Rosa "støy" i plasmapanel - Samsung PS63C7705 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 265
  1. #201
    Newcomer Arulv sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tar det lang tid og skifte panelet ?

    Stress og få skifta panelet, blir jo sittene uten TV...

  2. #202
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    rosa støy

    Fikk tv tilbake på mandag. Tok 10 dager. Nytt panel. Dalens hentet og leverte. De hadde også med seg 40" låne tv

  3. #203
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel, min har fått dette også ETTER å ha falt ned fra veggen! Samsung sitt Ultraslim Wallmount har gitt etter, dvs vaieren har kommet ut av plastikken der den sitter i TV og ikke veggfestene! Samsung mener det er forsikringen som tar dette og Samsung står uskyldig ved siden og mener de ikke har noen feil ved det. Hva ****!

  4. #204
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arulv
    Tar det lang tid og skifte panelet ?

    Stress og få skifta panelet, blir jo sittene uten TV...
    Tok nøyaktig to uker her, ettersom vi hadde uflaks med det første erstatningspanelet som ankom skadet. Så da ble det til å vente på enda et.

    Men nå er alt fryd og gammen. Den står og koser seg med Avatar på repeat for å få gått seg til før kalibrering.

  5. #205
    Newcomer Arulv sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jepp skal ringe inn i morgen og få det fiksa... :shock:

    Men ser hos kompisen min, så fikk han det fiksa sist gang, par månader etter på på an igjen..

  6. #206
    Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akkurat nå merket jeg for litt rosa flimring ved scrolling nedover siden på et forum, og vet godt hva det betyr starten på...

    Har allerede vært inne 2 ganger for rosa støy, første gangen skiftet de panel, og andre gangen gjorde de angivelig ingenting (løgn) for den var fri for støy da den kom tilbake, og har vært det i nesten 1 år nå. Antar at de justerte på interne spenninger. Infocare begge gangene. Vet at de ikke byttet panel da man kunne skimte innbrenning nede i høyre hjørne fra oppgavelinja på windows. Både før og etter innlevering, men var fri for støy da den kom tilbake.

    Om den nå begynner igjen, hvor henvender man seg da? Regner med at det går noen mnd før det slår skikkelig ut, og den er allerede rett over 2 år gammel.

  7. #207
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville kontaktet Samsung direkte, Haakon_O. De gangene jeg hadde problemer gjorde jeg selv dette, og fikk god hjelp uten noen problemer. Men nå skal det legges til at dette var innenfor garantitiden. Jeg mener at dette selvfølgelig også bør gå under reklamasjon, men det er mulig de ikke er like enkle å ha med å gjøre utenfor garantitiden (selv om det ikke bør være et problem med en såpass seriøs produsent).

  8. #208
    Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Regner ikke med at det er expert som sitter med regningen for alle disse tv'ene de har solgt som havarerer mellom år 2 og 5 av reklamasjonstiden, de går vel på produsent de også til syvende og sist.

    Er det tredje eller fjerde gangen produktet er inne for samme feil man har krav på nytt/heving av kjøp?

  9. #209
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er klart at det ikke er selger som sitter med regningen her. Det jeg snakker om er hvilken kanal som er enklest å ta dette gjennom.. Tre ganger med samme feil gir rett til heving av kjøp.

  10. #210
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis produktet har vært inne to ganger for samme feil og feilen oppstår igjen, så er dette grunnlag for heving av kjøpet.

    Med andre ord har leverandøren rett til å forsøke å reparere fjernsynet to ganger - etter det er det slutt.

    Edit: Kenti var kjappere

  11. #211
    Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ja, det er klart at det ikke er selger som sitter med regningen her. Det jeg snakker om er hvilken kanal som er enklest å ta dette gjennom.. Tre ganger med samme feil gir rett til heving av kjøp.
    Enig med deg, kom dårlig fram i innlegget mitt Altså selv om det på papiret er selger som er ansvarlig for reklamasjonsrett, så vil de nok få det dekket av produsent uansett. Selv om produsent "bare" står for garantien (2år) på papiret.

    Får vel bare vente til det blir ille nok til at det er støy uansett hva man bruker av kildemateriale da. Erfaringsmessig 2-3mnd fra det begynner...

  12. #212
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

    Da har jeg hatt min 3 reperasjon av TV`en for rosa støy. Først stillte de på noe spenningsgreier bak på TV`en og det rosa forsvant. Gikk ikke mer en 3-4 mnd`er før det kom tilbake. Så kom de tilbake og skiftet strømforsyningen men dette hjalp ikke i det hele tatt. Var like mye rosa støy. Så bestillte de nytt panel og de skiftet panelet. Nå er TV`en god som ny . Alle reperasjonene ble gjort hjemme i stuen min med meg til stede så vet eksakt hva som ble gjort. Kjøpte TV`en i desember 2010. Det vil si at jeg har 2 år igjen av garantien/reklamasjonen. Visst dette skjer igjen er det noen som vet om jeg da kan heve kjøpet siden jeg har hatt samme feil 3 ganger (blir 4 visst det skjer igjen)?

  13. #213
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sånn jeg tolker det har du bare hatt feilen to ganger, da den ikke faktisk ble fikset da strømforsyningen ble byttet. Neste gang du får den feilen kan du heve kjøpet siden det er samme feil for 3. gang, ja.

  14. #214
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Sånn jeg tolker det har du bare hatt feilen to ganger, da den ikke faktisk ble fikset da strømforsyningen ble byttet. Neste gang du får den feilen kan du heve kjøpet siden det er samme feil for 3. gang, ja.
    Oki

    Men er kjempefornøyd nå. Er bare at visst det skjer igjen gidd jeg ikke å holde på med alle reperasjonene

  15. #215
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min PS63C7705 blir nå hentet for 3. gang ang dette. Skal på verksted kun for å bekrefte at det er samme feil, så blir det heving av kjøpet! betale 20K for denne TVn i 2011. Dersom det blir full erstattning blir det 65" 4K Tv på meg

  16. #216
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror ikke du kommer til å være i nærheten av å bli like fornøyd med en sånn tv i forhold til den du har hatt... hadde det vært min tv hadde jeg nok gjort alt jeg kunne for at de skulle fikse den, til tross for 3. gangs feil :P

  17. #217
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva har de gjort tidligere for å rette opp feilen? Rart hvis de bytter panel og samme feilen skulle oppstå, mente de byttet til et justert panel - samme som ble brukt i 2011-modellene. Men mulig jeg er helt på vidda her.

    Har reparert min én gang, men syns ikke tv'en er god på hvitt og at det kommer forstyrrelse da, men vil ikke kalle det rosa skjermstøy lenger. Og ikke er det altfor plagsomt heller, men legger merke til det når det er hvit bakgrunn og endring av farger på f. eks. logo e.l.

  18. #218
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av yuran Vis post
    Hva har de gjort tidligere for å rette opp feilen? Rart hvis de bytter panel og samme feilen skulle oppstå, mente de byttet til et justert panel - samme som ble brukt i 2011-modellene. Men mulig jeg er helt på vidda her.

    Har reparert min én gang, men syns ikke tv'en er god på hvitt og at det kommer forstyrrelse da, men vil ikke kalle det rosa skjermstøy lenger. Og ikke er det altfor plagsomt heller, men legger merke til det når det er hvit bakgrunn og endring av farger på f. eks. logo e.l.
    Bleeding kalles det, har samme på min 7705 tv. Har nå fått rosa støy tilbake etter at panelet ble bytta for et par år siden. Får håpe jeg slipper å vente like lenge på reparasjon som sist, blir vel pj i noen uker/mnder mens jeg venter nå som sist.

  19. #219
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har dette problemet oppstått igjen med rosa støy! Tok en stund da tv'n ikke har blitt like flittig brukt som før (fått tv på soverommet ) og ikke nok med det men i ny og ne blir skjermen svart ca i 1 sekund. Måtte bare innom her og informere og lese tidligere erfaringene før eg ringer inn nå til kundeservice.

  20. #220
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk byttet panel og HDMI kontroller på min nå sist uke. God service fra samsung må jeg si.

    Uansett, jeg lurte på om dette ikke var fryktelig dyrt for dem og hvorfor de ikke heller del-sponset ny tv som må ha blitt mye billigere. Grunnen var pga av garantien som da hadde blitt fem nye år. Dette får meg til å lure på hvor mye de selv stoler på produktene ang levetid

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •