Konkrete råd ved kjøp av ny tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konkrete råd ved kjøp av ny tv.

Jeg har i dag en Panasonic plasma TX-P42S10E på 42 tommer. Synes rett og slett at tven blir for liten og vil gjerne har 3d til film og spill.

Har tenkt meg en størrelse på rundt 55 tommer. I utgangspunktet med passiv 3d teknologi, da min kone fort blir plaget av hodepine.

Dessverre så er den eneste fornuftige plassen å ha fjernsynet plassert slik at det får mye lys utenfra. Vinduene vender mot sør, og selv med rullegardiner blir det mye gjennskinn. Slik jeg har forstått det gir normalt plasma mest gjennskinn. Derfor har jeg tenkt på en lcd led tv. Bortsett fra blendingen synes jeg plasmaen er fin å spille på når det er blitt mørkt.

Har et budsjett på rundt 15 000. Aller helst skulle jeg hatt med en blueray-spiller som viser 3d i den summen.

Har lest den ene anmeldelsen etter den andre og er fortsatt forvirret. Ser ut som de fleste er enige om at passiv 3d er mindre belastende for øynene, men på bekostning av noe detaljgjengivelse. Et sidespørsmål her er om noen av produsentene står klare til å lansere passiv 3d i 1080P i 2012 modellene og om dere eventuelt tror det er et giant leap for 3d teknologien.

For de av dere som er kjennere lurer jeg på om dere tror jeg vil få et merkbart bedre bilde på en ny tv kontra den jeg har idag?

Mest av alt lurer jeg på om noen tør anbefale meg noen konkrete kjøp. Jeg er ikke spesielt kyndig. Som sagt tror jeg plasma er utelukket pga mye lys her, korriger meg gjerne om det finnes unntak. Håper på hjelp fra alle dere dyktige mennesker der ute.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bugge
    Jeg har i dag en Panasonic plasma TX-P42S10E på 42 tommer. Synes rett og slett at tven blir for liten og vil gjerne har 3d til film og spill.

Har tenkt meg en størrelse på rundt 55 tommer. I utgangspunktet med passiv 3d teknologi, da min kone fort blir plaget av hodepine.

Dessverre så er den eneste fornuftige plassen å ha fjernsynet plassert slik at det får mye lys utenfra. Vinduene vender mot sør, og selv med rullegardiner blir det mye gjennskinn. Slik jeg har forstått det gir normalt plasma mest gjennskinn. Derfor har jeg tenkt på en lcd led tv. Bortsett fra blendingen synes jeg plasmaen er fin å spille på når det er blitt mørkt.

Har et budsjett på rundt 15 000. Aller helst skulle jeg hatt med en blueray-spiller som viser 3d i den summen.

Har lest den ene anmeldelsen etter den andre og er fortsatt forvirret. Ser ut som de fleste er enige om at passiv 3d er mindre belastende for øynene, men på bekostning av noe detaljgjengivelse. Et sidespørsmål her er om noen av produsentene står klare til å lansere passiv 3d i 1080P i 2012 modellene og om dere eventuelt tror det er et giant leap for 3d teknologien.

For de av dere som er kjennere lurer jeg på om dere tror jeg vil få et merkbart bedre bilde på en ny tv kontra den jeg har idag?

Mest av alt lurer jeg på om noen tør anbefale meg noen konkrete kjøp. Jeg er ikke spesielt kyndig. Som sagt tror jeg plasma er utelukket pga mye lys her, korriger meg gjerne om det finnes unntak. Håper på hjelp fra alle dere dyktige mennesker der ute.
    Så lenge du setter passiv 3D som et kriterie har du allerede eliminert plasma der. Jeg mener å ha hørt at plasma ikke er lyssterk nok til passiv 3D.

Men sånn apropos det, jeg tror ikke det er shutter-brillene som skaper hodepinen hos de aller fleste, det er mer det at du blir sittende å fokusere på noe som ikke er der og derfor anstrenger øynene mer enn normalt. Men aktiv oppleves nok som litt mer behagelig for de som føler seg litt følsomme i forhold til flimmer, men vi hadde da flimmertv-er før uten at det så ut til å gi de aller fleste noe problemer

Utover det kan jeg bare gi råd i forhold til plasma da det er det jeg har fokusert på selv. Mitt råd der er å avvente. Det er ganske store problemer på gang med både Panasonic og Samsung, og hvordan LG gjør det vet jeg ikke. Men jeg mistenker kanskje at de har de plasmaene med minst problemer i år. Panasonic ser ut til å vise en viss vilje til å finne problemene og kanskje løse dem, men ingenting virker å være helt sikkert der enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Mitt råd der er å avvente. Det er ganske store problemer på gang med både Panasonic og Samsung, og hvordan LG gjør det vet jeg ikke. Men jeg mistenker kanskje at de har de plasmaene med minst problemer i år. Panasonic ser ut til å vise en viss vilje til å finne problemene og kanskje løse dem, men ingenting virker å være helt sikkert der enda)

Hvilke type problemer er det du tenker på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Mitt råd der er å avvente. Det er ganske store problemer på gang med både Panasonic og Samsung, og hvordan LG gjør det vet jeg ikke. Men jeg mistenker kanskje at de har de plasmaene med minst problemer i år. Panasonic ser ut til å vise en viss vilje til å finne problemene og kanskje løse dem, men ingenting virker å være helt sikkert der enda)

Hvilke type problemer er det du tenker på?
    For Panasonic kan du sjekke ut "grønn flekk"-tråden min som også ligger her. Når det gjelder Samsung har de det samme problemet som Panasonic sleit med i fjor og deler av dette året, at brightness og sortnivå hopper ganske markant i scener med mye endringer i kontrasten. Det spørs jo hvor kresen du er selvsagt, men etter å endelig ha funnet et videoeksempel av det på youtube så har jeg innsett at det er en dealbreaker for meg og det virker å være helt på linje med det som gjorde at jeg kvittet meg med min 2010-Panasonic...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det spørs jo hvor kresen du er selvsagt
    Er antagelig ikke ekstremt kresen. Ønsker bare å finne det beste kjøpet for mine behov for de pengene jeg har til rådighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er antagelig ikke ekstremt kresen. Ønsker bare å finne det beste kjøpet for mine behov for de pengene jeg har til rådighet.
    Jeg fant igjen klippet her.. det er ikke sikkert det er så lett å se etter om man ikke har sett dette live på en TV før, men se spesielt i den ene eksplosjonen... du vil se noen ganske brå hopp i brightness og det er ikke pga filmingen Samsung - Terminator of movies - YouTube

Rundt 4:00 og 4:04 er det spesielt synlige hopp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett meg litt mer omkring. Det er i all hovedsak to apparater som jeg anser som mest aktuelle.

LG 55" Cinema3D LED Smart TV 55LW650W
    Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL7606T

Noen tanker om hvilken som er best, evnt andre anbefalinger?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •