Rosa "støy" i plasmapanel - Samsung PS63C7705 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 265
    Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingenting ennå... det er visst svært vanskelig for de å få ansvarlig på butikken til å ringe opp igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O Vis post
    Ingenting ennå... det er visst svært vanskelig for de å få ansvarlig på butikken til å ringe opp igjen.
    Haha, ja....min TV er sendt til Kongsvinger for sluttkontroll (hva det nå innebærer) den ble godkjent av Samsung for kreditering, så jeg blir nok ventendes på ny TV en stund jeg også tenger jeg...

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det ENNÅ ikke kommet noe oppgjør. Alle skylder på alle i butikken, og ingen kan ta ansvar - det siste nå var at erstatningsbeløpet skulle være basert på innprisen til butikken fra Samsung (?!?!?!) for DE skulle jo ikke tape sin fortjeneste på dette. Heldigvis ble denne tv'en i sin tid kjøpt i min far sitt navn, og han er ikke konfliktsky. I dag resulterte det i høylydt krangling over telefon (fra begge parter!) der service"ansvarlig" i butikk skyldte på hovedavdeling og at han kunne ikke selv bestemme videre - med det var ikke snakk om å gi ut kontaktinfo til denne avdeling som tar avgjørelsene. Samt at det nå er over 9 uker siden denne ble innlevert, dette er rett og slett patetisk kundebehandling og de trenger ikke være redd for at det ikke blir formidlet videre når saken er avgjort og ute av verden.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENNÅ ikke noe oppgjør - servicemannen på den lokale butikken sa seg "ferdig med saken" uten noe konklusjon - og ville ikke bruke noe mer tid på det, så plutselig fikk man et nummer å ringe selv, som var til daglig leder for hovedfirmaet. Han har jo selvsagt ikke noe med sånne saker å gjøre, og da man endelig fikk tak i han var han i møte i Oslo, som vel er hans egentlige arbeidsoppgaver. Skulle ringe opp igjen på mandag som var, men har ikke hørt noe ennå. Det er nå 11 uker siden tv ble innlevert.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var denne saken avgjort, etter en høylytt samtale med øverste sjef i hovedbutikken som den lokale butikken er en underavdeling av.

Plutselig var de tilbake på erstatningsprodukt igjen - og at en tilsvarende tv i dag koster 10000kr, ikke 18000 som ble betalt for denne. Og at dette var erstatningssummen. Og når det ble avvist herfra, så kom uttalelsen "åja, du tenker da å TJENE 8000kr på dette du?". Helt latterlig påstand, er bare tenkt å ha erstattet det en har krav på i følge loven. Motargumenterte med at en tilsvarende tv ikke kostet 10000, og at de ikke hadde en tilsvarende tv i sortimentet lenger (63" Plasma). Nei, det var enighet om det, og at det nærmeste var en 64" Plasma (som jo er direkte etterfølger av denne). Denne kostet 20000, og da var spørsmålet om det var interesse for å få denne mot å betale 2000kr i mellom.... Så da faller jo argumentet om at en tilsvarende tv koster 10000kr rett i søpla for å si det fint...

Men toget er gått for lengst for erstatningsprodukt, er kun heving av kjøp som er av interesse. Og etter mye og men så ble det enighet om erstatning av kjøpesummen.... fulgt av et spørsmål fra sjefen om "ja, er du fornøyd nå da??".

Fornøyd? Neppe... Tilfreds med utfallet? Helt greit. Bestemt på å aldri handle så mye som en pakke batterier på vedkommende butikk? Helt klart! Siden denne butikken åpnet i 2010 så er det blitt lagt igjen iallfall 50000kr der fra vår husstand. TV, Speilreflekskamera med utstyr, printere, laptoper, kjøleskap, aircondition enhet, ipoder og mye annet. Tror det kan lønne seg for en forretning å se på det store bildet istedenfor å gnu på kronene og slenge med leppa på enkelttilfeller.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 4 år gammel PS50C7705 som nå plutselig har fått en lysende stripe, en piksel bred (?) på tvers ca 5 cm fra bunnen, samt at jeg en stund har hatt gråe vertikale striper som syns best mot hvit bakgrinn, håpløst med f.eks skirenn.

Har meldt fra til Elkjøp som kommer og henter en av de nærmeste dagene. Så er spørsmålet: Kan jeg forvente at denne blir reparert, eller at jeg vil kunne få bytte til en ny? Er det mulig å forhandle på dette om de ønsker å reparere? Vil tro de må bytte panel. Har helst lyst på ny TV, og er da i utgangspunktet ikke så opptatt av å få full verdi for den, selv om jeg selvfølgelig ikke spiller ut det kortet først.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD Vis post
    Har en 4 år gammel PS50C7705 som nå plutselig har fått en lysende stripe, en piksel bred (?) på tvers ca 5 cm fra bunnen, samt at jeg en stund har hatt gråe vertikale striper som syns best mot hvit bakgrinn, håpløst med f.eks skirenn.

Har meldt fra til Elkjøp som kommer og henter en av de nærmeste dagene. Så er spørsmålet: Kan jeg forvente at denne blir reparert, eller at jeg vil kunne få bytte til en ny? Er det mulig å forhandle på dette om de ønsker å reparere? Vil tro de må bytte panel. Har helst lyst på ny TV, og er da i utgangspunktet ikke så opptatt av å få full verdi for den, selv om jeg selvfølgelig ikke spiller ut det kortet først.
    Husk at du også kan bruke www.elesco.no for reklamasjon. Da blir kanskje tv reparert i nærheten der du bor i steden for å havne hos Infocare i Sverige....

Hilsen Inge, som jobber i Elesco.....
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det fritt fram å finne reparatør selv når produktet er utenfor garantiperiode? Altså innenfor reklamasjonsrett, men over 2 år gammel? Må det ikke gå gjennom den butikken man har kjøpt det og bruke deres samarbeidspartner?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det fritt fram å finne reparatør selv når produktet er utenfor garantiperiode? Altså innenfor reklamasjonsrett, men over 2 år gammel? Må det ikke gå gjennom den butikken man har kjøpt det og bruke deres samarbeidspartner?
    Ja, du står fritt. Jeg ordner med opphenting av tv på garanti og reklamasjon daglig. Hvor bor du? Hvis du ringer Samsung support, så skal service gå til Elesco, men går du til Expert og Elkjøp, så har de avtale med Infocare (kan være enkelte lokale unntak), og tv ender opp i Sverige. De påstår nok at den går til Oslo, men den blir bare lastet om der.....
    Her kan du se om du finner verksted nær der du bor: http://www.elesco.no/index.jsp?ref=p...o/product_find

Inge

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers Vis post
    Ja, du står fritt. Jeg ordner med opphenting av tv på garanti og reklamasjon daglig. Hvor bor du? Hvis du ringer Samsung support, så skal service gå til Elesco, men går du til Expert og Elkjøp, så har de avtale med Infocare (kan være enkelte lokale unntak), og tv ender opp i Sverige. De påstår nok at den går til Oslo, men den blir bare lastet om der.....
    Her kan du se om du finner verksted nær der du bor: http://www.elesco.no/index.jsp?ref=p...o/product_find

Inge
    Så når de ringer meg tilbake, kan jeg da kansellere og be om at Service Kompaniet tar det lokalt i stedet?

Vet du hvordan det er om panelet må skiftes, blir dette gjort? Hva er kosten på noe slikt? Og hvor lang tid tar en eventuell reparasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når de ringer meg tilbake, kan jeg da kansellere og be om at Service Kompaniet tar det lokalt i stedet?

Vet du hvordan det er om panelet må skiftes, blir dette gjort? Hva er kosten på noe slikt? Og hvor lang tid tar en eventuell reparasjon?
    Men har Service Kompaniet service på Samsung? Hvor bor du?
    Men, ja, du kan velge et annet verksted enn det som Elkjøp tilbyr. Panel blir byttet hvis det er på lager.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers Vis post
    Men har Service Kompaniet service på Samsung? Hvor bor du?
    Men, ja, du kan velge et annet verksted enn det som Elkjøp tilbyr. Panel blir byttet hvis det er på lager.
    Fikk opp Service Kompaniet når jeg klikket inn på elesco.no, og klikket på Samsung og Bergen, så da regner jeg med at de har det, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk opp Service Kompaniet når jeg klikket inn på elesco.no, og klikket på Samsung og Bergen, så da regner jeg med at de har det, ja.
    Hm, rart... Finner lite Samsung på hjemmesiden deres....
    Men Camera & Videoteknikk (velg Nyborg) og Elektrotec (velg Kleppestø) har i alle fall Samsung. Men du kan jo høre med Elkjøp hvor din tv skal, for akkurat Bergen kan være det unntaket jeg nevnte, det kan være at de bruker lokalservice i Bergen. Hvis ikke så kan du ta kontakt med et av disse verksted. De trenger bare tv og kjøpskvittering av deg, så får du høre om de har hente ordning eller hjemmeservice....

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Camera & Videoteknikk hentet min ene gangen, da det var sure miner mellom Expert på Stord og Infocare i Haugesund som de vanligvis brukte. Har desverre ingenting positivt å si om de..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Camera & Videoteknikk hentet min ene gangen, da det var sure miner mellom Expert på Stord og Infocare i Haugesund som de vanligvis brukte. Har desverre ingenting positivt å si om de..
    Alltid dumt hvis vi ikke klarer å finne feil. Var det plasma med rosa støy i bilde du hadde inne?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke den gangen..

Lettest å bare henvise til innlegget i denne tråden om den saken:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1894761

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt denne tv'n for tredje gang og har nå fått dette til svar på mail:

Hei,

Saken din er ferdig, den er kreditert. Du må kontakte din forhandler for nytt produkt

Med vennlig hilsen / Best regards

Terese
    Workshop Kundesenter Norge
    InfoCare Norge AS
    Var da på lefdal for å titte på de tv'ene de hadde og snakket med en ekspeditør som fortalte at han var usikker på om vi kunne velge en tv til 19990kr som vi betalte for den forrige. Er det noen som vet hvilke rettigheter vi har her? Kan vi velge en til til den prisen som den forrige kostet? Tar eg ikke feil så var jo ps63c7705 samsungs toppmodel det året den kom ut så da skal jo man i utgangspunktet fått året topmodell?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FishingBUDDY Vis post

Var da på lefdal for å titte på de tv'ene de hadde og snakket med en ekspeditør som fortalte at han var usikker på om vi kunne velge en tv til 19990kr som vi betalte for den forrige. Er det noen som vet hvilke rettigheter vi har her? Kan vi velge en til til den prisen som den forrige kostet? Tar eg ikke feil så var jo ps63c7705 samsungs toppmodel det året den kom ut så da skal jo man i utgangspunktet fått året topmodell?
    Du har jo i utgangspunktet krav på å heve kjøpet og få full refusjon, så du bør jo stille sterkt:

Rettigheter når noe er galt - Forbrukerrådet.no

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FishingBUDDY Vis post

Jeg fikk penger tilbake for ødelagt TV, og kunne fritt kjøpe ny TV, både hva og hvor jeg ville. Dette var på Elkjøp.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også tilbake hele beløpet, inklusive frakt. Det var en 3.5 år gammel Panasonic jeg kjøpte av komplett.no

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •