Panasonic TX-P46VT20 med "bilde problemer" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først av alt må jeg takke alle dere som har tatt dere tid til å hjelpe en TVamatør som meg

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det var i grunnen litt rart. Da er det to ting jeg vil spørre deg om. Kan du:

1) Sette skjermen i Cinema modus + varm fargetemperatur + skru av alt av bildeforbedringskretser inkl. støyreduksjon, ekstra farge og skjermsparer/økomodus, IFC, Overscan, ++ (kontrast 36-42, brightness 0/-1/-2/-3/-4, Farge 26-32, skarphet 5 etc.)

2) Koble Blu-ray spilleren til TVn via komponent (altså ikke HDMI). Husk at alle innstillingene som er nevnt ovenfor må gjøres på hver inngang, også på kompoentinngangen

Jeg må bare få vissheten om at det ikke er gjort innstillinger i spilleren som lager "krøll" for deg.
    Ikke visste jeg at jeg måtte inn å endre på instillingene om jeg byttet fra HDMI1 til HDMI2(PS3) f.eks

Gjorde som du sa og byttet fra Professional1 til Cinema med varm fargetempratur, og disse instillingene:

Vivid colour: Off
    Eco mode: Off
    P-NR: Off

Resten er default.

24p smooth film: Off
    Super resolution: Off
    Power save: Off
    16:9 overscan: Off

Bruker Playstation 3 til å spille av blue-ray filmene, btw.

Med disse instillingene er etterslepet LANGT fra like synlig -- nesten fraværende vil jeg si.

Er det bare meg som ikke forstår hvorfor tilsynelatende "positive" funksjoner kan ha en negativ effekt? Hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hakkepeil
    Først av alt må jeg takke alle dere som har tatt dere tid til å hjelpe en TVamatør som meg

Ikke visste jeg at jeg måtte inn å endre på instillingene om jeg byttet fra HDMI1 til HDMI2(PS3) f.eks

Gjorde som du sa og byttet fra Professional1 til Cinema med varm fargetempratur, og disse instillingene:

Vivid colour: Off
    Eco mode: Off
    P-NR: Off

Resten er default.

24p smooth film: Off
    Super resolution: Off
    Power save: Off
    16:9 overscan: Off

Bruker Playstation 3 til å spille av blue-ray filmene, btw.

Med disse instillingene er etterslepet LANGT fra like synlig -- nesten fraværende vil jeg si.

Er det bare meg som ikke forstår hvorfor tilsynelatende "positive" funksjoner kan ha en negativ effekt? Hehe.
    Det første de fleste av oss gjør når vi setter opp en tv er å skru av alt sånt som angivelig skal forbedre bildet. Disse funksjonene gjetter seg bare frem og selv om mange synes det fremstår som bedre på noen måter, mener andre at de negative effektene av det overskygger de positive. En god hovedregel er å skru av alt, som du nå kanskje selv fant ut Håper dermed du blir litt mer fornøyd med tv-en din.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var positivt! Jeg har to Panasonic TX-P50VT20E og har ikke noe etterslep, så derfor stusset jeg over det du fortalte. Men det er mange som opplever problemer med disse skjermene, noe som vitner om at meny-oppsettet er blitt for komplisert (hvilket det også var på Pioneer sine plasma-skjermer). Mange klarer rett og slett ikke å få gjort de nødvendige valgene for å få optimalisert skjermen (jeg tenker ikke på kalibrering - det kommer i neste runde).

Men du; dersom du vil komme helt i mål, må vi nesten ha alle innstillingene dine. Den endelige løsningen kan ligge i små detaljer.

F.eks. Du har valgt å skru av Super resolution på Blu-ray. Det er jeg helt enig med deg i. Men på SD-kilder (575/480i), f.eks., så kan det godt være at det blir bedre bilde med MID. Men der må man nesten prøve seg fram.

r det bare meg som ikke forstår hvorfor tilsynelatende "positive" funksjoner kan ha en negativ effekt? Hehe.
    Tja, disse "forbedringskretsene" er vel mer tenkt på hjelpe elendige analoge signaler. På gode signaler som DVD og Blu-ray, eventuelt HD-kilder så gjør de bare vondt verre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg egentlig fått oppklart en hel del, er en helt annen opplevelse å se på film, eller kanaler i HD nå ;-)

Skal bruke helgen på å optimalisere instillingene for TVen, da jeg ikke har tid nå. Tusen takk for alle svar ;-)

Finnes det noen greie kalibreringsverktøy til en billig penge som amatører som meg kan bruke?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE er jo grei og bililg på kalibrering. HIFI klubben har også en test plate.

Skal du gå videre med kalibrerings verktøy(inkl måleprober+pc) så koster det straks litt mere men gir bedre resultat. Dette krever også mere kunnskap. Eller en kan leie en kalibratør. Her en oversikt over ISF godkjente i Norge: Imaging Science Research Labs

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •