagative ting her opp gjennom og som sant, har jeg ikke hatt noen problemer her før nå i den senere tid .:neutral: Men skjønner nå hvilken frustrasjon dette er for alle av oss billedfreaks!! Men alt" årnar sæ for snille kællar" får vi håpe på

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av dragoon
    Idag ringte Infocare, og vil hente tv'en min imorgen. Kun 2 dager etter at jeg meldte det inn til Samsung support.
    Dette kaller jeg bra service!! Håper de får fikset dette for deg kjapt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjipern i Tromsø har enda ikke ringt meg opp snart 2 uker etter at de lovet meg nytt tv(god service....burn Elkjip). Hvor mange ganger må man møte opp å purre personlig før noe skjer, er det eneste som hjelper å møte opp å slå seg totalt vrang til man får lovpålagt hjelp?

Men fikk en hyggelig overraskelse da jeg ble kontaktet av verkstedet Samsung brukte for å hjelpe meg innledningsvis med info om at reservedeler er produsert opp av Samsung i hopetall til 63" så det kan repareres igjen. Forhåpentligvis er det i orden når vi kommer hjem fra syden. Verkstedet ringte meg siden de selv enda ikke hadde fått svar fra Elkjip på bytte av tv, de skal ha pluss for god kundeservice.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Arnejo
    Elkjipern i Tromsø har enda ikke ringt meg opp snart 2 uker etter at de lovet meg nytt tv(god service....burn Elkjip). Hvor mange ganger må man møte opp å purre personlig før noe skjer, er det eneste som hjelper å møte opp å slå seg totalt vrang til man får lovpålagt hjelp?

Men fikk en hyggelig overraskelse da jeg ble kontaktet av verkstedet Samsung brukte for å hjelpe meg innledningsvis med info om at reservedeler er produsert opp av Samsung i hopetall til 63" så det kan repareres igjen. Forhåpentligvis er det i orden når vi kommer hjem fra syden. Verkstedet ringte meg siden de selv enda ikke hadde fått svar fra Elkjip på bytte av tv, de skal ha pluss for god kundeservice.
    Desverre mange forskjellige erfaringer her ute,ble oppringt i dag og det er ikke mer enn et par tre dager siden jeg ringte inn og klagde på dette.De ville allerede plukke opp tv til man,men jeg valgte tors så dette syns jeg er bra.Panelet blir skiftet ut skjønte jeg,og låne tv blir ordnet!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet me han reperatøren som var her, han fortalte at samsung hadde hvert tom for paneler en stund, og samsung sin policity er og gi pengene tilbake hvis de ikke greier og skaffe deler innen 15 dager elns, nå har er vel akkurat fått inn nye paneler , men verkstedene kan ikke sjekke antall de har inne tho.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at eg ikke er alene om dette problemet og at det lar seg ordne på et vis. Skal kontakte lefdal imorgen og høre med de. Det er til tider utrooolig mye rosa drit på skjermen. :x

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da var de og plukket opp min tv. Dem sa det bare var å justere en spenning i tv'en, så skulle den bli fin igjen. Det gjenstår å se.

Newcomer straymond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde klin likt problem med min 50" samsung 3D plasma.
    min bråkte no ifernalsk i tillegg. etter at den var inne for rep for 2. gang så skiftet de hele panelet. så den inn på nytt, problem solved.

skjermen min var kjøpt på komplett og måtte derfor fikses hos serviceeksperten i asker.

må bare nevne at sist jeg fikk tven tilkjørt av den samme budbilfyren så ringte han meg og spurte om han kunne komme litt senere den dagen.
    jeg svarte null problem, før han fortalte at han hadde starta dagen med å få kræsja sin egen budbil før hans stefar døde i en bilulykke få timer etterpå i en annen ulykke.
    men han kom fortsatt med tv, kvittering leid budbil og tårer i øynene.
    respekt.

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •