Led-tv som mediespiller og som PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Led-tv som mediespiller og som PVR

Driver for tiden å kikker på diverse mediespillere etter at med WDTV 1.gen tok kvelden. HAr også vært inne på tanken å skaffe meg PVR for kabelnetten som vi har i borettlaget vårt. (Canal Digital som forøvrig kommer med en ny PVR i disse dager.

Er drita lei av alle boksene under tven og lurer rett og slett på om det finnes tver som har en grei mediespillefunskjon som kan spille mkv. full HD filmer, god støtte for teksting og har opptaksfunksjon gjennom kabelnettet, ved tilkobling av evt ekstern harddisk??

Vet at diverse Samsung tver har alle disse funksjonene, men fungerer rett og slett ikke godt nok.

Har dere noen innspill på dette emnet her?

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt Samsung-TV med PVR per i dag. Men det ser det ut som om du er enig i.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opptak til HDD på Samsung har et kronglete brukergrensesnitt, og den har kun 1 tuner. På den positive siden er opptakene i flott HD kvalitet uten hickups, selv med den gamle WD disken jeg benytter.

Hvis du sammneligner med en dedikert PVR blir du skuffet, men som opptaksmulighet "på kjøpet" når man allikevel skal ha ny TV er det absolutt brukbart.

Den virkelig strøkne smart-TV funksjonen er avspilling av bilder og video fra NAS. Det bare virket så snart TVen var på WiFi. Igjen skorter det litt på navigeringen i innholdet, men ytelsen er bra. Slideshow fra fotoarkivet har aldri vært mer imponerende. Stream av full-HD film fra NAS krever kablet nett for å kjøre uten pauser.

Webopplevelsen skal være blant det beste på TV, men imponerer ikke. Her er det vanskelig å matche laptop eller IPAD. Styring av pekeren blir for vanskelig uten mus, og man savner fort tastatur. Embedded-videoer fra nettaviser ser virkelig flotte ut om man klarer å treffe play tasten med pekeren

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer Smart-Tv til Samsung m.t.p mediespilling fra HDD da? spiller den de fleste formater? som divx og mkv?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homballa
    Hvordan fungerer Smart-Tv til Samsung m.t.p mediespilling fra HDD da? spiller den de fleste formater? som divx og mkv?
    Den spiller det aller meste. Du finner en komplett liste i manualen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er at det står at de spiller, men fungerer dette optimalt? Noen som har prøvd dette i praksis?

Jeg er også avhengig av å kjøre optisk ut fra tven og til forsterker. Støtter tven 5.1? Vet at min 4 gamle samsung støtter bare 2.1 gjennom optisk når jeg kjører lyd fra pc gjennom HDMI

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homballa
    En ting er at det står at de spiller, men fungerer dette optimalt? Noen som har prøvd dette i praksis?
    Selv har jeg spilt av både AVCHDLite og MPG. Det trådløse nettet er flaskehalsen, og jeg opplever nøyaktig de samme pausene som ved avspilling på PC (VLC player). Kablet nett er nok et must for streaming av full-HD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ikke store behovet for dedikert PVR, men muligheten til å ta opp forskjellige ting. Er forsåvidt drita lei av alle boksene, og synes det kunne vært digg med en tv som støttet både pvr og mediespiller. Det er selvfølgelig et MUST at tven kan spille MKV 1080p og 720p, endten med usb hdd koblet til eller kablet nettverk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •