Rosa "støy" i plasmapanel - Samsung PS63C7705 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 265
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var min PS58C6505 også smittet av denne "sykdommen". Ringte Samsung supporten i dag, og fikk konstatert at dette var ett kjent problem. Det ble kjapt opprettet en servicesak, og teknikker/reperatør skal nå kontakte meg i løpet av 5 dager for videre behandling.

Så langt en god kundeservice opplevelse, men det er enda ett stykke til mål. Vi får se

Tenkte det kunne være greit at jeg også deler min rosa-støy opplevelse her slik som mange andre brukere har gjort.

John

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min på tirsdag, så blir totalt under tre uker fra jeg ringte til jeg får den tilbake, og det har litt med når det passer med hent/lev. Panel byttet, får håpe det fungerer nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett steg videre....Fikk telefon fra reperatør i dag rundt 11.00, og TV'en ble plukka opp hjemme noen timer etterpå. De pakka den fint inn og bar den ut i bilen selv.

Antatt ferdig: 06.12.12 (altså om 2 uker)

Så langt er jeg veldig fornøyd med servicen til Samsung

John

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rosa støy

Da har jeg også fått rosa støy på min PS63C7705YS, Kjøpt som demo tv fra MPX Mars 2011.

Kontakta Samsung i dag og ble spurt om jeg ville ta det direkte med serviceverksted eller vis Samsung.

Valgte og ta det via Samsung, skulle bli kontakta i løpet av 2-5 dager så kommer en tekniker og skal se på tv'n..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har teknikker/reperatør tatt kontakt, og TV'en henger nå trygt på veggen igjen. Ser ingen tendenser til rosa støy, og jeg er veldig fornøyd med hvordan Samsung håndterte dette. Tok nøyaktig 1 uke fra jeg ringte dem første gang.

Hos meg ble det ikke nytt panel, men heller en spenningsjustering som mange andre her også har fått.
    Får håpe problemet ikke gjenoppstår.

Uansett syntes jeg Samsung gjorde en god jobb fra start til slutt, og jeg tror dette var ett smartere valg enn å gå tilbake til forhandler (Expert)

John

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble tv'n min hentet av transportfirma i går. Får nøye meg med 24 tommer imens:twisted:

Newcomer Arulv sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har min tv og starta med rosa støy.

Kjøpt på expert haugesund i romjula 2010.

Hvordan går eg fram og har eg krav på leigetv osv i mens?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min erfaring med expert stord (samme eier som haugesund - brødrene Jacobsen handel), så har du litt av en jobb foran deg nå..

Jeg har vært gjennom 3 prosesser med disse pga problem med min sånn tv. Første gangen var det pga rosa støy (etter 5mnd fra ny), da ble det fikset veldig kjapt, leverte inn tv'en på en onsdag, torsdag var den på plass hos infocare (som fikser for de), fredag ble nytt panel bestilt og tirsdag var den klar. Det gikk greit.

Så begynte problemene.

Etter et halvår til, så kom det rosa støy på det nye panelet også, akkurat samme problem som sist, og også en velkjent feil på disse skjermene. Leverte den på nytt inn, henviste til forrige gang og at det var en ren kopi av samme problem. De sendte den til infocare (regnet med at de ville ordne opp like kjapt som sist), men da kom de plutselig tilbake med at det var MIN feil at det var kommet rosa støy på bildet, på grunn av at de kunne skimte spor av innbrenning på testbildet deres! De kunne se et omriss av klokka i windows startlinjen. Og de påsto hardnakket at siden det var innbrenning (i tillegg) så var det kunden sin feil! De kunne skifte panel, men det skulle de ha 11000kr + mva for :twisted:

Snakket via pm med en som jobber i elesco og er medlem på forumet her, han sa at dette var BS, og at de ikke hadde lov til å nekte garantifix på ett problem som var helt urelatert til et annet. Men at han ikke kunne gjøre noe med det så lenge den sto hos infocare (konkurrent). Men om jeg fikk den hjem igjen så kunne jeg bestille reparasjon gjennom dem. Så jeg fikk de til å sende den opp igjen (uten å ha gjort noe med den.) Og alikevel måtte jeg betale 700kr på expert for å få den utlevert! De ville ikke gi meg tv'en min før jeg hadde betalt, så da måtte jeg jo det...

Men da jeg skulle teste den for å se om alt var likt som da den ble levert inn, var all rosa støy borte! Innbrenningen kunne skimtes, men noe har de gjort for å fikse støyen, antageligvis å justere på spenning i strømforsyning/skjermkort, som er en mulig fix på problemet. Alikevel påsto de at de ikke hadde gjort noe, OG at jeg måtte betale, så hele systemet stinker av løgn og bedrag.. Men da virket den igjen, og ikke noe grunn å sende den til elesco.

Så kommer vi til tredje og foreløbig siste sak. For halvannen måned siden sluttet alle hdmi-inngangene å virke. Det var noe kontakt inni der, for når man testet ved å slå av og på det som var tilkoblet, så endret infoen på skjermen fra "kontroller tilkoblingen" når signalkilde var avslått, til "inget signal" i det øyeblikk man skrudde på og signalet gikk ut fra kilden.

Prøvde alle mulige feilsøkinger, inkl reset av tv og oppdatering av firmware, samt selvfølgelig å sjekke med monitoren min at det faktisk kom signal ut av hdmi-kablene, at det ikke var der feilen lå. Men det var kun når de var tilkoblet tv'en at det ikke kom opp noe signal.

Tok kontakt med expert igjen, fikk da et telefonnummer på en lapp og fikk beskjed om å kontakte reparatør selv, slik at de kom å hentet tv'en hjemme. Litt spesielt at jeg måtte ta kontakt selv, men ok.

Neste dag kom det en fra logistikkavdelingen til reparatøren (nå skiltet til Camera og Vidoeteknikk i bergen, fra infocare i haugesund). Han ble med inn og jeg viste han hva som skjedde/var problemet. Han tok så med seg tv'en på bilen, og jeg hørte ikke noe mer før en uke etter da han skulle levere den igjen. Pakket den ut, og der hang den en regning på over 1500kr! De påsto da at tv'en virket helt fint da de koblet den opp, og at det (nok en gang) var min feil at den ikke virket hjemme. Han som leverte den (samme som hentet den) skjønte ikke hvorfor, han hadde jo selv sett hva som skjedde når man slo av og på kilden som var tilkoblet, og akkurat den hdmi-kontakten han tok ut når han hentet tv'en, satte han i igjen og da virket det.

Ikke vet jeg om tv'en virket da de fikk den, om den har fått seg et slag i løpet av transporten som har dunket på plass en dårlig kontakt, eller om de bare bløffer, og sender en regning til Samsung for reparasjon på garanti, og en regning til kunde for at det er "kunden sin feil". Alt jeg vet er at den ikke funket da den forlot stuen her, og det kan sjåføren bevitne.

Måtte klage inn denne regningen både til camera og videoteknikk (som nektet) og expert, som etter noen dager kom med "tilbud" om å betale kun halve regningen, som ble avslått, før etter noen dager komme med at den ikke trenges å betales. Les: at man "slipper" å betale for en garantisak, innen garantiperioden.

Jeg vil absolutt anbefale å ta kontakt med Samsung direkte i denne saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler også og ta kontakt direkte med Samsung når det gjelder reparasjon.

Fikk rosa støy på min og det tok bare 6 dager fra jeg ringte til tv'n hang på veggen igjen. Min ble sendt til Solberg på Bryne.

Fikk ikke nytt panel, bare spenningen som ble justert til 212.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinongen
    Jeg anbefaler også og ta kontakt direkte med Samsung når det gjelder reparasjon.

Fikk rosa støy på min og det tok bare 6 dager fra jeg ringte til tv'n hang på veggen igjen. Min ble sendt til Solberg på Bryne.

Fikk ikke nytt panel, bare spenningen som ble justert til 212.
    Jeg ville testet skikkelig om det var blitt bra. Koble til en PC så du kan få opp helt hvitt testbilde, med en sort firkant midt på. Juster så kontrast og lysnivå opp og ned på TV'n og se om du kan fremprovosere rosastøy. Det klarte jeg uten problemer etter første og andre reparasjon til tross for at det så ok ut på normal TV-titting. Det skal være 100%, ikke bare litt bedre enn det var.

Newcomer Arulv sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbake meldingen.

Jaja slik kundesericen høres ut på expert haugesund, så er det boikott av dei i framtida.

Er på jobb så får ta kontakt med samsung når eg kjem him.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa litt frem og tilbake med lystyrke og kontrast, klarte ikke og se noe rosa støy men fikk "svart skygge" på begge sider av firkanten og Samsung menyen.

Ikke like bra og se på bildene, er det grunnlag for og klage? Legger jo merke til disse i noen spesielle sener men er vell ganske sjeldent..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De svarte "skyggene" du ser er det som kalles line bleed og er helt vanlig for plasma. Du finner ikke en eneste plasmaskjerm som ikke har det i en eller annen grad.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Samsung modellen er spes. ille når det gjelder line bleed. En av flere grunner til at den ble solgt og det ble Pioneer på meg igjen. Ikke antydning til problemet på KRP-600 ved vanlig titting.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg dessverre melde meg inn i klubben. Rosa støy i massevis på vår ps63c7705.

To-årsgarantien løp selvsagt ut forrige måned, men jeg forstår det slik at man kan reklamere på et fjernsynsapparat utover denne tiden? Ser at Samsung skriver to år på sine sider.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare kontakt de så fort som mulig, vil tro det skal gå på reklamasjon uansett.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det over to år så må du muligens ta det via forhandleren, siden Samsung (sånn som jeg har forstått det) kun står for produktgarantien. Men det er helt riktig, du har fem år reklamasjonsrett på tv-er.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Da må jeg dessverre melde meg inn i klubben. Rosa støy i massevis på vår ps63c7705.

To-årsgarantien løp selvsagt ut forrige måned, men jeg forstår det slik at man kan reklamere på et fjernsynsapparat utover denne tiden? Ser at Samsung skriver to år på sine sider.
    En to års "garanti" er noe Samsung får stå for selv. Det er bare lov å kalle det garanti dersom den gir noe mer enn kjøpsloven gir. Der er du nok dekket minst 5 år for en solid state TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    En to års "garanti" er noe Samsung får stå for selv. Det er bare lov å kalle det garanti dersom den gir noe mer enn kjøpsloven gir. Der er du nok dekket minst 5 år for en solid state TV.
    Takk for hjelpen, folkens!

Jepp, vi ringte Elesco i dag - og det var ikke noe problem i det hele tatt. Blir til at panelet byttes ettersom spenningsjustering ofte er en midlertidig løsning ble det sagt :-D

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott det blir orden på det, da har de paneler igjen i alle fall. Da jeg fikk dette problemet med min tv for 15mnd siden var de helt tomme for paneler så fikk nytt tv, like greit. Men det har jo og sine issues som skulle vært tatt takk i da.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •