Rosa "støy" i plasmapanel - Samsung PS63C7705 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 265
    Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk selv byttet panel forrige uke. Andre gang med samme feil. Forøvrig god service fra Samsung.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå levert tv'en inn for 4.gang, så nå blir det spennende å se hva de prøver seg på denne gang.

1. gang (rosa støy 4mnd etter nykjøp) så byttet de panel på direkten, ikke noe å lure på.
    2. gang (rosa støy 7-8mnd etter bytte av panel) så påsto de at det (også) var innbrenning på den, og derfor ville de ikke fikse rosa støy pa garanti. Men den kom tilbake i orden, mot at jeg måtte betale 800kr for å få den ut igjen (siden det var "min" feil i følge serviceavdeling)
    3.gang så sluttet alle hdmi inngangene å fungere. De kom og hentet tv'en, sjåføren fikk se symptomene. Fikk beskjed at den var helt i orden når de satte den på hos reparatør. De krevde da 1500kr for å levere den tilbake igjen. Fikk kranglet vekk denne regningen.

Nå har det samme skjedd igjen (innganger) SAMT at den har rosa støy. Og er fjerde gang den leveres inn. Men to av gangene har ikke reparatør "annerkjent" feil. Så blir interessant... Status pr idag er 3.5 år med misnøye (utenom de få månedene den har virket som den skal).. Bra lei nå egentlig. Spesielt siden de har vært såpass ordentlige med mange andre. Gitt ut et erstatningsprodukt som faktisk fungerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O Vis post
    Har nå levert tv'en inn for 4.gang, så nå blir det spennende å se hva de prøver seg på denne gang.

1. gang (rosa støy 4mnd etter nykjøp) så byttet de panel på direkten, ikke noe å lure på.
    2. gang (rosa støy 7-8mnd etter bytte av panel) så påsto de at det (også) var innbrenning på den, og derfor ville de ikke fikse rosa støy pa garanti. Men den kom tilbake i orden, mot at jeg måtte betale 800kr for å få den ut igjen (siden det var "min" feil i følge serviceavdeling)
    3.gang så sluttet alle hdmi inngangene å fungere. De kom og hentet tv'en, sjåføren fikk se symptomene. Fikk beskjed at den var helt i orden når de satte den på hos reparatør. De krevde da 1500kr for å levere den tilbake igjen. Fikk kranglet vekk denne regningen.

Nå har det samme skjedd igjen (innganger) SAMT at den har rosa støy. Og er fjerde gang den leveres inn. Men to av gangene har ikke reparatør "annerkjent" feil. Så blir interessant... Status pr idag er 3.5 år med misnøye (utenom de få månedene den har virket som den skal).. Bra lei nå egentlig. Spesielt siden de har vært såpass ordentlige med mange andre. Gitt ut et erstatningsprodukt som faktisk fungerer.
    Hvis det er rosa støy en tredje gang, kan du faktisk nekte de å reparere den. DU kan heve kjøpet med forsinkelsesrente fra kjøpsdato (går ca opp i opp med verditap). ELler, du kan kreve en ny enhet (hvis du vil og de har det inne). Så lenge du sendte på service med tilsvarende type "opplevd feil", vil jeg si du har ditt på det tørre.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv-ansvarlig på butikken sa faktisk at 4-gangs reparasjon (uansett feil) gir rett på nytt produkt, altså at de kan rette samme feil 2 ganger og tredje har en krav på nytt produkt, men ved fjerde gang (selv om det har vært 3 ulike feil og den fjerde er ulik de første) så har man også krav på nytt produkt eller heving av kjøp.

MEN - bare 1 gang er ting blitt byttet ved erkjent ansvar fra selger/produsent.. ved andre gangs innlevering med rosa støy så påsto Infocare (totalt feilaktig) at rosa støy var kommet på grunn av innbrenning, noe som ikke henger på greip en eneste plass.. Og at det var ord mot ord om at rosa støy var der uansett. Altså de fant 2 feil på panelet, og de nektet å bytte panel på garanti med begrunning av at det var en annen feil på det også. Det er jo totalt sludder fra infocare sin side, men tv'en kom tilbake uten rosa støy, mot at jeg måtte betale 800kr for å få den ut igjen.. Null velvilje fra butikk, de bare gjemte seg bak infocare sin "dom".

3.gang så kuttet alle hdmi-innganger ut.. Ble hentet av reperatør, og da påsto de at den virket helt fint da de slo den på i verksted. Selv om servicemannen så symptomene her før de hentet den med seg. Og siden det ikke var noe galt så fikk jeg regning på henting, levering og en times arbeid. 1500kr... Denne fikk jeg kranglet vekk, men uansett så står den vel ikke i papirene som "defekt" denne gangen heller.

Så tar ingenting på forskudd.. Nå er det både rosa støy på den, samt null liv i noen hdmi-innganger igjen... Har filmet hvordan det oppfører seg, og der viser det at det er signal i kabelen, tar den rett ut av tv og inn i monitor som viser opp bilde.

Så selv om den er innlevert for tredje gang med rosa støy, og fjerde gang totalt, altså 2 tilfeller av krav på nytt produkt, så får vi se hva de sier.. skal iallfall oppdatere etterhvert her. Samsung bør virkelig ta seg sammen på et slikt fiaskoprodukt som dette.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten update - idag var jeg utom butikken der den ble kjøpt (og levert inn på mandag) for å høre status. Og når de koblet den opp der så virket alle hdmi-innganger (samt at de testet riks-tv kort i den ++). Ganske snodig.. men den sto inne i butikken med bilde på for testing. De hadde ikke funnet noe rosa støy der, men de kjørte en actionfilm på den som foregikk i mørket, dvs nesten helt mørkt bilde. Og rosa støy framstår når det er store lyse/hvite felter på den.

Sa til de at de måtte teste den med et materiale som får fram feil, som f.eks art of flight filmen eller å gå på forum som dette. Man får jo ikke fram en feil når man "tester" den på materiale som ikke viser feilen. Det blir jo som å feilsøke vannlekkasje på en bil ved å kjøre rundt kun i opplett vær.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet butikken HDMI-inngangene med kilde som har HDCP, eller brukte de bare en kabel fra en PC eller noe? Det kan være HDCP-kretsene som er blåst, og da vil du ikke få noe bilde med de aller fleste kilder, med unntak av PC (Såfremt PC-en ikke har HDCP, da).

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde ikke testet den på PC ennå sa de, jeg antar at den var koblet rett til bluray når vi så på den i går. Ba han om å teste den på PC da det er lettest å avsløre/fremkalle rosa støy da, når man f.eks er på sider med store hvite felt, eller man f.eks lager et tekstdokument der mesteparten av skjermen er hvit.

Her hjemme så har den stått koblet opp på ene av hdmi utgangene på en Yamaha RX-797, den andre utgangen går rett i en datamonitor. Alt er koblet gjennom receiver; xbox, ps3 og pc. Nå før den ble levert inn så hadde den samme feil som sist den ble levert inn. Når det er koblet en hdmi-kabel til en inngang, og det ikke er signal gjennom den (f.eks en PS3 som er avslått) så viser den "check signal cable". Men når man slår på kilden og den sender ut signal så endrer beskjeden til "no signal", selv om det er signal ut fra kabelen. Dette er dobbeltsjekket ved å koble den ut fra tv'en og direkte inn i en monitor som sto ved siden av.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd direktekobling, samt andre kabler?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har alle kabler blitt byttet ut uten noe forskjell.

Tv'en har jo stått på samme plass med samme oppkobling i over ett år og virket helt fint, før den ble slått av (i standby, ikke fysisk) en kveld og ved påslag neste morgen virket ingen innganger. Har også prøvd direktekobling utenom receiver. Kabel rett fra PS3 inn i tv. Samme resultat. Kabel er dobbeltsjekket ved å ta den direkte ut av tv og inn i monitor, bilde opp med en gang.

Dette har skjedd før også. Første gang ble den levert inn og returnert uten feil funnet. Har også skjedd siden, da lot jeg den stå frakoblet i en liten uke før jeg prøvde på nytt. Da virket den igjen. Så det er en periodisk feil dette.

Holder på å laste opp en video på youtube nå som viser dette, linker den når den er ferdig opplastet. Har ikke vært innom butikken siden sist jeg oppdaterte, men glemte å nevne at da jeg ba de skru på funksjonen som fjerner innbrenning (rullende bilde som med gradient fra hvitt til svart, så ble gråtonene merkbart rosa på høyre side av skjermen, og helt nøytralt grå på venstre side av skjermen. Er på høyresiden det er rosa støy på den.

Her er forresten et klipp jeg fant nå, fra første gangen det var rosa støy på det. Er jo veldig avhenging av hva som er på skjermen (fargesammensetning) hvor mye det viser. Selv det å skru av og på tv'ens egne menyer påvirker hvor mye støy som kommer fram. Ser det spesielt godt på slutten av klippet:
    http://youtu.be/5-rlCgdvunw
    Sist endret av Haakon O; 09-13-2014 kl 16:31

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et klipp som viser hvordan det var før det ble innlevert. PS3 koblet direkte til tv. Når PS3 er avslått så viser det "check connection" da det registrerer tilkobling men ikke signal. Når man slår på PS3 så endrer det til "no signal" selv om det er signal inn. Tar så HDMI ut av TV og inn i monitor (ble litt fomling med tilkobling da pluggen står vertikalt opp fra undersiden), som da viser signalet fra PS3. Helt til den blir avslått igjen.

http://youtu.be/aIa-iB00ESI

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bortom dagen etter siste innlegg over her ble skrevet, da hadde de påståelig ikke funnet noe rosa støy selv ved bruk av pc der man kan lett fremkalle det ved å ha store hvite felter visende. Ba de om å koble til en pc så kunne jeg vise dem. Nei, da hadde de allerede brukt en "halv dag" på denne, og det var begrenset hvor mye tid de ville legge i det. Sa at det tok meg maks 1 minutt å vise det, og da hentet de en laptop med hdmi utgang. Men allerede før vi fikk knotet oss gjennom win 8 menyene til å lage et tekstdokument, så datt hdmi-utgangene ut mens vi holdt på. Null bilde, og alle ble grået ut i kildevalgmenyen. Null respons ved å bytte inngang bakpå. Måtte slå tv'en av og på igjen, da kom den etter noe prøving og feiling.

Fikk opp et dokument, og når man dro i vinduet for å lage det større, så ble det hvite feltet mer og mer rosa til større vinduet ble. Så da "gikk han med på" at det var noe galt med bildet. Men måtte snakke med han andre på tv-avdelingen jeg først hadde snakket med. Han ringte meg like etter, og sa at så lenge en av de på huset hadde sett at det var feil på bildet, så var det godt nok for han til å sende det inn på rep. Jeg sa at jeg kunne komme bort og vise det samme til han, men det var ikke nødvendig. Skulle sendes inn neste dag.

Dette er over to uker siden nå, og har ikke hørt noe videre etter det. Derfor dro jeg bort dit i forgårs for å sjekke status. Da hadde de fremdeles ikke sendt det inn, de hadde bare pakket det klart til sending til infocare.. Er mektig lei dette tullet nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette begynner å nærme seg stadiet der du har krav på å få hevet kjøpet hvis du ønsker. De skal jo reparere feilen innen rimelig tid. Når det begynner å nærme seg over en måned så tror jeg den grensa begynner å bli overskredet...

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konstaterer at ingenting har skjedd med denne tv'en ennå. Kan sjekke fremgangen selv på serviceinfo.nu (fikk innloggingsinfo da tv'en ble innlevert) og den står fremdeles kun på: "VENTER PÅ RMA- ELLER REF-NR FRA LEVERANDØR" Så her har stort sett ingenting skjedd, og på mandag over helgen nå så har det gått 5 uker siden den ble innlevert.

Nå er tålmodigheten i denne saken slutt, og heving av kjøp er hva jeg ønsker. I tillegg til disse 5 ukene, så har tv'en vært vekke på reparasjon i ca 2 måneder allerede.

Ser at elektronikkbransjen sin egen spørsmål og svar side henviser til 3-4 uker som grensen på rimelig tid. http://www.elektronikkbransjen.no/Ra...sjon-og-heving

Avhjelp til kundenmå skje ”innen rimelig tid” , somi vår bransje er definert til tre-fire uker.
    Kommer vel til å gå hele runden til dette er ute av verden, men om noen har håndfaste regler eller lignende saker å henvise til, så er det til stort hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen fast grense for dette, men forbrukerkjøpsloven sier at avhjelp skal skje "innen rimelig tid" og sammen med den linken der har du egentlig all dokumentasjonen du trenger. Du ville nok fått medhold hvis saken gikk til FTU.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var borte på butikken i dag (er jo på sjette uken nå etter innlevering). Der ble det tatt en telefon til Infocare, og konklusjonen var at denne tv'en er som vrak å regne, og ikke blir fikset. Hadde uansett ikke godtatt det etter så lang tid, men nå blir det heving av kjøp uansett (ikke å ta i mot erstatningsprodukt, er vel ikke noe tilsvarende å levere heller).

De trengte en dag eller to for å komme med en konklusjon, regner med at dette drar ut i en diskusjon om fradrag i erstatningssum pga alder på tv. Så det blir vel en ny krangel.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de snakker om verditap, bare krever du forsinkelsesrente fra kjøpsdatoen www.forsinkelsesrente.no (bør gå ca opp i opp, antar jeg).

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok gjøres i så tilfelle ja, har allerede regnet det ut på Finansdepartementet sin kalkulator (ikke at det er noe forskjell på de), og det kommer på 5987kr fra kjøpsdato til nådato, på 17995kr som var kjøpesummen.

I tillegg har jeg hatt kostnader underveis, den ble jo levert inn med rosa støy og levert tilbake angivelig uten å ha fikset det pga de mente det var brukerfeil som hadde skapt det. Bare sprøyt.. Men jeg måtte betale 800kr for å få tv'en ut igjen. Og da viste det seg at de hadde fikset noe alikevel, da den var fri for rosa støy. Har også levert den inn med defekte hdmi-innganger, der de påsto at tv'en var i orden når de fikk den på servicebenken, og sendte i etterkant faktura på nesten 2000kr for henting/levering og servicearbeid.... Fikk kranglet denne vekk, men alikevel.. har brukt MYE unødvendig tid på denne tv'en og de som har stått for garanti/reklamasjonsarbeid.

Det som er HELT sikkert, er at det nå blir tilbake til projektor. Det var en stor nedtur å gå ned til "bare" 63". Det er gjerne stort til å være TV, men etter årevis med projektor til hjemmekinobruk så blir det aldri helt det samme med en TV.

Har hatt Sony som de siste 3 projektorene mine, og ser vel ingen stor grunn til å hoppe til noe annet. En HW40 er jo i samme prisleie som Samsungen, men blir nok å legge av litt og gå for en HW55. Gleder meg allerede
    Sist endret av Haakon O; 10-22-2014 kl 13:36

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok gjøres i så tilfelle ja, har allerede regnet det ut på Finansdepartementet sin kalkulator (ikke at det er noe forskjell på de), og det kommer på 5987kr fra kjøpsdato til nådato, på 17995kr som var kjøpesummen.

I tillegg har jeg hatt kostnader underveis, den ble jo levert inn med rosa støy og levert tilbake angivelig uten å ha fikset det pga de mente det var brukerfeil som hadde skapt det. Bare sprøyt.. Men jeg måtte betale 800kr for å få tv'en ut igjen. Og da viste det seg at de hadde fikset noe alikevel, da den var fri for rosa støy. Har også levert den inn med defekte hdmi-innganger, der de påsto at tv'en var i orden når de fikk den på servicebenken, og sendte i etterkant faktura på nesten 2000kr for henting/levering og servicearbeid.... Fikk kranglet denne vekk, men alikevel.. har brukt MYE unødvendig tid på denne tv'en og de som har stått for garanti/reklamasjonsarbeid.

Det som er HELT sikkert, er at det nå blir tilbake til projektor. Det var en stor nedtur å gå ned til "bare" 63". Det er gjerne stort til å være TV, men etter årevis med projektor til hjemmekinobruk så blir det aldri helt det samme med en TV.

Har hatt Sony som de siste 3 projektorene mine, og ser vel ingen stor grunn til å hoppe til noe annet. En HW40 er jo i samme prisleie som Samsungen, men blir nok å legge av litt og gå for en HW55. Gleder meg allerede

Da jeg har samme problemer med min TV (PS63C7705) så tenkte jeg skrive en litt update om dette:

* 7 / 10 = Kontaktet jeg Lefdal å fortalte om problemene med min TV (Rosa støy, feil på HDMI, m.m. De sa at de skulle kontakte meg innen 48 timer for å få noen å hente TV:n

* 17 / 10 = Ble jeg kontaktet av Kurèr som kom å hentet TV:n

* 22 / 10 = Ble jeg kontaktet av InfoCare (via mail):
    "Hej

Vi ska söka kredit på er Samsung tv, PS63C7705YSXXE med serienummer B2CJ34PZA00281X.

Kan ni maila oss kvitto?"

Sende kvittering med engang.

* 28/10 = Ikke hørt noenting mer

Så spørsmål, kan jeg kontakte Lefdal å få ut ny TV / kredittering allerede nå (når de vet at TV:n ikke vil bli fikset av infoCare), eller må jeg vente, vente å vente på svar fra InfoCare / Samsung / Lefdal?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wasted Vis post
    Da jeg har samme problemer med min TV (PS63C7705) så tenkte jeg skrive en litt update om dette:

* 7 / 10 = Kontaktet jeg Lefdal å fortalte om problemene med min TV (Rosa støy, feil på HDMI, m.m. De sa at de skulle kontakte meg innen 48 timer for å få noen å hente TV:n

* 17 / 10 = Ble jeg kontaktet av Kurèr som kom å hentet TV:n

* 22 / 10 = Ble jeg kontaktet av InfoCare (via mail):
    "Hej

Vi ska söka kredit på er Samsung tv, PS63C7705YSXXE med serienummer B2CJ34PZA00281X.

Kan ni maila oss kvitto?"

Sende kvittering med engang.

* 28/10 = Ikke hørt noenting mer

Så spørsmål, kan jeg kontakte Lefdal å få ut ny TV / kredittering allerede nå (når de vet at TV:n ikke vil bli fikset av infoCare), eller må jeg vente, vente å vente på svar fra InfoCare / Samsung / Lefdal?
    Fikk akkurat ny status (28/10):

"Hej

Denna är godkänd vid första kontroll av Samsung och den skickas nu till Kongsvinger för slutkontroll.

Med vänlig hälsning"

Hva innebærer dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var borte på butikken i dag (er jo på sjette uken nå etter innlevering). Der ble det tatt en telefon til Infocare, og konklusjonen var at denne tv'en er som vrak å regne, og ikke blir fikset. Hadde uansett ikke godtatt det etter så lang tid, men nå blir det heving av kjøp uansett (ikke å ta i mot erstatningsprodukt, er vel ikke noe tilsvarende å levere heller).

De trengte en dag eller to for å komme med en konklusjon, regner med at dette drar ut i en diskusjon om fradrag i erstatningssum pga alder på tv. Så det blir vel en ny krangel.

Så, hva ble konklusjonen ? :-)

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •