Rosa "støy" i plasmapanel - Samsung PS63C7705 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 265
    Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var i kontakt med kundeservice hos Samsung idag.
    Damen i telefonen var hyggelig og hjelpsom, og var vist også kjent med at problemet og denne tråden...
    Skulle sende en servicemann hjem til meg for å se på problemet - så får se hva som skjer.

Har noen av dere andre som har fått dette problemet hatt hørbar buzzing/summing ? Tenker om det kan være en sammenheng der...?
    Min hadde litt, men jeg orka aldri bryet med å reklamere for en sånn filleting.

En kompis som også kjøpte tv'en samtidig som meg har også begynt å få rosastøy - en god del senere enn meg til tross for at han nok ser mye mer på tv... Hans tv hadde så å si ingen buzzing.

Rosastøyproblemet har forøvrig blitt betydelig værre den siste måneden og er nå synlig i mange vanlige tv-sendinger.
    Å se på ski på tv er helt latterlig - selv bestemor kan se at det er noe galt nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Jeg fikk beskjed at nytt panel kunne ta måneds vis og få tak i
    Fikk beskjed av elkjøp sist jeg var i kontakt med de om at de hadde gått videre med saken min mot samsung siden verkstedet her i byen sa det ikke kunne skaffes deler. Enda ikke hørt noe, er vel en mnd siden det ble levert inn nå. Begynner å bli ganske lei.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnejo
    Fikk beskjed av elkjøp sist jeg var i kontakt med de om at de hadde gått videre med saken min mot samsung siden verkstedet her i byen sa det ikke kunne skaffes deler. Enda ikke hørt noe, er vel en mnd siden det ble levert inn nå. Begynner å bli ganske lei.
    Legg litt press på dem, de kan ikke bruke en måned på å reparere et produkt - da må de erstatte med nytt.

Hør med Forbrukerrådet om du er usikker, så tar du det videre med butikken. Legger ved en link til deg:

Kjøp fra butikk (forbrukerkjøpsloven) - Forbrukerportalen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke er prøvd, så ville jeg også anbefalt å ta kontakt med Samsung Nordic direkte (og ikke denne elendige support-telefonen... de innrømmet for meg i dag at de hadde litt innkjøringsproblemer etter at de flyttet supporten til Latvia (!) .. hvem skulle trodd det ville by på problemer)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min TV tilbake fra reparasjon i dag etter 3 uker. Strømforsyningen er byttet. Problemet er der dessverre fortsatt, men i mindre grad enn det var tidligere.

Symptomene indikerer jo feil på strømforsyningen, men det kan være feil på panelet som gjør at strømforsyningen uansett ikke klarer å levere nok strøm. TV'n bruker jo over 400 watt ved lyst bilde.. (målt med wattmeter)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at du fikk det tilbake hvis problemet er der fortsatt...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noen som har gjort en dårlig jobb. Samsung bruker normalt godt under 1 uke på å godkjenne en RMA (som er tilfellet når det ikke kan skaffes deler. Panel til 63C7705 er utgått og kan ikke skaffes).

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått beskjed fra City-Radioservice, at RMA (tror at det er Samstung Norge) har "godkjent" (tror at TV-kan ikke repareres), og at jeg tar kontakt med butikken så at de ordner resten.
    Vet ikke hvordan de ordner det,....har noen erfaringer med sånt?

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er opp til butikken der du har kjøpt TV. Som regel får du pengene tilbake. dvs. samme sum som du betalte for TV. Hadde akkurat en sak med Expert WEB og fikk utbetalt beløpet på 2 dager til kortet det var betalt med.

TV'n skal i retur til butikken og må være pakket forsvarlig.

Bestilte akkurat ny 64" på Hifi Klubben, slik at jeg bruker 64" esken til nedpakking.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man kjøpe nå? Er ikke så sikert mellom plasma og LED.:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Legg litt press på dem, de kan ikke bruke en måned på å reparere et produkt - da må de erstatte med nytt.

Hør med Forbrukerrådet om du er usikker, så tar du det videre med butikken. Legger ved en link til deg:

Kjøp fra butikk (forbrukerkjøpsloven) - Forbrukerportalen
    Var å purret på Elkjøp i dag. De hadde selvfølgelig glemt meg av, det var jo en bombe... Han jeg prata med kunne se i systemet sitt var at Samsung hadde avvist saken av ukjent årsak, han skulle derfor personlig ta tak i saken å bestille opp et tilsvarende produkt til uka. Får jeg ikke tilbud om Samsung 64" så vil jeg heve kjøpet å kjøpe tv en annen plass og muligens av et annet merke. Begynner å bli mektig lei samsug og elkjip. Her kjøper man en toppmodell å testvinner å da forventer man også topp kvalitet å service.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å purret på Elkjøp i dag. De hadde selvfølgelig glemt meg av, det var jo en bombe... Han jeg prata med kunne se i systemet sitt var at Samsung hadde avvist saken av ukjent årsak, han skulle derfor personlig ta tak i saken å bestille opp et tilsvarende produkt til uka. Får jeg ikke tilbud om Samsung 64" så vil jeg heve kjøpet å kjøpe tv en annen plass og muligens av et annet merke. Begynner å bli mektig lei samsug og elkjip. Her kjøper man en toppmodell å testvinner å da forventer man også topp kvalitet å service.
    Jeg tipper de avviser på samme grunnlag som Panasonic alltid avviser mangler på :P "innenfor spesifikasjoner/akseptabelt avvik". Dessverre er det altfor mange som finner seg i sånne svar, men godt at du ikke gjør. Det er på tide at produsentene får litt tyn for å ikke klare å lage noe ordentlig.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 mnd på verksted for min 63PS7005(rosa støy) så ble det RMA
    (ny tv,penger tilbake)

men

Det Expert tilbyr er en 64 (8005)+ jeg må betale 2000,-kroner
    (jeg har pratet med expert økern 5 ganger å de ser ikke ut til å gi seg å må ha penger i tillegg)

Jeg vet mange har fått en 64 som erstattning for en ødelagt 63 uten noen mellomlegg

Er det noen av dere som har byttet fra 63 til 64 som har måtte betale noe ?

Måtte dere selv skaffe transport eller ble tv levert fraktfritt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    3 mnd på verksted for min 63PS7005(rosa støy) så ble det RMA
    (ny tv,penger tilbake)

men

Det Expert tilbyr er en 64 (8005)+ jeg må betale 2000,-kroner
    (jeg har pratet med expert økern 5 ganger å de ser ikke ut til å gi seg å må ha penger i tillegg)

Jeg vet mange har fått en 64 som erstattning for en ødelagt 63 uten noen mellomlegg

Er det noen av dere som har byttet fra 63 til 64 som har måtte betale noe ?

Måtte dere selv skaffe transport eller ble tv levert fraktfritt ?
    Det spørs vel litt hva man har betalt for tven, men er vel tilsvarende eller bedre eller pengene tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan vel med loven i hånd trekke fra litt på den tiden du faktisk har hatt produktet. Det var noen som linket til denne loven for en tid tilbake med forklaring på hvordan det ble regnet ut om jeg ikke husker helt feil. Det som er interessant er jo å vite hvor mye expert skal ha for tv-en til vanlig. Er prisen veldig høy er det jo mer gunstig å få igjen pengene minus trekket de er berettiget til og kjøpe tv et annet sted.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    De kan vel med loven i hånd trekke fra litt på den tiden du faktisk har hatt produktet. Det var noen som linket til denne loven for en tid tilbake med forklaring på hvordan det ble regnet ut om jeg ikke husker helt feil. Det som er interessant er jo å vite hvor mye expert skal ha for tv-en til vanlig. Er prisen veldig høy er det jo mer gunstig å få igjen pengene minus trekket de er berettiget til og kjøpe tv et annet sted.
    TV hadde jeg i 9 mnd å ga 18, butikkpris i dag koster 64 22 på expert(for 10 dager siden kostet den 20 på expert)

Ja det vil ha noe å si hvor mye butikk får den inn for men har en misstanke på at de ønsker å tjene 2 ganger på meg (siden mange andre som har handlet i andre expert butikker har fått ny 64 som kompansasjon for ødelagt 63 (selv da de har betalt helt ned mot 18 for sin tidligere 63)

Jeg har krav på tilsvarende (63) men den er ikke å få tak i lengere , eller krav på bedre.
    (nå er 63 og 64 ganske like å kan vel ikke direkte si at 64 er så mye bedre men selvsagt er ting litt dyrere på ett år.....butikkpris expert 63 er 24 ...men de kan ikke levere den men det vil vel si at om de hadde hatt en 63 tv måtte jeg sansynligvis betalt enda større mellomlegg får å få tilbake en 63 enn en 64)
    (de har tilbudt en 55 tommer da den koster 18 på expert men selv om det er tilsvarende pengesum så er det da langt fra tilsvarende tv) (de har tilbudt en brukt 63 med 4 par briller......har vel 6 par briller selv til 63 å er lite interesant å ta over andre sin moro)

Ja de kan kanskje trekke meg for bruk i 9 mnd men da har jeg krav på renter

Ja jeg kan få penger istedenfor tv men siden den var forsikkret gjennom expert å forsikkring kan overføres ny tv er det litt dumt å kjøpe tv annen plass.

Får jeg 18 igjen (som jeg betalte på expert) å legge på 2000,- kan jeg kjøpe ny på hfk eller andre som selger den for 19990,-
    (da har butikkene tjent endel på tv)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forsikringen er jo tydeligvis ikke verdt så mye om den ikke dekker mellomlegg for ny tv dersom den du har går ut i mellomtida De selger den jo med "ingen egenandel" som et av salgsargumentene. Jeg takker alltid nei til disse forsikringene, for de er som oftest bare en måte å skvise litt ekstra ut av kjøperen på.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Den forsikringen er jo tydeligvis ikke verdt så mye om den ikke dekker mellomlegg for ny tv dersom den du har går ut i mellomtida De selger den jo med "ingen egenandel" som et av salgsargumentene. Jeg takker alltid nei til disse forsikringene, for de er som oftest bare en måte å skvise litt ekstra ut av kjøperen på.
    Hvorfor jeg tegnet forsikkring var fordi jeg skulle frakte den langt.
    (første 63 i januar 2011 var panel ødelagt, selv om jeg var 100% sikker på at jeg hadde behandlet tv varsomt under frakt var jeg redd frakt med enda en 63 også kunne ende med utpakket 63 med panel sprekker)

Hadde jeg vist i dag (3,5 mnd etter jeg sendte 63 til verkstded..ja for så lang tid tok det pga rosa støy) at det ble så mye rør skulle jeg heller tatt slegga på 63 å forsikkringen dekket det hele

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Hvorfor jeg tegnet forsikkring var fordi jeg skulle frakte den langt.
    (første 63 i januar 2011 var panel ødelagt, selv om jeg var 100% sikker på at jeg hadde behandlet tv varsomt under frakt var jeg redd frakt med enda en 63 også kunne ende med utpakket 63 med panel sprekker)

Hadde jeg vist i dag (3,5 mnd etter jeg sendte 63 til verkstded..ja for så lang tid tok det pga rosa støy) at det ble så mye rør skulle jeg heller tatt slegga på 63 å forsikkringen dekket det hele
    Du hadde vel ikke sluppet mellomlegget/fratrekk fordet, vil jeg tro. Det er i hvert fall ingen grunn til at de to situasjonene skulle vært behandlet på forskjellig måte.

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mmmm...

Når du kjøper kvalitet så slipper du dette problemet...:-D Pioneer PDP LX-5090H er veien å gå...;-) hehe... Ganske surt når slikt skjer ja... Når vi slenger en slik sum av penger i en tv burde den holde mange år fremover og problemer burde vi hørt fra billige og dårlige tv produsenter...8)

Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •